Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Technika

Najczęściej popełniane błędy przy naprawie ogumienia

Zawód wulkanizatora jest rzemiosłem jak każde inne, o ściśle określonych regułach postępowania, od początku do końca. Dla tej specyficznej dziedziny zostały określone konkretne procedury, normy czy też procesy technologiczne, których nie należy lekceważyć. Jeśli omijamy procedury lub je bagatelizujemy, narażamy naszych klientów na ryzyko. W wielu przypadkach przyzwyczailiśmy się do działania “na skróty”, które niejednokrotnie […]

Dodatki w zestawie rolek napinających oraz w zestawie paska zębatego dla Dacii, Nissana i Renault

Przy wymianie niektórych zestawów rolek napinających w autach marek Dacia, Nissan i Renault, niezbędna jest także wymiana określonych dodatków. Informacja dotyczy silników 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16 V, montowanych w autach wymienionych wyżej marek. Dodatki, które należy wymienić zostały przedstawione na rysunku. Dodatkowy zakres dostawy: 1x osłona wałka rozrządu […]

Pełny program systemów sterowania silnikiem Denso

Po niedawnym rozszerzeniu oferty o czujniki EGT, program systemów sterowania silnikiem (EMS) Denso obejmuje już pięć linii części, które na rynku wtórnym nie mają swoich odpowiedników. W samochodzie osobowym system sterowania silnikiem (EMS) jest elektronicznie sterowanym układem, który używa elektronicznego modułu sterującego (Electronic Control Unit, ECU) w celu optymalizacji działania silnika przez cały czas. Różne […]

Wymiana wkładu poduszki silnika w Saabie 9-3

Naprawa poduszki silnika w Saabie 9-3 to duży wydatek, jeśli wymienia się cały element. Można jednak wymienić wkład gumowy w poduszce, korzystając z rozwiązania ograniczającego koszt naprawy, proponowanego przez firmę Tedgum. Proces wymiany prezentujemy w poniższej galerii  

Ceramiczny system łożysk kulkowych z azotku krzemu

Od 2014 roku, w większości turbosprężarek Garrett serii GT oraz GTX, znajdą zastosowanie nowe łożyska kulkowe. Wszystkie 8mm, 10mm i 16mm stosowane od 2014r. kartridże zawierają poniższe właściwości: Mocowanie: Termoplastyk -> Posrebrzana Stal Chromowa Kulki: Stal Narzędziowa O Wysokiej Zawartości Wolframu -> Ceramiczne Z Azotku Krzemu Pierścień Wewnętrzny: Stal Nierdzewna -> Stal Narzędziowa Zastosowanie tych […]

Wymagania olejowe klasycznych samochodów

W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci rozwiązania konstrukcyjne stosowane w samochodach uległy poważnym zmianom. Podobnie było z olejem silnikowym. Jednak właściwości i skład współczesnych olejów nie zawsze odpowiadają wymogom starszych silników, a po drogach wciąż poruszają się miliony klasycznych samochodów. Dr Richard Pinchin z firmy Gulf Oil postanowił przyjrzeć się potrzebom ikon historii motoryzacji pod względem […]

Sworznie tłokowe powlekane DLC

System DLC jest uznawany za innowacyjną technologię powłokową silników. Diamentopodobne powłoki węglowe (DLC = Diamond Like Carbon) mogą dzięki swoim redukującym zużycie i tarcie właściwościom znacznie zwiększać wydajność i żywotność części poddawanych dużym obciążeniom trybologicznym. Właściwości DLC W przypadku tłoków i korbowodów dzięki zastosowaniu sworzni tłokowych z powłokami DLC można zrezygnować z panewek łożysk. Można […]

Olej – nie tylko w silniku

Olej w samochodzie najczęściej kojarzony jest z silnikiem. Tymczasem, jak wiemy, nie jest to jedyny układ w samochodzie, który wymaga smarowania. Silnik generuje energię, a za jej transport i rozdział na koła odpowiada układ przeniesienia napędu. Klasyfikacje jakościowe oleju W większości aut z silnikiem umieszczonym z przodu oraz napędem na koła przednie za przekazanie napędu […]

Montaż napinacza paska w Oplach Omega i Vectra

Firma Ruville opracowała poradnik montażu napinacza paska w silnikach 2.5 V6, 3.0 V6, montowanych w Oplach i Saabach. Porada dotyczy silników 2.5 V6, 3.0 V6 w nastepujących pojazdach: Opel (Vauxhall) Omega B, Vectra B Saab 9-5, 900 II, 9000,   Przy wymianie napinacza paska 55321 przed montażem paska zębatego obie rolki napinające muszą być poluzowane. […]

Różne pokrywy głowicy w silnikach Forda

Niektóre silniki były dostarczane przez firmę Ford z pokrywą głowicy wykonaną zarówno z aluminium jak i z tworzywa sztucznego z każdorazowo innymi uszczelkami pokrywy zaworów. Nie były one w żaden sposób odróżnione za pomocą danych granicznych. Problem dotyczy silników montowanych w modelach: Fiesta, Focus, Fusion: Zetec SE + Duratec 16V o pojemności 1.25, 1.3, 1.4, […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.