Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Pęknięcie mechanizmu sterującego przełączanym kolektorem dolotowym Mercedesa

Brak mocy, niedziałające klapy, złamany mechanizm sterujący, lampka kontrolna błędu to możliwe opisy usterki badanego w warsztacie Mercedesa-Benz W211. Źródłem problemu może być przełączany kolektor dolotowy. Przyczyną uszkodzenia nie jest kolektor wlotowy, lecz nieszczelny przewód układu odpowietrzania silnika. Przewód układu odpowietrzania silnika biegnie obok kolektora wlotowego nad mechanizmem sterującym. Oryginalny przewód układu odpowietrzania silnika może […]

Fotorelacja z montażu tarcz hamulcowych Mikoda

Zwycięzcy treningu wiedzy, przygotowanego przez firmę Mikoda otrzymali do przetestowania tarcze hamulcowe. Aby zawalczyć o kolejne nagrody, musieli przygotować fotorelację z montażu otrzymanych tarcz. Wszyscy uczestnicy konkursu spisali się świetnie, ale zwycięzca mógł być tylko jeden. Prezentujemy wykonaną przez niego pracę. Najlepszą fotorelację, decyzją użytkowników Forum Mechaników, przygotował Kamil Szyperski. Przed przystąpieniem do demontażu należy […]

Amortyzatory BILSTEIN – żółta linia

Marka BILSTEIN to według wielu oczywisty wybór podczas poszukiwań elementów zawieszenia, takich jak amortyzatory czy sprężyny. Popularnym produktem BILSTEIN są bardzo charakterystyczne amortyzatory B6 i B8, których żółte malowanie jest tylko jedną z cech odróżniającą je od konkurencji. Firma Bilstein powstała w 1873 roku, a 55 lat później rozpoczęła produkcję części do samochodów. Od tamtej […]

Akumulatory Optima – historia, budowa, działanie

Akumulatory Varta Optima wyróżniają się na tle podobnych produktów konstrukcją oraz zastosowaniem opatentowanych technologii. W momencie debiutu w latach 80. bardzo szybko zdobyły rynkową popularność, którą utrzymują do dziś. W międzyczasie oferta gamy Optima rozszerzyła się. Akumulatory Optima – historia Historia akumulatorów Optima datowana jest na rok 1983, kiedy to nastąpiło rozpoczęcie badań nad nowatorską […]

Czy w przypadku zatarcia sprężarki klimatyzacji konieczna jest wymiana skraplacza?

Z takim pytaniem spotykają się klienci i mechanicy serwisujący układy klimatyzacji. Odpowiedź w tej kwestii nie jest jednoznaczna, gdyż konieczność wymiany chłodnicy klimatyzacji (skraplacza) w tym przypadku uzależniona jest od zastosowanego rozwiązania konstrukcyjnego skraplacza w danym aucie. Można przyjąć zasadniczy podział chłodnic klimatyzacji na skraplacze o budowie szeregowej oraz równoległej. Skraplacze o budowie szeregowej mają […]

Kołki Minicombi – sposób na przebicia gwoździowe czoła opony

Przebita opona to jeden z najczęstszych powodów wizyt w warsztacie. W artykule specjalista firmy Tip-Topol przedstawia naprawę przebić gwoździowych czoła opony. Zalecanym materiałem do wykonania naprawy tego typu uszkodzenia w warunkach warsztatowych są kołki Minicombi. Kołki Minicombi przeznaczone są do napraw opon radialnych i diagonalnych, dętkowych i bezdętkowych. Niewątpliwą zaletą napraw wykonywanych przy użyciu kołków […]

Katalizatory samochodowe – najczęstsze przyczyny usterek

Katalizator, według zapewnień większości producentów, powinien pozostawać sprawny bardzo długo, wytrzymując przebieg samochodu rzędu 200-300 tys. km. Niestety bywa, że do awarii dochodzi znacznie szybciej. Przyczyny są z reguły proste – najczęściej okazują się nagłe zmiany temperatury. Raz za zimno, raz za gorąco – problemy z katalizatorami W skład układu wydechowego wchodzą rury, kolektory, tłumiki […]

Urządzenia do bezpiecznego usuwania płynów eksploatacyjnych, oleju i paliwa

Stacje kasacji pojazdów samochodowych muszą być wyposażone w urządzenia do bezpiecznego usuwania płynów eksploatacyjnych, oleju i paliwa. Jedną z pierwszych czynności w procesie kasacji pojazdu jest opróżnienie układu smarowania silnika, wspomagania układu kierowniczego, skrzyni biegów, układu hamulcowego, zbiornika spryskiwacza szyb oraz baku. Z uwagi na wymogi stawiane w Dyrektywie Unijnej EC 2000/53, zakłady kasacji pojazdów […]

Problemy z układem recyrkulacji spalin – część I

Nadmierne dymienie z rury wydechowej, zapalona kontrolka emisji spalin, ale w szczególności narastające problemy z mocą silnika to przyczyny, które skłaniają użytkowników samochodów do odwiedzenia naszych warsztatów. Za taki stan rzeczy bardzo często odpowiedzialny jest wadliwie działający układ recyrkulacji spalin (z ang.Exhaust Gas Recirculation). Celem stosowania układów recyrkulacji spalin w silnikach spalinowych jest obniżenie toksyczności […]

Historia i rozwój turbosprężarek ze zmienną geometrią

Rozwój turbosprężarek Garrett VNT miał swój początek w 1990 roku kiedy po raz pierwszy zaprezentowano TD2502 bazującą na starym modelu TB25. Sterowana była przez siłownik ciśnieniowy, który był połączony przewodem bezpośrednio z wylotem sprężarki, była to technologia VNT w najprostszej postaci. Po uruchomieniu silnika łopatki były ustawione w pozycji minimalnego przypływu, przy zwiększaniu obciążenia/prędkości łopatki […]

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.