Fotorelacja z montażu tarcz hamulcowych Mikoda

, 25 czerwca 2014, 22:29

Zwycięzcy treningu wiedzy, przygotowanego przez firmę Mikoda otrzymali do przetestowania tarcze hamulcowe. Aby zawalczyć o kolejne nagrody, musieli przygotować fotorelację z montażu otrzymanych tarcz. Wszyscy uczestnicy konkursu spisali się świetnie, ale zwycięzca mógł być tylko jeden. Prezentujemy wykonaną przez niego pracę.

Najlepszą fotorelację, decyzją użytkowników Forum Mechaników, przygotował Kamil Szyperski.

Przed przystąpieniem do demontażu należy sprawdzić stan łożysk koła, zawieszenia, przegubów oraz sworzni wahacza, osi, układu kierowniczego, opon i obręczy kół. Ponieważ uszkodzenia podwozia mogą mieć negatywny wpływ na pracę układu hamulcowego.

Należy usunąć większe zabrudzenia, odkręcić prowadnicę, zdemontować zabezpieczenie przewodu oraz zdemontować zaciski i okładziny hamulcowe.

Odwiesić zacisk w taki sposób, aby na elastyczny przewód hamulcowy nie działały żadne siły rozciągające.

Demontujemy jarzmo zacisku hamulocwego oraz tarcze hamulcową.

Po demontażu należy oczyścić i/lub skontrolować jarzmo zacisku, piastę oraz części znajdujące się w pobliżu np. elastyczne przewody hamulcowe.

 

Skontrolować bicie boczne piasty (oscylacja boczna piasty nie może przekraczać 0,02 mm)…czytaj dalej


Skontrolować bicie boczne piasty (oscylacja boczna piasty nie może przekraczać 0,02 mm)…

…oraz tarczy hamulcowej (oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm), montując tarczę hamulcową za pomocą tuleji dystansowych pamiętajmy o tym, że na oczyszczoną powierzchnię czołową piasty koła nie wolno nanosić żadnych smarów ani lakierów. W przypadku tarcz wentylowanych pomiar należy przeprowadzić rownież po wewnętrznej stronie tarczy.

Przed montażem jarzma zacisku, pokryć powierzchnie ślizgowe na jarzmie smarem (ja użyłem smaru firmy Bosch o indeksie 5 000 000 150). Według inżynierów firmy Bosch nie wolno stosować smarów zawierających w swoim składzie miedź.

Zamontować jarzmo oraz wcisnąć tłok hamulcowy, pamiętając o odpowiednim jego ustawieniu. Sprawdzić położenie i stan uszczelniaczy na zacisku. Przesmarować powierzchnie tłoka oraz zacisku smarem.

Przydatny może tutaj być zestaw do tłoczków hamulcowych KB Global` (indeks HS-E3318B)

Zamontować blaszki prowadzące, przesmarować smarem krawędzie okładzin hamulcowych stykające z blaszkami prowadzącymi…czytaj dalej


Zamontować blaszki prowadzące, przesmarować krawędzie okładzin hamulcowych stykające z blaszkami prowadzącymi smarem. Zamontować okładziny w jarzmie pamiętając o zalecanej pozycji montażowej. Umieścić zacisk na jarzmie w odpowiedniej pozycji – wypustka na tylnej części okładziny musi znajdować się w rowku tłoka. Dokręcić prowadnice zacisku, zamontować ponownie elementy dodatkowe, założyć wszelkie zabezpieczenia. Na koniec montażu nacisnąć kilkakrotnie pedał hamulca roboczego oraz przeprowadzić regulacje hamulca postojowego.

UWAGA!

Należy pamietać aby przestrzegać wszelkich zaleceń producenta dotyczących m.in. momentów dokręcania śrub, stosowanych środków smarnych i innych.

MATERIAŁY:

  • zestaw narzędzi
  • klucz dynamometryczny
  • zestaw do montażu tłoczków hamulcowych
  • tuleje dystansowe
  • klocki hamulcowe TRW (GDB375)
  • tarcze MIKODA (ATM1315)
  • preparat do czyszczenia tarcz hamulcowych HOLTS
  • smar do zacisków hamulcowych BOSCH
  • zestaw montażowy klocków hamulcowych TRW, QUICK BRAKE
  • papier ścierny o różnej gradacji
  • szczotka druciana
  • czyściwo
  • klej do gwintów

 

Więcej o poprawnym serwisowaniu układu hamulcowego w artykule firmy Mikoda

Dowiedz się więcej

Trening wiedzy Mikoda – wyniki
Trening wiedzy Mikoda – wyniki

Znamy już pięciu zwycięzców Treningu Wiedzy o częściach układu hamulcowego Mikoda. Otrzymają oni darmowe zestawy tarcz hamulcowych do przetestowania w swoich samochodach. Spośród uczestników, którzy udzielili poprawnych odpowiedzi na wszystkie pytania, wyłoniliśmy pięciu. Otrzymają oni darmowe zestawy tarcz hamulcowych Mikoda do wykorzystania w swoich samochodach. W zależności od modelu samochodu, w skład zestawu mogą wchodzić […]

Weź udział w nowym treningu wiedzy i przetestuj tarcze hamulcowe Mikoda!
Weź udział w nowym treningu wiedzy i przetestuj tarcze hamulcowe Mikoda!

Mikoda jest polskim producentem części układu hamulcowego. Pięciu uczestników naszego treningu wiedzy na temat firmy otrzyma za darmo zestawy tarcz i klocków hamulcowych do przeprowadzenia własnego testu. Zostań testerem produktów Mikoda! Spośród biorących udział w treningu wiedzy uczestników, wytypujemy pięciu, którzy otrzymają darmowe zestawy tarcz hamulcowych Mikoda do wykorzystania w swoich samochodach. W zależności od […]

Promocje tarcz i bębnów Mikoda w Motohurt i Auto Caros
Promocje tarcz i bębnów Mikoda w Motohurt i Auto Caros

Od początku sierpnia w hurtowniach motoryzacyjnych Auto Caros oraz Motohurt Poznań startują promocje asortymentu firmy Mikoda. Promocje skierowane są do wszystkich klientów, którzy w czasie ich trwania dokonają zakupu tarcz lub bębnów hamulcowych firmy Mikoda: za zakup produktów Mikoda o wartości 1500 zł netto klienci otrzymają zegarowy czujnik do pomiaru bicia tarcz wraz ze statywem […]

Test tarcz hamulcowych Mikoda – opinie użytkowników
Test tarcz hamulcowych Mikoda – opinie użytkowników

Pięciu najlepszych uczestników treningu wiedzy, przygotowanego przez firmę Mikoda, otrzymało do przetestowania tarcze hamulcowe. Od rozpoczęcia testu minęły już prawie trzy miesiące. Zapytaliśmy testerów o opinie na temat użytkowanego produktu. Opinie o tarczach Mikoda Uczestnicy treningu wiedzy, którzy otrzymali darmowe zestawy tarcz hamulcowych Mikoda do wykorzystania w swoich samochodach, zobowiązali się do wykonania ich testu. […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 25 czerwca 2014, 22:54 0 0

Super
Zwycięzca już w 2010 roku wiedział iż firma ogłosi konkurs w 2014 ......

Odpowiedz

Anonim, 26 czerwca 2014, 11:00 0 0

Podczas montażu popełniono kardynalny błąd, kóry niestety popełnia większość monterów(mechanicy znają się natym),a mianowicie wciśnięto tłoczek ze starym przegrzanym płynem do układu. Prawidłowo powinno się poluzować odpowietrznik zacisnąć giętki przewód hamulcowy specjalnymi plastykowymi szczypcami i wypuścić stary przepracowany ze ścierami (z reguły już czarny)płyn.Następnie uzupełnić zbiorniczek nowym płynem i odpowietrzyć układ.Ja obligatoryjnie sprawdzam jakość płynu hamulcowego i proponuję jego wymianę.Dopiero w tedy możemy mówić o profesjonalnej naprawie układu hamulcowego.
J.M.

Odpowiedz

Anonim, 26 czerwca 2014, 12:00 0 0

Widać że zwycięzca przeczytal poradnik Bosch jak wymieniać tarcze i klocki.

Odpowiedz

Anonim, 7 lipca 2014, 11:49 0 0

Dobrze, że są organizowane takie konkursy! Może zwiększy to liczbę osób zainteresowanych tematem a będącym w branży pomoże zdobywać więcej wiedzy

Odpowiedz

Anonim, 14 lipca 2014, 14:11 0 -1

...oraz tarczy hamulcowej (oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm)... ciekawe skąd ta wartość, przy biciu 0,15mm to kierownicę z łap wyrywa. No chyba że Mikoda ma takie tolerancje przy swoich tarczach.

Odpowiedz

Anonim, 28 sierpnia 2014, 8:07 0 0

No dziwne żeby nie było różnicy w hamowaniu jak taki gniot był pierwotnie, przecież tam klocki nawet połową nie brały. Poza tym co do montażu to jeśli był on wykonany zgodnie z zalecaniami Mikody to widać, że ich wiedza jest na tak samo wysokim poziomie jak i produkty. No ale ktoś musi ten serwis sponsorować w końcu.

Odpowiedz

Leon1978, 18 lutego 2016, 6:29 2 0

A ja jestem ciekaw jak tym czujnikiem zegarowym pomierzył tarczę nacinaną i nawiercaną? Kabaret.. :)

Odpowiedz

Narzędziowiec, 1 września 2018, 14:14 0 0

dzbanku, a jak sie sprawdza bicie czujnikiem mikrometrycznym ???? Sądząc po twojej wypowiedzi ,ty bys to zapewne próbowal dokonac na powierzchni styku tarczy z klockami,czyli tam gdzie sa odpowietrzniki najprosciej tlumaczac !!! Brawo Ty , wygrales Żuka i worek pyrów na swieta ! :-))

Odpowiedz