Zwykły płyn chłodzący a płyn „Longlife”

, 1 października 2014, 11:55

Większość płynów chłodzących dostępnych na rynku to płyny tradycyjne, które prawidłowo działają przez dwa lata. Zawierają krzemiany, fosforany oraz aminy jako czynniki hamujące korozję, które z biegiem czasu tracą swoje właściwości. Ważne jest więc, aby tradycyjne płyny chłodzące wymieniane były co dwa lata, gdyż ma to znaczący wpływ na sprawność i żywotność układu chłodzenia.

Jednak obecnie przez większość producentów samochodów używany jest płyn „Longlife” lub płyn o przedłużonej żywotności. Jest on produkowany na bazie glikolu etylenowego, ale zawiera najnowszą technologię organiczną (OAT). Płyn typu „Longlife” zawiera kwasy organiczne, które chronią silnik przed korozją.

Należy pamiętać, że obu rodzajów płynów nie należy używać razem ani mieszać w układzie chłodzenia pojazdu. Kwasy organiczne zawarte w płynach typu „Longlife” powodują wytrącanie się krzemianów z tradycyjnego płynu, co znacznie zmniejsza ochronę przed korozją.

Ochrona przed zamarznięciem

Stopień ochrony przed zamarzaniem ma bardzo mało wspólnego ze stopniem ochrony antykorozyjnej. Test na zamarzanie pokaże nam próg zamarzania płynu, nie pokaże jednak, w jakim stopniu działa ochrona antykorozyjna, którą płyn traci z czasem. Zaleca się więc regularne wypłukanie układu chłodzenia i całkowitą wymianę płynu co dwa lub pięć lat, w zależności od typu stosowanego płynu chłodzącego. Prawidłowa obsługa i utrzymanie układu chłodzenia jest bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na żywotność silnika. Jeżeli płyn chłodzący został zaniedbany przez dłuższy czas, to zarówno części silnika, jak i układu chłodzenia mogły znacznie skorodować, co w rezultacie może wywołać konieczność kosztownych napraw.

W sieci Inter Cars SA oprócz płynów 4MAX w nowych opakowaniach, są również dostępne produkty marki CARTECHNIC.

Przykładowe indeksy:

  • 4MAX:

1601-00-0002E, 1601-01-0002E, 1601-00-9993E, 1601-01-0009E

  • CARTECHNIC:

CART999 5L, CART999 CT12 PLUS 5L, CART999 CT12 ++ 5L, CART999 CT13 5L

Dowiedz się więcej

Jesienne nowości w Lauber
Jesienne nowości w Lauber

W jesiennej ofercie Lauber pojawiło się ponad 60 nowych produktów w 5 grupach produktowych. W nowej ofercie, dostępnej w bieżącej sprzedaży sieci Inter Cars S.A. przygotowanej na jesień 2014, znajdziemy m.in: alternator AUDI A6, A8, Q7 rozrusznik AUDI A3, A4, A5, Q7 / SEAT ALTEA XL / SKODA SUPERB / VW BEETLE / MERCEDES VIANO, […]

Olej do kalibracji stołów probierczych w Inter Cars
Olej do kalibracji stołów probierczych w Inter Cars

Kalibration Fluid CR to olej probierczy o niskiej lepkości do kalibracji pompowtryskiwaczy silników wysokoprężnych. Olej ten wyróżnia się wąską tolerancją lepkości, znakomitą ochroną przed zużyciem i korozją oraz niską skłonnością do pienienia. Może być stosowany jako olej antykorozyjny do konserwacji wewnętrznej systemów paliwowych MTU. Produkt spełnia normy: Bosch VS 15665-OL-CV, ISO 4113-CV-AW, MAN, Volkswagen oraz […]

Tendencje oraz kierunki rozwoju układów wydechowych
Tendencje oraz kierunki rozwoju układów wydechowych

Historycznie rzecz biorąc, układy wydechowe stosowane w starszych pojazdach miały głównie ograniczać emitowany poziom hałasu przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej mocy – nie przejmowano się zbytnio poziomem emisji spalin. Autor artykułu: Fryderyk Smoliński z firmy Inter Cars SA Dla przeciętnego zjadacza chleba układ wydechowy to układ połączonych ze sobą metalowych puszek o różnych kształtach i wymiarach. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!