Wskazówki montażowe Elring dotyczące pierścienia uszczelniającego wału

3 września 2014, 19:26

Służący do ochrony delikatnej wargi uszczelniającej, wykonany z PTFE pierścień promieniowy uszczelnienia wału Elring 026.812, przeznaczony do pojazdów marek Citroen, Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, Peugeot, Rover, jest wyposażony w tulejkę z tworzywa sztucznego. Takie rozwiązanie gwarantuje utrzymanie geometrycznego kształtu wargi uszczelniającej i jej optymalne dopasowanie do powierzchni wału.

Podczas montażu tulejkę montażową z tworzywa sztucznego należy ustawić w ten sposób, aby możliwe było bezproblemowe przejście pierścienia uszczelniającego na wał.

Podczas wsuwania na wał należy zwrócić uwagę, aby czynność tę wykonywać równomiernie i bez obciążeń uderzeniowych. W przeciwnym wypadku powstanie niebezpieczeństwo uszkodzenia wargi uszczelniającej, przez, prawidłowe uszczelnienie, nie będzie zagwarantowane.

Ważne: Montaż pierścienia uszczelniającego z teflonem wykonuje się na sucho. W żadnym wypadku, nie wolno stosować jakichkolwiek olejów lub smarów.

Aby wysoko wytrzymały pierścień uszczelniający wału z PTFE, najlepiej spełniał swoją funkcję, należy po zakończeniu jego montażu, odczekać do 4 godzin.

Dowiedz się więcej

Prawidłowy montaż kołnierzowego modułu uszczelniającego w pojazdach grupy VW
Prawidłowy montaż kołnierzowego modułu uszczelniającego w pojazdach grupy VW

Przedstawiamy wskazówki montażowe kołnierzowego modułu uszczelniającego z PTFE, ze zintegrowanym czujnikiem położenia wału korbowego w pojazdach Volkswagen, Audi, Skoda i Seat. Wał korbowy, od strony koła zamachowego, jest uszczelniony, przy użyciu kołnierzowego modułu uszczelniającego, zawierającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego. Celem działania modułu jest: funkcja uszczelniająca, rejestracja liczby obrotów, ustalenie dokładnego położenia wału, ustalenie punktu […]

Zestaw “Zrób to sam” od Elringa
Zestaw “Zrób to sam” od Elringa

Praktyczny zestaw naprawczy “Zrób to sam” służy do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem, np.: w silnikach, skrzyniach biegów, osiach i pobocznych agregatach. Zestaw Service-Kit 447.101 składa się z następujących elementów: AbilTM N – papier uszczelkowy, na bazie włókien celulozowych i spoiwa NBR (kauczuku butadienowo-akrylo-nitrylowego). Jest używany przede wszystkim do uszczelnienia gorącego i zimnego oleju, smarów, […]

Fachowy montaż pierścieni uszczelniających wału z PTFE (Teflon)
Fachowy montaż pierścieni uszczelniających wału z PTFE (Teflon)

Nowoczesne silniki, zarówno Diesla, jak i benzynowe, stawiają pierścieniom uszczelniającym wału, coraz wyższe wymagania. Wiąże się to z coraz wyższymi prędkościami obrotowymi wału oraz temperaturą oleju silnikowego. Do tego dochodzą jeszcze coraz dłuższe okresy pomiędzy wymianą oleju silnikowego, przez co oleje zawierające wiele różnych dodatków uszlachetniających, oddziałują bardziej agresywnie na materiał uszczelniający. Pierścienie uszczelniające wału, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 8 września 2014, 9:23 1 0

W ostatnim zdaniu powinno być "odczekać minimum 4 godziny". Warga uszczelniająca jest rozciągnięta na pierścieniu montażowym i ten czas jest potrzebny aby warga ukształtowała się do powierzchni wału i zacisnęła się z właściwym dociskiem wstępnym. Wtedy dopiero powinno się uruchomić silnik. Pozdrawiam Pawcio

Odpowiedz

Anonim, 10 września 2014, 16:25 1 0

Do 4 godzin, oznacza, na pewno , że nie jest to 1 godz; ok. 4 godzin jest to wystarczający czas , aby warga uszczelniająca ułożyła się na wale

Odpowiedz