Prawidłowy montaż kołnierzowego modułu uszczelniającego w pojazdach grupy VW

, 17 września 2014, 23:00

Przedstawiamy wskazówki montażowe kołnierzowego modułu uszczelniającego z PTFE, ze zintegrowanym czujnikiem położenia wału korbowego w pojazdach Volkswagen, Audi, Skoda i Seat.

Wał korbowy, od strony koła zamachowego, jest uszczelniony, przy użyciu kołnierzowego modułu uszczelniającego, zawierającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego.

Celem działania modułu jest:

  • funkcja uszczelniająca,
  • rejestracja liczby obrotów,
  • ustalenie dokładnego położenia wału,
  • ustalenie punktu wtrysku i punktu zapłonu przez urządzenie sterujące zapłonem silnika.

 

Problemy występujące podczas nieprawidłowego demontażu i montażu modułu:

  • uszkodzenie wału korbowego,
  • wyciek oleju,
  • problemy z uruchomieniem silnika

 

Podczas demontażu i montażu modułu należy przestrzegać;

  • montażu zgodnie z instrukcją producenta,
  • do montażu modułu należy wykorzystać specjalne narzędzie montażowe i przestrzegać informacji o produkcie,
  • sprawdzić wał korbowy pod kątem jego uszkodzeń.

Informacje o powiązanych pojazdach i silnikach można uzyskać w katalogu on-line firmy Elring (E-KAT) na stronie www.elring.de oraz w TecDoc na stronie www.tecdoc.de.

Dowiedz się więcej

Wskazówki montażowe Elring dotyczące pierścienia uszczelniającego wału
Wskazówki montażowe Elring dotyczące pierścienia uszczelniającego wału

Służący do ochrony delikatnej wargi uszczelniającej, wykonany z PTFE pierścień promieniowy uszczelnienia wału Elring 026.812, przeznaczony do pojazdów marek Citroen, Fiat, Ford, Jaguar, Land Rover, Peugeot, Rover, jest wyposażony w tulejkę z tworzywa sztucznego. Takie rozwiązanie gwarantuje utrzymanie geometrycznego kształtu wargi uszczelniającej i jej optymalne dopasowanie do powierzchni wału. Podczas montażu tulejkę montażową z tworzywa […]

Wideowskazówki dla profesjonalistów w warsztacie
Wideowskazówki dla profesjonalistów w warsztacie

„Jak wymienić w fachowy sposób uszczelkę głowicy w silniku?”, „Na co zwracać uwagę przy wymianie turbosprężarki?” lub „Jak zamontować prawidłowo pierścień uszczelniający PTFE?”. Ze wszystkimi tymi pytaniami, profesjonaliści z warsztatów są konfrontowani praktycznie każdego dnia. Zwykle do uszczelek głowicy, zestawów montażowych turbosprężarki oraz pierścieni uszczelniających są załączone instrukcje montażowe w papierowej formie. Z doświadczenia wynika […]

Zestaw „Zrób to sam” od Elringa
Zestaw „Zrób to sam” od Elringa

Praktyczny zestaw naprawczy „Zrób to sam” służy do usuwania pojedynczych problemów z uszczelnieniem, np.: w silnikach, skrzyniach biegów, osiach i pobocznych agregatach. Zestaw Service-Kit 447.101 składa się z następujących elementów: AbilTM N – papier uszczelkowy, na bazie włókien celulozowych i spoiwa NBR (kauczuku butadienowo-akrylo-nitrylowego). Jest używany przede wszystkim do uszczelnienia gorącego i zimnego oleju, smarów, […]

Sprawdź wiedzę w zakresie uszczelnień w Akademii Elring
Sprawdź wiedzę w zakresie uszczelnień w Akademii Elring

Akademia Elring uzupełni istniejącą ofertę serwisową również w polskiej wersji językowej. Narzędzie szkoleniowe online umożliwi całodobowy dostęp do informacji dotyczących koncernu Elring oraz jego produktów. Różnorodne zadania egzaminacyjne umożliwią otrzymanie tytułu Certified Expert. Treningi i szkolenia zajmują wysoką pozycję w koncepcji obsługi serwisowej firmy Elring. Z uwagi na galopujący postęp technologiczny oraz konieczność fachowego stosowania […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 18 września 2014, 18:46 0 0

warto było wspomnieć,że przy montażu wał powinien być ustawiony GMP lub rozrząd ustawiony na znaki(bądź blokady)

Odpowiedz

Anonim, 18 października 2014, 14:04 0 0

W zamiennikach innych firm w zestawie dostajemy przyrzad do montazu, nie potrzeba odrazu wydawac $ na przyrzady.

Odpowiedz