Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Technika

Montaż i demontaż amortyzatorów w Volkswagenie T5

Amortyzatory to części szczególnie odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy. W przypadku uszkodzenia zachodzi bezwarunkowa konieczność ich wymiany. Najpóźniej po przejechaniu 80.000 kilometrów powinny zostać poddane kontroli w warsztacie. Mechanicy MEYLE na przykładzie VW Transportera V, prezentują proces ich wymiany.

Okładziny hamulców tarczowych – diagnoza uszkodzeń

Klocki są najczęściej wymienianym elementem układu hamulcowego. Ale nie zawsze decyduje o tym naturalne zużycie okładziny ciernej.

Elastyczne koła pasowe – metody kontroli

Oględziny koła pasowego wykonujemy co 60.000 km lub przy każdej wymianie paska klinowego. W jaki sposób najłatwiej sprawdzić koło pasowe podpowiadają specjaliści z NTN-SNR.

Czujniki febi do pomiaru kąta skrętu kierownicy

Czujniki do pomiaru kąta skrętu koła kierownicy służą do określenia wybranego przez kierowcę kątowego położenia koła kierownicy. Informacje o kątowej zmianie położenia koła kierownicy przekazywane są za pomocą magistrali CAN lub przewodów sygnałowych do wybranych układów samochodu.

Montaż przedniego amortyzatora w Alfa Romeo Mito

Alfa Romeo Mito jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko. Szacowany czas montażu amortyzatora osi przedniej do tego pojazdu wynosi około 1h na każdą ze stron.

Chłodnica samochodowa. Czy chodzi tylko o cenę?

Decydując się na zakup chłodnicy możemy zostać zbombardowani bardzo bogatą ofertą. Ceny tej „samej” chłodnicy mogą się zacząć od kilkudziesięciu złotych a kończyć w tysiącach w zależności od producenta i technologii jej wykonania.

Zestaw do kalibracji kamer i radarów – jak to działa [Film]

Wśród systemów elektronicznych stosowanych w nowoczesnych pojazdach, coraz większe znaczenie zyskują systemy ADAS (Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy) asysty parkowania, utrzymania pasa ruchu czy pomocy w hamowaniu awaryjnym.

Czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu – jak działają i gdzie się znajdują?

Wał korbowy i wałek rozrządu wyposażone są w czujniki, które nieustannie zbierają dane o ich aktualnym położeniu i prędkości obrotowej. To informacje potrzebne do ustalenia m.in. najlepszego momentu na wtrysk porcji paliwa, który przełoży się zarówno na optymalne osiągi silnika, jak i normy emisji spalin. 

Rodzaje kół pasowych i ich zastosowania

Koło pasowe nie jest tak prostą konstrukcją jak mogłoby się wydawać. Na rynku są dostępne cztery różne rodzaje kół, stosowane w zależności od typu silnika. Od standardowych “sztywnych” po te, montowane w samochodach z systemami Start&Stop.

Nieszczelny wkład filtra oleju w 1.6 i 2.0 TDI

Nieszczelność wkładu filtra oleju OX 388D Eco po montażu w silnikach 1.6 i 2.0 TDI może doprowadzić do nadmiernego wycieku, który może doprowadzić do trwałego uszkodzenia silnika. Jak temu zapobiec?

Nawet najlepsi fachowcy potrzebują regularnie aktualizować i odświeżać swoją wiedzę. Czy wiesz, jakie możliwości ma najnowsze narzędzie do regulacji geometrii  zawieszenia? A może zastanawiałeś się, jaki wpływ na układ hamulcowy ma malowanie i zabiegi pielęgnacyjne felg? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w dziale “Technika”. To praktyczne informacje techniczne, wskazówki i porady przydatne podczas pracy w każdym warsztacie samochodowym. 

Publikujemy wysokiej jakości artykuły i poradniki, w których znajdują się liczne komentarze ekspertów z renomowanych firm dostarczających komponenty i akcesoria dla branży motoryzacyjnej.