Montaż i demontaż amortyzatorów w Volkswagenie T5

, 12 grudnia 2017, 14:54

Amortyzatory to części szczególnie odpowiedzialne za bezpieczeństwo jazdy. W przypadku uszkodzenia zachodzi bezwarunkowa konieczność ich wymiany. Najpóźniej po przejechaniu 80.000 kilometrów powinny zostać poddane kontroli w warsztacie. Mechanicy MEYLE na przykładzie VW Transportera V, prezentują proces ich wymiany.

Amortyzatory zamontowane w samochodzie podlegają ciągłemu zużyciu. Obciążenia,  dziury w nawierzchni, ciężko przejezdny teren, duże ładunki lub ciągnięcie przyczepy zaliczają się do największych obciążeń, na jakie narażone są amortyzatory. Dodatkowe czynniki zewnętrzne takie jak kurz, wilgoć i sól drogowa zwiększają to zużycie. W zależności od przebiegu, układ zawieszenia wraz ze zmniejszonym działaniem amortyzatorów staje się bardziej „miękki“. Skutkiem tego jest podwyższone ryzyko bezpieczeństwa jazdy: Wydłużona droga hamowania, utrata funkcjonalności elektronicznych systemów wspomagania, jak ABS i ESP, oraz zmniejszenie przyczepności opon aż po zagrożenie zwiększonego zagrożenia aquaplaningu.

MEYLE oferuje asortyment ponad 650 amortyzatorów MEYLE‑ORIGINAL znajdujących zastosowanie w około 214 milionów pojazdów w Europie. Amortyzatory MEYLE‑ORIGINAL są bardziej odporne na zużycie: osłona ochronna w postaci powłoki naniesionej w procesie elektrochemicznym chroni tłoczysko amortyzatora przed abrazją. Testy z solą drogową wykazały mniejszą korozję na powierzchni tłoczyska amortyzatora.

Jak przebiega montaż i demontaż amortyzatorów pokazują „Mechanicy MEYLE“ w swoim nowym poradniku wideo. Wyjaśniają przy tym, dlaczego amortyzatory powinny być wymieniane parami, oraz jakie działania zabezpieczające muszą być wykonane przy naprawie.

Nowy film wideo o wymianie amortyzatorów można znaleźć poniżej:

(w filmie można włączyć napisy)

Komentarze

Brak komentarzy