Budowa świec żarowych

18 listopada 2009, 0:00

Okres zimowy charakteryzuje się wzmożonym zainteresowaniem klientów świecami żarowymi. Charakterystyka silników Diesla sprawia, że uszkodzona świeca żarowa w lecie może nie wpływać na pracę silnika, natomiast zimą może przysporzyć kierowcom wielu problemów. Może dlatego właśnie teraz warto przypomnieć sobie budowę świecy żarowej oraz podstawowe zasady jej funkcjonowania.

Poniżej przedstawiony jest schemat budowy świec Iskra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Wtyk lub gwintowane złącze – wtyki lub terminale chronione są dzięki specjalnej obróbce materiału, która zapewnia odporność na rdzę oraz bardzo dobre przewodzenie prądu.

2 Izolator – izolator świecy żarowej charakteryzuje się wysoką odpornością, jak również doskonale izoluje zapewnia przewodzenie ciepła, minimalizując możliwość wystąpienia spięcia.

3. Obudowa – rozmiar obudowy jest bardzo ważny dla konstrukcji silnika. Jednocześnie ma ona za zadanie zapewnić izolację cieplną oraz chronić wewnętrzne elementy świecy.

4. Uszczelka – gumowa uszczelka zapewnia zabezpieczenie przed dostępem powietrza, które może prowadzić do korozji.

5. Wypełnienie izolacyjne – proszek tlenku magnezu zastosowany jest jako materiał izolacyjny, który ma dodatkowo doskonałe właściwości przewodzenia ciepła.

6. Elektroda – wewnątrz świecy żarowej, elektroda zapewnia dostarczenie energii elektrycznej do spiral.

7. Spirala regulacyjna – główną funkcją spirali regulacyjnej jest efektywna kontrola prądu przepływającego do rozgrzewania elementu żarzącego.

8. Połączenie spiral – technologia laserowego spawania zapewnia niezawodne połączenie pomiędzy spiralą grzewczą i spiralą regulującą i utrzymuje ich prawidłową pozycję przez cały czas eksploatacji.

9. Spirala grzewcza – krótsza spirala wewnątrz końcówki świecy żarowej umożliwia szybki rozruch, nawet przy bardzo niskich temperaturach. Temperatura po rozgrzaniu może utrzymywać się dłuższy czas, również po zimnym starcie, co ma znaczny wpływ na zmniejszenie emisji spalin silnika.

10. Element żarzący – zmniejszona średnica elementu żarzącego zapewnia znacznie lepszą wydajność grzewczą i ogólnie poprawione działanie.

Firma Hidria AET specjalizuje się w produkcji świec żarowych do silników Diesla, świec płomieniowych, różnych elektrozaworów nagrzewnic powietrza i nowej rodziny nagrzewnic olejowych pod handlową nazwą Iskra. 90 % produkcji firmy przeznaczona jest na eksport do 40 krajów na całym świecie. Produkty Iskry to dobra alternatywa dla kierowców ceniących niskie koszty utrzymania samochodu, bez utraty jakości części zamiennych.

Bezpośrednim importerem świec żarowych marki Iskra od maja 2008r jest firma Inter Cars S.A. Obecnie oferta IC obejmuje pełny program Iskry na świece żarowe i płomieniowe do samochodów osobowych i ciężarowych oraz zaworów elektromagnetycznych do pomp wtryskowych.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Wskazówki dotyczące wymiany świec żarowych
Wskazówki dotyczące wymiany świec żarowych

Przed wkręceniem nowej świecy żarowej należy najpierw oczyścić gwint. Następnie wkręcić ręcznie świecę żarową, aż do oparcia o głowicę. Dopiero potem należy dociągnąć świecę prawidłowym momentem dokręcenia. Test świecy żarowej Aby sprawdzić czy wymontowana świeca żarowa jest dobra, czy może wymaga wymiany, należy wykonać dwa podstawowe kroki: Krok 1: Przy pomocy amperomierza cęgowego skontrolować w […]

Bezpieczny demontaż świec żarowych i wtryskiwaczy
Bezpieczny demontaż świec żarowych i wtryskiwaczy

Przyrządy do demontażu świec żarowych i wtryskiwaczy z silników diesla CR firmy Vibropac są już dostępne w Polsce. Likwidują one problem urywających się w trakcie demontażu świec lub wtryskiwaczy. Nowe silniki wysokoprężne z wtryskiem w technologii Common Rail są wyposażone w długie świece żarowe. W trakcie nieumiejętnego demontażu lub użycia zbyt dużego momentu do odkręcenia […]

Nowy katalog świec NGK do samochodów osobowych
Nowy katalog świec NGK do samochodów osobowych

Firma NGK Spark Plug Europe wydała nowy katalog świec do samochodów osobowych, który jest już dostępny dla dystrybutorów i warsztatów. Katalog zawiera aktualny asortyment firmy z zakresu świec zapłonowych i żarowych NGK dla rynku wtórnego. Nową edycję charakteryzuje całkowicie zmienione wprowadzenie. Nowy katalog NGK 2011/2012 zawiera 360 stron, na których przedstawione jest ok. 8.300 zastosowań świec […]

Promocja świec żarowych Hart
Promocja świec żarowych Hart

Zsumowany zakup świec żarowych Hart we wrześniu 2011 r., za łączną kwotę 500 zł netto, nagradzany jest bonem Sodexo o wartości 50 zł. Promocja trwa od 1 do 30 września 2011 r. lub do wyczerpania zapasu nagród. Zakupy w czasie trwania promocji można sumować.

Nowe świece zapłonowe i żarowe na rynek wtórny
Nowe świece zapłonowe i żarowe na rynek wtórny

NGK Spark Plug Europe wzbogaciła swoją ofertę dla handlu i warsztatów o nowe świece zapłonowe i żarowe jakości oryginalnego wyposażenia. Obecnie na rynku wtórnym firma posiada dla Mitsubishi dwie nowe irydowe świece zapłonowe jakości oryginalnego wyposażenia. Świeca zapłonowa ILFR7H została zaprojektowana dla sportowej wersji Mitsubishi – Lancer Evolution IX, samochodu wyścigowego średniej klasy. Od czasu […]

Nauka i zabawa z nowym E-Learningiem NGK
Nauka i zabawa z nowym E-Learningiem NGK

Firma NGK Spark Plug Europe wdrożyła nowoczesną wersję swojej internetowej aplikacji szkoleniowej. Nowy E-learning jest bardziej interaktywny i przyjazny dla użytkownika, zawiera również znacznie więcej informacji. Poznawanie budowy i funkcjonowania świec zapłonowych, żarowych i sond lambda, a po raz pierwszy także przewodów zapłonowych, stało się bardzo proste. Nowa wersja darmowej aplikacji E-Learning, dostępna na stronie […]

Eksploatacja świec zapłonowych – prawidłowy dobór i oznaki zużycia
Eksploatacja świec zapłonowych – prawidłowy dobór i oznaki zużycia

Iskra jest polską firmą, produkującą świece zapłonowe. Prezentujemy opracowany przez nią poradnik, który daje wskazówki jak prawidłowo dobrać świece zapłonowe oraz zweryfikować przyczyny ich niesprawności. Świeca dobrana prawidłowo Na powierzchni stożka izolatora występuje jasnobrązowy lub szary nalot. Elektroda boczna i środkowa nie wykazuje nadmiernego zużycia. Na korpusie brak jest oznak przegrzania. Silnik pracuje bez zarzutu. […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!