Okres zimowy charakteryzuje się wzmożonym zainteresowaniem klientów świecami żarowymi. Charakterystyka silników Diesla sprawia, że uszkodzona świeca żarowa w lecie może nie wpływać na pracę silnika, natomiast zimą może przysporzyć kierowcom wielu problemów. Może dlatego właśnie teraz warto przypomnieć sobie budowę świecy żarowej oraz podstawowe zasady jej funkcjonowania.
Poniżej przedstawiony jest schemat budowy świec Iskra.
1. Wtyk lub gwintowane złącze – wtyki lub terminale chronione są dzięki specjalnej obróbce materiału, która zapewnia odporność na rdzę oraz bardzo dobre przewodzenie prądu.
2 Izolator – izolator świecy żarowej charakteryzuje się wysoką odpornością, jak również doskonale izoluje zapewnia przewodzenie ciepła, minimalizując możliwość wystąpienia spięcia.
3. Obudowa – rozmiar obudowy jest bardzo ważny dla konstrukcji silnika. Jednocześnie ma ona za zadanie zapewnić izolację cieplną oraz chronić wewnętrzne elementy świecy.
4. Uszczelka – gumowa uszczelka zapewnia zabezpieczenie przed dostępem powietrza, które może prowadzić do korozji.
5. Wypełnienie izolacyjne – proszek tlenku magnezu zastosowany jest jako materiał izolacyjny, który ma dodatkowo doskonałe właściwości przewodzenia ciepła.
6. Elektroda – wewnątrz świecy żarowej, elektroda zapewnia dostarczenie energii elektrycznej do spiral.
7. Spirala regulacyjna – główną funkcją spirali regulacyjnej jest efektywna kontrola prądu przepływającego do rozgrzewania elementu żarzącego.
8. Połączenie spiral – technologia laserowego spawania zapewnia niezawodne połączenie pomiędzy spiralą grzewczą i spiralą regulującą i utrzymuje ich prawidłową pozycję przez cały czas eksploatacji.
9. Spirala grzewcza – krótsza spirala wewnątrz końcówki świecy żarowej umożliwia szybki rozruch, nawet przy bardzo niskich temperaturach. Temperatura po rozgrzaniu może utrzymywać się dłuższy czas, również po zimnym starcie, co ma znaczny wpływ na zmniejszenie emisji spalin silnika.
10. Element żarzący – zmniejszona średnica elementu żarzącego zapewnia znacznie lepszą wydajność grzewczą i ogólnie poprawione działanie.
Firma Hidria AET specjalizuje się w produkcji świec żarowych do silników Diesla, świec płomieniowych, różnych elektrozaworów nagrzewnic powietrza i nowej rodziny nagrzewnic olejowych pod handlową nazwą Iskra. 90 % produkcji firmy przeznaczona jest na eksport do 40 krajów na całym świecie. Produkty Iskry to dobra alternatywa dla kierowców ceniących niskie koszty utrzymania samochodu, bez utraty jakości części zamiennych.
Bezpośrednim importerem świec żarowych marki Iskra od maja 2008r jest firma Inter Cars S.A. Obecnie oferta IC obejmuje pełny program Iskry na świece żarowe i płomieniowe do samochodów osobowych i ciężarowych oraz zaworów elektromagnetycznych do pomp wtryskowych.
Komentarze