Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
31 sierpnia 2005, 0:00
Dynamiczny rozwój silników spalinowych szczególnie turbodoładowanych oraz rosnące wymagania dotyczące czystości spalin spowodowały, że silniki takie pracują bardzo dynamicznie. Taka praca powoduje zwiększone drgania wału korbowego.
Stosowane dotychczas tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych przestały wystarczać do zabezpieczenia skrzyni biegów przed tymi drganiami.
W związku z tym opracowano nowy system tłumienia drgań, koła dwumasowe.
Połączone systemem sprężyn dwie części koła zamachowego wytłumiają drgania wału korbowego w dużo większym zakresie niż tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych.
Za pomocą krótkiego filmu przedstawiamy modelowy system działania tego układu. Aby zobaczyć film kliknij więcej.
Podczas wymiany sprzęgła, konieczna jest właściwa ocena stanu dwumasowego koła zamachowego. Zużyte, niesprawne DKZ, może być przyczyną uszkodzenia nowego sprzęgła. Firma LuK przygotowała kilka wskazówek dotyczących oceny sprawności tych elementów. Zapytaj swojego klienta Ustalenie właściwej przyczyny usterki mogą ułatwić szczegółowe pytania dotyczące objawów nieprawidłowej pracy sprzęgła. Co działa nieprawidłowo, jakie są objawy? Kiedy pojawiła się usterka? […]
Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. W artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny, oraz skutki awarii tego elementu. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
18 marca 2009, 0:00
00
Filmik doskonale zrobiony i w sposób zrozumiały wyjaśnia zasadę pracy koła zamachowego dwumasowego. Istnieje opinia że koło dwumasowe jest zespołem szybko ulegajacym zużyciu. Moim Fordem Focusem z silnikiem TDCi 1.8 przejechałem już ponad 156 000 km i żadnych negatywnych objawów w postaci zwiekszonych drgań nie zauważyłem. Pozdrawiam Lech
właśnie po tych 150 tyskm sie psuje, tak do 250 gdzies, więc moim zdaniem jest awaryjne bo np ktoś sobie kupi autko nowe i po 3 latach juz do wymiany dwumas
Rzeczywiście po 150 kkm wydatek 2 tys. pln to idzie sie pochlastać a FF tdci 1,8 to baaardzo awaryjne auto i jak dobije do 150 kkm to trzeba jak najszybciej sprzedać bo 2 tys pln na dwumas bedzie trza wydać!!!!!!!!!!!!!! kup se zaporożca!!!!!!!!!
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 18 marca 2009, 0:00 0 0
Filmik doskonale zrobiony i w sposób zrozumiały wyjaśnia zasadę pracy koła zamachowego dwumasowego. Istnieje opinia że koło dwumasowe jest zespołem szybko ulegajacym zużyciu. Moim Fordem Focusem z silnikiem TDCi 1.8 przejechałem już ponad 156 000 km i żadnych negatywnych objawów w postaci zwiekszonych drgań nie zauważyłem. Pozdrawiam Lech
Odpowiedz
Anonim, 31 października 2011, 1:14 0 0
właśnie po tych 150 tyskm sie psuje, tak do 250 gdzies, więc moim zdaniem jest awaryjne bo np ktoś sobie kupi autko nowe i po 3 latach juz do wymiany dwumas
Odpowiedz
Anonim, 16 listopada 2011, 22:29 0 0
Rzeczywiście po 150 kkm wydatek 2 tys. pln to idzie sie pochlastać a FF tdci 1,8 to baaardzo awaryjne auto i jak dobije do 150 kkm to trzeba jak najszybciej sprzedać bo 2 tys pln na dwumas bedzie trza wydać!!!!!!!!!!!!!! kup se zaporożca!!!!!!!!!
Odpowiedz