Koła dwumasowe (zobacz film)

31 sierpnia 2005, 0:00

Dynamiczny rozwój silników spalinowych szczególnie turbodoładowanych oraz rosnące wymagania dotyczące czystości spalin spowodowały, że silniki takie pracują bardzo dynamicznie. Taka praca powoduje zwiększone drgania wału korbowego.

Stosowane dotychczas tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych przestały wystarczać do zabezpieczenia skrzyni biegów przed tymi drganiami.

W związku z tym opracowano nowy system tłumienia drgań, koła dwumasowe.

Połączone systemem sprężyn dwie części koła zamachowego wytłumiają drgania wału korbowego w dużo większym zakresie niż tłumiki drgań w tarczach sprzęgłowych.

Za pomocą krótkiego filmu przedstawiamy modelowy system działania tego układu. Aby zobaczyć film kliknij więcej.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Diagnoza uszkodzeń dwumasowego koła zamachowego
Diagnoza uszkodzeń dwumasowego koła zamachowego

Podczas wymiany sprzęgła, konieczna jest właściwa ocena stanu dwumasowego koła zamachowego. Zużyte, niesprawne DKZ, może być przyczyną uszkodzenia nowego sprzęgła. Firma LuK przygotowała kilka wskazówek dotyczących oceny sprawności tych elementów. Zapytaj swojego klienta Ustalenie właściwej przyczyny usterki mogą ułatwić szczegółowe pytania dotyczące objawów nieprawidłowej pracy sprzęgła. Co działa nieprawidłowo, jakie są objawy? Kiedy pojawiła się usterka? […]

Uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego
Uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego

Od 1999 roku, gdy dwumasowe koło zamachowe stało się częścią standardowego wyposażenia pojazdów, firma ZF Sachs wyprodukowała ponad 12 milionów takich komponentów. Popyt na nie rośnie także na rynku części zamiennych. W artykule przedstawiamy najczęstsze przyczyny, oraz skutki awarii tego elementu. Dwumasowe koła zamachowe są już dostępne dla wielu różnych pojazdów, począwszy od małego Peugeota […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 18 marca 2009, 0:00 0 0

Filmik doskonale zrobiony i w sposób zrozumiały wyjaśnia zasadę pracy koła zamachowego dwumasowego. Istnieje opinia że koło dwumasowe jest zespołem szybko ulegajacym zużyciu. Moim Fordem Focusem z silnikiem TDCi 1.8 przejechałem już ponad 156 000 km i żadnych negatywnych objawów w postaci zwiekszonych drgań nie zauważyłem. Pozdrawiam Lech

Odpowiedz

Anonim, 31 października 2011, 1:14 0 0

właśnie po tych 150 tyskm sie psuje, tak do 250 gdzies, więc moim zdaniem jest awaryjne bo np ktoś sobie kupi autko nowe i po 3 latach juz do wymiany dwumas

Odpowiedz

Anonim, 16 listopada 2011, 22:29 0 0

Rzeczywiście po 150 kkm wydatek 2 tys. pln to idzie sie pochlastać a FF tdci 1,8 to baaardzo awaryjne auto i jak dobije do 150 kkm to trzeba jak najszybciej sprzedać bo 2 tys pln na dwumas bedzie trza wydać!!!!!!!!!!!!!! kup se zaporożca!!!!!!!!!

Odpowiedz