Jak uniknąć przedwczesnego zużycia paska wielorowkowego w pojazdach Renault?

25 lipca 2012, 9:40

W pojazdach Renault z silnikami 1.4 16v (4KJ) i 1.6 16v (K4M) z układem klimatyzacji, w których zastosowano pasek z 6 rowkami, może dochodzić do przedwczesnego zużycia i w konsekwencji do zerwania paska, wskutek wytarcia jego bocznej części oraz oderwania żeberek. Dlatego firma febi proponuje obecnie proste rozwiązanie tego problemu.

Febi zaleca stosowanie paska o numerze 28885 (nr porównawczy 77 00 111 671). Nowa wersja ma 5 rowków, podczas gdy wszystkie koła pasowe mają ich 6. Dzięki temu można uniknąć szybszego zużycia oraz przedwczesnego zerwania. Dzięki nowej wersji zredukowano poziom szumów oraz osiągnięto dłuższą żywotność paska.

Wskazówki dotyczące montażu

Podczas montażu należy zwrócić uwagę, aby pasek umieścić w rowkach w taki sposób, aby wewnętrzny rowek w przypadku wszystkich kół pasowych pozostał wolny (patrz fotografia 2).

Ponadto należy przed wymianą paska sprawdzić, czy sprzęgło jednokierunkowe alternatora działa poprawnie.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!