Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Raporty

Czy polskie szkoły samochodowe są dobrze wyposażone? Znamy zdanie nauczycieli.

Wyposażenie szkół kształcących przyszłych mechaników jest niezwykle ważne dla odpowiedniego poziomu ich wiedzy i umiejętności. Aby poznać jego stan, przeprowadziliśmy ankietę wśród nauczycieli szkół branżowych oraz techników. Oto wyniki.

Sposoby pozyskiwania klientów przez warsztaty: małe miasta vs. duże, pesymiści vs. optymiści

Jak pozyskać większą liczbę klientów warsztatu samochodowego? Co ciekawe odpowiedź na to pytanie może być zależna od wielu czynników, takich jak wielkość miejscowości, w której prowadzony jest biznes lub aktualna kondycja tegoż biznesu. Przedstawiamy wyniki naszej ankiety oraz komentarze ekspertów.

Najważniejsze problemy warsztatów: małe miasta vs. duże, pesymiści vs. optymiści

Aktualne, największe problemy warsztatów samochodowych są proste do wskazania. Niemal każdy narzeka na rosnące koszty działalności czy brak wykwalifikowanego personelu na rynku pracy. Okazuje się jednak, że część warsztatowych wyzwań nabiera na znaczeniu w dużych lub małych miastach. Inaczej także swoje problemy definiują przedstawiciele warsztatów patrzący na rynek z optymizmem, a inaczej ci, negatywnie oceniający […]

Dystrybutorzy części w Polsce – jak ważna jest dla nich sprzedaż zagraniczna?

Jak duża część polskich dystrybutorów części prowadzi szeroko zakrojoną ekspansję zagraniczną? Czy przychody z innych rynków stanowią ważny element corocznych przychodów? Odpowiedzi na te pytania, przedstawiamy poniżej.

Jakich kosztów najbardziej obawiają się producenci części w 2023 r.?

2023 to kolejny rok inflacyjny, w którym przedsiębiorcy mogą spodziewać się wzrostu kosztów działalności. O największe wyzwania w tym zakresie zapytaliśmy producentów części motoryzacyjnych, działających na polskim rynku. Oto wyniki badania.

Branża motoryzacyjna po roku 2022 – RAPORT

Przedstawiamy najważniejsze dane z raportu, zawierającego wnioski z badań, przeprowadzonych przez MotoFocus.pl we współpracy z Santander Bank Polska. Raport dotyczy sytuacji na rynku produkcji i dystrybucji części motoryzacyjnych oraz napraw pojazdów po ostatnim kwartale 2022 r. Zawiera zarówno podsumowania jak i prognozy.

Czym mechanicy kierują się przy wyborze olejów silnikowych? – wyniki ankiety

Na rynku olejowym w Polsce funkcjonuje niezwykle liczne grono firm. Zapewne nawet doświadczeni mechanicy nie znają wszystkich marek środków smarnych, których produkty można zakupić w oficjalnych kanałach sprzedaży w naszym kraju. W jaki sposób wybrać zatem odpowiedni olej do samochodu klienta? Czym kierują się mechanicy w tej sprawie? Przedstawiamy wybrane wnioski z ankiety przeprowadzonej na […]

Preferencje warsztatów w zakresie wyboru części – wyniki ankiety

Jakie części zamienne wybierać, by interes się kręcił, a klient był zadowolony? To pytanie z pewnością zadaje sobie wielu właścicieli czy też managerów warsztatów naprawczych. Wnioski z naszej ankiety, przeprowadzonej na grupie ponad 400 przedstawicieli warsztatów mogą pomóc w podejmowaniu odpowiednich decyzji w codziennej pracy.

Cena, szybka dostawa czy dostępność – co jest najważniejsze dla warsztatów przy wyborze dostawcy części?

W naszej ankiecie, przeprowadzonej na grupie ponad 660 przedstawicieli warsztatów samochodowych, zawarliśmy pytanie dotyczące kryteriów wyboru dostawców części. Które z nich są najważniejsze dla warsztatów? Oto odpowiedź.

Przyszłe kadry branży motoryzacyjnej – wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży

Jak uczniowie technicznych szkół zawodowych i średnich oceniają szkolne zajęcia? Czego oczekują od nauczycieli i branży oraz, jak widzą swoją przyszłość? Między innymi na te pytania odpowiada podsumowanie nasze ankiety, którą przeprowadziliśmy na grupie ponad 400 uczniów, w grudniu 2022 r.

Najbardziej kompleksowe i profesjonalne raporty oraz analizy na temat niezależnego rynku motoryzacyjnego w Polsce. Specjalizujemy się w badaniach rynku motoryzacyjnego co powoduje, że dysponujemy olbrzymią ilością ciekawych raportów i opracowań o branży motoryzacyjnej. MotoFocus jest nowoczesną, niezależną firmą badawczą, która przez ponad 20 lat intensywnej i rzetelnej pracy pozyskała zaufanie wielu firm z branży. Do naszych badań wykorzystujemy nowoczesne metody i techniki badawcze, a także dbamy o jasny i zrozumiały przekaz informacji zawartych w raportach. Nasi pracownicy łączą wiedzę praktyczną z teoretycznym przygotowaniem marketingowym, socjologicznym.

Działamy w zgodzie z etyką zawodową i najwyższymi standardami branży badawczej. Dokładamy wszelkich starań, aby współpraca z nami była również miłym doświadczeniem interpersonalnym.