Raporty
"Brake pads and discs’ market in Poland" report is based on the data obtained in CAWI type of research. Its aim was to diagnose which brake pads and discs’ brands are perceived as the most important and what the criteria of choice of brake pads and discs’ brand are. Report is prepared as an PowerPoint […]
Jak wygląda przeciętna firma działająca na polskim rynku motoryzacyjnym? Jak pracownicy postrzegają swoje miejsce w strukturze firmy, a jakie ono jest rzeczywiście? Jak pracodawcy zarządzają ludźmi i firmą? Kto jest osobą podejmującą najważniejsze decyzje, bo przecież nie zawsze właściciel musi decydować o wszystkim. Jaki jest przeciętny wiek właścicieli sklepów i warsztatów, czy ukierunkować działania marketingowe […]
Wymiana klocków hamulcowych jest jedną z najczęściej wykonywanych czynności w samochodzie. Jakość i parametry klocków i tarcz hamulcowych w dużej mierze decydują o tak ważnych, z punktu widzenia kierowcy, kwestiach jak bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Raport został przygotowany z myślą o potrzebach producentów i dystrybutorów klocków oraz tarcz hamulcowych. Niniejszy raport został stworzony na podstawie […]
Okres wakacji mamy już za sobą. Zapewne dla większości był to zarazem czas urlopu, przynajmniej czasowego odpoczynku od pracy. Czy jednak dla każdego jest to moment pracy na zdecydowanie zmniejszonych obrotach? Postanowiliśmy to sprawdzić. Zadaliśmy pytanie właścicielom i pracownikom warsztatów i sklepów motoryzacyjnych, czy wakacje to dla nich okres zmniejszonej liczby klientów. Wyniki wyglądają następująco. […]
Kontynuując głośny ostatnio temat konsolidacji dystrybutorów części zamiennych na polskim rynku, przedstawiamy wyniki naszego kolejnego sondażu. Tym razem temat dotyczył obaw pracowników o swoje miejsce pracy w wyniku zjawisk konsolidacyjnych. Wydaje się, że dzisiejszy rynek pracy daje duże szanse na rozwój personalny. Jednak czy tak jest w rzeczywistości? Czy konsolidacja jest równoznaczna z redukcją liczby […]
Przedstawiamy wskaźniki dynamiki sprzedaży za 2007 rok. Prezentowane wielkości są średnią z otrzymanych od Państwa danych (nigdy nie publikujemy danych indywidualnych). Średnie wskaźniki dostępne są wyłącznie dla firm, które wykupiły roczną subskrypcję. Wyniki są następujące. Rok 2007 roku okazał się zarówno dla warsztatowców, jak i właścicieli sklepów dobrym okresem. Zanotowany został ogólny wzrost sprzedaży części […]
W ostatnim czasie głośno było na temat wydarzeń związanych z niektórymi dystrybutorami części zamiennych. Firmy dążąc do dalszego umocnienia swojej pozycji i wzrostu udziałów w rynku, podpisują porozumienia w sprawie połączenia lub przejęcia swoich spółek. Konsolidacja ze względów zrozumiałych budzi duże emocje wśród dystrybutorów, producentów oraz oczywiście pracowników, a w przypadku spółek giełdowych dochodzą do […]
W celu zbadania świadomości kierowców dotyczącej użytkowania i eksploatacji samochodów osobowych przeprowadzono w tej grupie sondaż dotyczący częstotliwości wymiany płynu hamulcowego. Najliczniejsza grupa badanych (52%) twierdziła, że wymianę należy wykonywać co 2 lata. Znaczny odsetek respondentów (19%) przyznał, że płynu nie wymienia, a tylko uzupełnia. Tak samo liczna grupa respondentów deklarowała, że wymienia płyn co […]
Sprawność techniczna samochodu jest gwarancją bezpieczeństwa kierowcy i innych użytkowników samochodu. Dlatego tak ważne jest sprawdzanie niezawodności swojego samochodu. Postanowiliśmy sprawdzić, czy kierowcy dbają o stan swoich samochodów. Zapytaliśmy respondentów kiedy i dlaczego klienci serwisów decydują się na wizytę w warsztacie samochodowym. Okazuje się, że zaledwie 25% kierowców odwiedza warsztat robiąc to profilaktycznie, gdzie w […]
Tarcze hamulcowe to element układu hamulcowego, który ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu. Niesprawne hamulce to największe zagrożenie nie tylko dla kierowcy i jego pojazdu, ale także dla innych użytkowników drogi. Dlatego tak bardzo istotna jest systematyczna wymiana elementów układu hamulcowego. Tarcze hamulcowe powinno wymieniać się przy co drugiej wymianie klocków hamulcowych lub w przypadku […]
Kontakt
Szczegółowych informacji na temat naszych raportów udzieli Państwu
Alfred Franke
e-mail: alfred.franke@motofocus.pl
tel. / fax: +48 227 738 775
Techniki badawcze
Realizując projekty badawcze wykorzystujemy bardzo popularne techniki badawcze: CAWI, CAPI, FACE TO FACE, FOCUS GROUP INTERVIEW, CATI.