Raporty
Rozwój rynku motoryzacyjnego, rosnąca liczba warsztatów samochodowych oraz wzrost oczekiwań klientów przekładają się na konieczność podjęcia przez serwisy naprawcze walki zarówno o potencjalnych klientów, jak i utrzymanie obecnych. Konieczne jest zatem wypracowanie pozytywnego wizerunku warsztatu, przekonanie właścicieli pojazdów o jakości świadczonych napraw. Celem raportu jest charakterystyka sieci warsztatowych zrzeszających polskie serwisy naprawcze, przedstawienie korzyści płynących […]
Internet staje się coraz bardziej dostępny również w Polsce. Coraz więcej Polaków dokonuje zakupów w sieci. Określenie e – handel lub e-commers stają się coraz bardziej popularne. Nasze badanie miało na celu poznanie internetowej sprzedaży części zamiennych, wielkości tej sprzedaży, największych problemów, ilości pracowników zajmujących się obsługą elektronicznej sprzedaży, metod płatności czy dostaw zamówionego towaru […]
Raport przedstawia analizę rynku dystrybucji części zamiennych w Polsce w 2009 roku w odniesieniu do lat ubiegłych (dane zawarte w raporcie obejmują lata 2004 – 2009). Taka analiza z pewnością będzie bardzo interesująca zarówno dla producentów jak i dystrybutorów części motoryzacyjnych. Raport powstał w oparciu o dane pozyskane bezpośrednio z firm motoryzacyjnych a także uwzględnia […]
Analiza parku samochodowego to z pewnością bardzo ważny aspekt działalności zarówno producentów jak i dystrybutorów części motoryzacyjnych. Jednak równie ważna jest wiedza na temat zmian jakie czekają polski park samochodowy. Przedstawiamy raport obrazujący kierunki zmian w parku samochodowym jaki zajdą w 2010 roku. Raport samochody wystawione do sprzedaży to pogłębiona analiza opracowana na podstawie baz […]
Miniony rok był trudny dla wielu przedsiębiorstw z powodu ogólnoświatowego kryzysu, który dosięgną również branżę motoryzacyjną. Celem niniejszego raportu jest ukazanie zmian jakie zaszły przez ostatni rok w warsztatach i sklepach motoryzacyjnych w Polsce. Nasz raport przedstawia skutki kryzysu oraz zmagania warsztatów i sklepów motoryzacyjnych z trudnościami związanymi z pogorszeniem się stanu gospodarki w kraju. […]
Celem niniejszego raportu jest przedstawienie planów inwestycyjnych warsztatów samochodowych w Polsce. Przez określenie inwestycje rozumie się wszelkiego rodzaju plany związane z rozwojem warsztatu poprzez zakup specjalistycznych urządzeń, ale również inwestycje w towar na magazynie czy wprowadzenie nowych usług lub podniesienie jakości obsługi klientów poprzez np. oferowanie samochodu zastępczego. Zebrane w raporcie informacje z pewnością będą […]
Niniejszy raport przedstawia wyniki badania związanego z reprezentantami działów handlowych w motoryzacji. Jak często potocznie się uważa, do pracy handlowca należy posiadać pewne predyspozycje wrodzone, jak otwartość, samodyscyplina, odporność na stres. Czy rzeczywiści handlowcem należy się urodzić? Badanie zostało przeprowadzone w maju i czerwcu 2009 roku na próbie 250 respondentów zajmujących się sprzedażą w firmach […]
Celem niniejszego opracowania było przedstawienie prognoz związanych z rynkiem części zamiennych w Polsce. Opracowanie obejmuje takie zagadnienia, jak wielkość parku samochodowego w Polsce na przestrzeni lat 2004 -2012, średni wiek samochodu, wydatki kierowców na naprawy, udział kosztów napraw i części, ilość warsztatów IAM oraz OES, ilość stanowisk naprawczych, tendencje związane z ilością wizyt w warsztatach, […]
1. INTRODUCTION 1.1 PURPOSE OF THE SURVEY 1.2 METHODOLOGY 2. Sample structure 2.1 SAMPLE BY AGE OF THE RESPONDENTS 2.2 SAMPLE STRUCTURE BY REGION 2.3 SAMPLE STRUCTURE BY SIZE OF THE REGION WHERE THE BUSINESS TAKES PLACE 2.4 SAMPLE STRUCTURE BY TYPE OF THE COMPANY PART I – THE PRESENT SITUATION ON THE MARKET 3. […]
Firma badawcza MotoFocus.pl przeprowadziła w lutym i marcu tego roku badanie związane z obecną sytuacją na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Celem badania było uzyskanie wiedzy na temat sytuacji niezależnych warsztatów samochodowych tzn. czy warsztaty notują spadki obrotów, czy odczuwają gorszą koniunkturę na rynku, jakie są ich oczekiwania względem dystrybutorów i producentów części wynikające z sytuacji rynkowej, […]
Kontakt
Szczegółowych informacji na temat naszych raportów udzieli Państwu
Alfred Franke
e-mail: alfred.franke@motofocus.pl
tel. / fax: +48 227 738 775
Techniki badawcze
Realizując projekty badawcze wykorzystujemy bardzo popularne techniki badawcze: CAWI, CAPI, FACE TO FACE, FOCUS GROUP INTERVIEW, CATI.