Raporty
Niniejszy raport przedstawia wyniki badania związanego z reprezentantami działów handlowych w motoryzacji. Jak często potocznie się uważa, do pracy handlowca należy posiadać pewne predyspozycje wrodzone, jak otwartość, samodyscyplina, odporność na stres. Czy rzeczywiści handlowcem należy się urodzić? Badanie zostało przeprowadzone w maju i czerwcu 2009 roku na próbie 250 respondentów zajmujących się sprzedażą w firmach […]
Celem niniejszego opracowania było przedstawienie prognoz związanych z rynkiem części zamiennych w Polsce. Opracowanie obejmuje takie zagadnienia, jak wielkość parku samochodowego w Polsce na przestrzeni lat 2004 -2012, średni wiek samochodu, wydatki kierowców na naprawy, udział kosztów napraw i części, ilość warsztatów IAM oraz OES, ilość stanowisk naprawczych, tendencje związane z ilością wizyt w warsztatach, […]
1. INTRODUCTION 1.1 PURPOSE OF THE SURVEY 1.2 METHODOLOGY 2. Sample structure 2.1 SAMPLE BY AGE OF THE RESPONDENTS 2.2 SAMPLE STRUCTURE BY REGION 2.3 SAMPLE STRUCTURE BY SIZE OF THE REGION WHERE THE BUSINESS TAKES PLACE 2.4 SAMPLE STRUCTURE BY TYPE OF THE COMPANY PART I – THE PRESENT SITUATION ON THE MARKET 3. […]
Firma badawcza MotoFocus.pl przeprowadziła w lutym i marcu tego roku badanie związane z obecną sytuacją na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Celem badania było uzyskanie wiedzy na temat sytuacji niezależnych warsztatów samochodowych tzn. czy warsztaty notują spadki obrotów, czy odczuwają gorszą koniunkturę na rynku, jakie są ich oczekiwania względem dystrybutorów i producentów części wynikające z sytuacji rynkowej, […]
Kryzys w motoryzacji – to w ostatnim czasie często nagłówki gazet. Recesja gospodarcza, w największym stopniu dotknęła bankowość i motoryzację. Ostatnie badanie MotoFocus.pl poświęcone zostało sytuacji w branży, a dokładnie określeniu sytuacji w jakiej znalazły się warsztaty motoryzacyjne, ich obecnej współpracy z głównymi dostawcami, planami związanymi z jednej strony z szukaniem oszczędności a planami inwestycyjnymi […]
Efekty kryzysu gospodarczego widoczne są u producentów części zamiennych. W największym stopniu odczuwają je producenci ściśle współpracujący z koncernami samochodowymi. Spadek popytu powoduje, że coraz częściej muszą oni wstrzymywać taśmy produkcyjne na których wytwarzają części zamienne. Sytuacja ta powoli przekłada się na niezależny rynek. Producenci części próbując ratować utracone sprzedaże coraz mocniej naciskają na sieci […]
Jak wiadomo wiedza o rynku zawsze jest przydatna, a w okresie gorszej koniunktury na rynku informacje zawarte w raportach MotoFocus mogą być szczególnie przydatne i stanowić doskonałe źródło informacji a także sugestii do dalszego rozwoju. Raport przedstawia rozpoznawalność poszczególnych marek wycieraczek wraz z uwzględnieniem takich zmiennych jak rodzaj prowadzonej działalności, wiek respondentów. W raporcie zawarte […]
Jak wiadomo wiedza o rynku jest niezmiernie istotna, dlatego też MotoFocus dostarcza Państwu wielu informacji związanych z branżą motoryzacyjną. Właśnie zakończone zostały prace nad raportem „Polski rynek amortyzatorów”. Badanie porusza takie kwestie jak kryteria wyboru marki amortyzatora, ocenę poszczególnych marek a także najczęściej sprzedawane i montowane marki. Raport zawiera również informacje związane z czasem oczekiwania […]
Przy obecnej sytuacji gospodarczej w Europie i na Świecie niezwykle ciężko jest prognozować jak potoczą się losy sprzedaży samochodów w Polsce, nie mniej jednak wysoce prawdopodobne wydaje się, że w naszym kraju w roku 2008 sprzeda się 370 000 nowych samochodów osobowych i dostawczych. Oznacza to wzrost sprzedaży o ponad 6% w stosunku do roku […]
Celem niniejszego badania było przedstawienie rynku sklepów i warsztatów motoryzacyjnych w Polsce. Raport dostarcza wiedzy na temat wyposażenia warsztatów, zasad funkcjonowania, a także podejścia do pracowników. Jak może sugerować tytuł raportu, składa on się z kilku części. Pierwsza z nich dotyczy wyposażenia warsztatów i obejmuje takie kwestie jak wielkość warsztatów, ilości stanowisk naprawczych z podnośnikami, […]
Kontakt
Szczegółowych informacji na temat naszych raportów udzieli Państwu
Alfred Franke
e-mail: alfred.franke@motofocus.pl
tel. / fax: +48 227 738 775
Techniki badawcze
Realizując projekty badawcze wykorzystujemy bardzo popularne techniki badawcze: CAWI, CAPI, FACE TO FACE, FOCUS GROUP INTERVIEW, CATI.