Raporty
Analiza parku samochodowego to z pewnością bardzo ważny aspekt działalności zarówno producentów jak i dystrybutorów części motoryzacyjnych. Jednak równie ważna jest wiedza na temat zmian jakie czekają polski park samochodowy. Przedstawiamy raport obrazujący kierunki zmian w parku samochodowym jaki zajdą w 2010 roku. Raport samochody wystawione do sprzedaży to pogłębiona analiza opracowana na podstawie baz […]
Miniony rok był trudny dla wielu przedsiębiorstw z powodu ogólnoświatowego kryzysu, który dosięgną również branżę motoryzacyjną. Celem niniejszego raportu jest ukazanie zmian jakie zaszły przez ostatni rok w warsztatach i sklepach motoryzacyjnych w Polsce. Nasz raport przedstawia skutki kryzysu oraz zmagania warsztatów i sklepów motoryzacyjnych z trudnościami związanymi z pogorszeniem się stanu gospodarki w kraju. […]
Celem niniejszego raportu jest przedstawienie planów inwestycyjnych warsztatów samochodowych w Polsce. Przez określenie inwestycje rozumie się wszelkiego rodzaju plany związane z rozwojem warsztatu poprzez zakup specjalistycznych urządzeń, ale również inwestycje w towar na magazynie czy wprowadzenie nowych usług lub podniesienie jakości obsługi klientów poprzez np. oferowanie samochodu zastępczego. Zebrane w raporcie informacje z pewnością będą […]
Niniejszy raport przedstawia wyniki badania związanego z reprezentantami działów handlowych w motoryzacji. Jak często potocznie się uważa, do pracy handlowca należy posiadać pewne predyspozycje wrodzone, jak otwartość, samodyscyplina, odporność na stres. Czy rzeczywiści handlowcem należy się urodzić? Badanie zostało przeprowadzone w maju i czerwcu 2009 roku na próbie 250 respondentów zajmujących się sprzedażą w firmach […]
Celem niniejszego opracowania było przedstawienie prognoz związanych z rynkiem części zamiennych w Polsce. Opracowanie obejmuje takie zagadnienia, jak wielkość parku samochodowego w Polsce na przestrzeni lat 2004 -2012, średni wiek samochodu, wydatki kierowców na naprawy, udział kosztów napraw i części, ilość warsztatów IAM oraz OES, ilość stanowisk naprawczych, tendencje związane z ilością wizyt w warsztatach, […]
1. INTRODUCTION 1.1 PURPOSE OF THE SURVEY 1.2 METHODOLOGY 2. Sample structure 2.1 SAMPLE BY AGE OF THE RESPONDENTS 2.2 SAMPLE STRUCTURE BY REGION 2.3 SAMPLE STRUCTURE BY SIZE OF THE REGION WHERE THE BUSINESS TAKES PLACE 2.4 SAMPLE STRUCTURE BY TYPE OF THE COMPANY PART I – THE PRESENT SITUATION ON THE MARKET 3. […]
Firma badawcza MotoFocus.pl przeprowadziła w lutym i marcu tego roku badanie związane z obecną sytuacją na niezależnym rynku motoryzacyjnym. Celem badania było uzyskanie wiedzy na temat sytuacji niezależnych warsztatów samochodowych tzn. czy warsztaty notują spadki obrotów, czy odczuwają gorszą koniunkturę na rynku, jakie są ich oczekiwania względem dystrybutorów i producentów części wynikające z sytuacji rynkowej, […]
Kryzys w motoryzacji – to w ostatnim czasie często nagłówki gazet. Recesja gospodarcza, w największym stopniu dotknęła bankowość i motoryzację. Ostatnie badanie MotoFocus.pl poświęcone zostało sytuacji w branży, a dokładnie określeniu sytuacji w jakiej znalazły się warsztaty motoryzacyjne, ich obecnej współpracy z głównymi dostawcami, planami związanymi z jednej strony z szukaniem oszczędności a planami inwestycyjnymi […]
Efekty kryzysu gospodarczego widoczne są u producentów części zamiennych. W największym stopniu odczuwają je producenci ściśle współpracujący z koncernami samochodowymi. Spadek popytu powoduje, że coraz częściej muszą oni wstrzymywać taśmy produkcyjne na których wytwarzają części zamienne. Sytuacja ta powoli przekłada się na niezależny rynek. Producenci części próbując ratować utracone sprzedaże coraz mocniej naciskają na sieci […]
Jak wiadomo wiedza o rynku zawsze jest przydatna, a w okresie gorszej koniunktury na rynku informacje zawarte w raportach MotoFocus mogą być szczególnie przydatne i stanowić doskonałe źródło informacji a także sugestii do dalszego rozwoju. Raport przedstawia rozpoznawalność poszczególnych marek wycieraczek wraz z uwzględnieniem takich zmiennych jak rodzaj prowadzonej działalności, wiek respondentów. W raporcie zawarte […]
Kontakt
Szczegółowych informacji na temat naszych raportów udzieli Państwu
Alfred Franke
e-mail: alfred.franke@motofocus.pl
tel. / fax: +48 227 738 775
Techniki badawcze
Realizując projekty badawcze wykorzystujemy bardzo popularne techniki badawcze: CAWI, CAPI, FACE TO FACE, FOCUS GROUP INTERVIEW, CATI.