Nowy raport: Polski rynek motoryzacyjny w perspektywie najbliższych lat – prognoza do roku 2014

Redakcja, 10 maja 2012, 12:49

Niniejszy raport przedstawia prognozę dotyczącą polskiego rynku motoryzacyjnego do roku 2014. Opracowanie zawiera informacje na temat parku samochodowego, wieku samochodów w Polsce, udziału kosztów części i usług w całkowitych kosztach naprawy, wartości rynku części zamiennych w Polsce, wydatkach kierowców na naprawy, liczbie warsztatów niezależnych i autoryzowanych, liczbie wizyt kierowców w warsztatach zarówno w segmencie IAM jak i OES. W opracowaniu zawarto również informacje dotyczące wielkości zatrudnienia w warsztatach, liczby stanowisk naprawczych, ilości wizyt na pracownika warsztatu, rocznej i dziennej ilości wizyt kierowców w warsztatach IAM i OES.

Raport ma wiele zastosowań i może służyć do opracowywania długoterminowych strategii rozwoju, jak również może być wykorzystany na potrzeby kontaktów z instytucjami finansowymi czy bankami.

Opracowanie składa się z trzech części a szczegółową zawartość przedstawia poniższy spis treści i załączona broszura:

Część pierwsza – Park samochodowy

1. Park samochodowy.
1.1 Park samochodowy w latach 2008 – 2014.
1.2 Liczba osób przypadająca na jeden samochód osobowy i dostawczy (lata 2008 – 2014).
1.3 Średni wiek samochodu (lata 2008 – 2014).
1.4 Średni roczny przebieg samochodu (lata 2008 – 2014).
1.5 Struktura parku samochodów osobowych i dostawczych (nie starszych niż 25 lat) wg rodzaju paliwa wg rodzaju paliwa.

Część druga – Koszty napraw, wartość rynku i procentowe zmiany rynku

2. Wydatki na samochód i koszty napraw.
2.1 Udział roboczogodziny i części w kosztach naprawy (lata 2008 – 2014).
2.2 Wartość rynku części w latach 2008 – 2014.
2.3 Wartość rynku części i usług w latach 2008 – 2014.
2.4 Wydatki kierowców na części i usługi (lata 2008 – 2014).
2.5 Struktura wydatków kierowców na części i usługi (lata 2008 – 2014).

3. Usługi i handel detaliczny.
3.1 Liczba warsztatów IAM i OES (lata 2008 – 2014).
3.2 Liczba warsztatów IAM zrzeszonych w sieciach (lata 2008- 2014).
3.3 Liczba stanowisk naprawczych w warsztatach IAM i OES (lata 2008 – 2014).
3.4 Liczba stanowisk naprawczych przypadających na jeden warsztat IAM i OES  (lata 2008 – 2014).
3.5 Średnia liczba wizyt w warsztacie IAM i OES przypadająca na samochód (lata 2008 – 2014).
3.6 Liczba wizyt w warsztatach IAM w 2010 roku wg wielkości  warsztatu.
3.7 Liczba wizyt w warsztatach OES w 2010 roku wg wielkości  warsztatu.
3.8 Liczba wizyt w warsztatach IAM i OES (lata 2008 – 2014).
3.9 Liczba wizyt w warsztacie samochodowym i wydatki na naprawę (lata 2008 – 2014).
3.10 Średnia liczba wizyt przypadająca na stanowisko naprawcze w warsztatach IAM (lata 2008 – 2014).
3.11 Średnia liczba wizyt przypadająca na stanowisko naprawcze w warsztatach OES  (lata 2008 – 2014).
3.12 Liczba wizyt przypadająca na pracownika w warsztacie IAM (lata 2008 – 2014).
3.13 Liczba wizyt przypadająca na pracownika w warsztacie OES (lata 2008 – 2014).
3.14 Dzienna liczba wizyt przypadająca na pracownika w warsztacie IAM i OES (lata 2008 – 2014).

Część trzecia – Zatrudnienie w warsztatach

4. Zatrudnienie w warsztatach.
4.1 Liczba osób zatrudnionych w warsztatach IAM i OES (lata 2008 – 2014).
4.2 Średnia liczba osób zatrudnionych w jednym warsztacie – IAM i OES (lata 2008 – 2014).
4.3 Średnia liczba osób zatrudnionych w warsztacie IAM w 2010 r.

5. Dystrybucja części.
5.1 Czas i częstotliwość dostaw części.
5.2 Systemy identyfikacji części – rodzaje wykorzystywanych katalogów (lata 2008 – 2014).
5.3 Zakres korzystania z komputera w warsztacie (lata 2008 – 2014).

 


 

Dowiedz się więcej

Klient pilnie poszukiwany
Klient pilnie poszukiwany

Przyczyny spadku popytu na naprawy samochodów widać gołym okiem. Nie jest to ucieczka klientów z autoryzowanych serwisów na rzecz tańszych warsztatów, czy też własnoręcznych napraw samochodów jak twierdzą niektórzy eksperci. Ze względu na trudną sytuację finansową wielu gospodarstw domowych właściciele pojazdów poszukują oszczędności. Po pierwsze ograniczają użytkowanie samochodów, co doskonale potwierdza zmniejszony popyt na paliwa. […]

Warsztat Roku – jury wyruszyło oceniać warsztaty
Warsztat Roku – jury wyruszyło oceniać warsztaty

Po raz pierwszy w Polsce organizowany jest konkurs na Warsztat Roku, do którego kandydaci zostali wyłonieni ze zgłoszeń nadsyłanych z całej Polski. W ciągu dwóch tygodni jury zawita do 18 warsztatów, aby dokonać ich szczegółowej oceny i wyłonić zwycięzców. Konkurs organizowany jest przez Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych wspólnie z Partslife i strategicznym sponsorem, którym jest […]