Po raz pierwszy w Polsce organizowany jest konkurs na Warsztat Roku, do którego kandydaci zostali wyłonieni ze zgłoszeń nadsyłanych z całej Polski. W ciągu dwóch tygodni jury zawita do 18 warsztatów, aby dokonać ich szczegółowej oceny i wyłonić zwycięzców.
Konkurs organizowany jest przez Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych wspólnie z Partslife i strategicznym sponsorem, którym jest Castrol.
Pierwsze wrażenia
W minioną środę i czwartek jury odwiedziło warsztaty w zachodniej części Polski. Oględziny warsztatów odbywały się w Koninie, Kobylnicy, Obornikach Wielkopolskich, Stawiszynie, Koźminku, Opatówku i Zelowie. Odwiedzone zostały warsztaty we wszystkich kategoriach konkursowych, gdzie jury spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem. Właściciele warsztatów bardzo poważnie potraktowali wizyty jury. Uczestnicy chętnie odpowiadali na wszystkie pytania, udostępniali informacje, które potrzebne były do weryfikacji profesjonalizmu obiektu. Obecnie ciężko mówić o kimś, że jest faworytem w tym wyścigu, choć pierwsze wnioski na pewno zostały już wyciągnięte.
Jedno wiadomo na pewno: standardy niezależnych warsztatów wciąż się podnoszą i porzeczka zawieszana jest coraz wyżej. Profesjonalna obsługa klienta, mechanicy najwyższej klasy, którzy nie boją się żadnej naprawy, nowoczesne stanowiska, wszystko to bardzo pozytywnie wpływa na wizerunek aftermarketu. Mechanicy pracują profesjonalnie i w pełnym skupieniu, jednocześnie są pasjonatami tego co robią. Na wszystkie pytania jury odpowiadali chętnie i z zaangażowaniem. Widać, że o motoryzacji mogliby rozmawiać godzinami.
Widoczna jest również profesjonalizacja stanowisk. Wiele stanowisk posiada najnowsze rozwiązania, których nie powstydziliby się najlepsze warsztaty na świecie. Zakres napraw, które oferują odwiedzone warsztaty również budzą podziw. Wśród odwiedzonych warsztatów były takie, w których można wykonać niemal każdą naprawę samochodu od lakierowania, przez najbardziej skomplikowany remont silnika po naprawy elektroniczne.
To co zobaczyliśmy w ciągu tych dwóch dni napawa optymizmem co do kondycji niezależnych warsztatów i jakość napraw przez nich oferowanych. Weryfikacja w terenie potrwa do końca tego tygodnia.
Jury
W skład Jury wchodzą znane nazwiska z motoryzacyjnego świata oraz eksperci i dziennikarze. Kapitułę stanowią:
- Maciej Wisławski – pilot rajdowy, wieloletni partner rajdowy Krzysztofa Hołowczyca, postać doskonale znana wszystkim miłośnikom sportów motorowych.
- Jerzy Szewczyk – właściciel firmy specjalizującej się w szkoleniach i doradztwie dla przedsiębiorstw z branży motoryzacyjnej (wcześniej zaangażowany m.in. w projekt Exponentia), a jego doświadczenie zawodowe związane z zarządzaniem najstarszym i najbardziej rozpoznawanym dealerstwem VW i Audi w Polsce jest nie do przecenienia.
- Krzysztof Rybarski – dziennikarz motoryzacyjny, przez wiele lat związany z tygodnikiem „Motor”, obecnie redaktor miesięcznika „Świat Motoryzacji” oraz bloga poświęconego niezależnemu rynkowi motoryzacyjnemu warsztatowiec.info.
- Jakub Cichosz – konsultant i partner w agencji badawczej Smartscope, z 15-letnim doświadczeniem w firmach badawczych takich jak 4P research mix, Ipsos oraz Demoskop.
- Piotr Szypulski – redaktor działu porady magazynu „Auto Świat”.
Konkurs będzie rozgrywany w 3 kategoriach:
- Warsztat mały (do 3 stanowisk naprawczych)
- Warsztat średni (4-6 stanowisk naprawczych)
- Warsztat duży (powyżej 6 stanowisk) naprawczych
Rozstrzygnięcie Konkursu i przyznanie prestiżowych tytułów nastąpi 3 grudnia 2015 na Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego organizowanej przez SDCM w Ministerstwie Gospodarki. Spośród 18 finalistów zostanie wyłonionych 9 zwycięskich warsztatów – po 3 w każdej kategorii
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 26 listopada 2015, 11:02 0 0
A od kiedy to serwis Boscha jest serwisem niezależnym? Przecież to tak samo serwis autoryzowany, tylko że przez producenta części a nie przez producenta samochodu.
Odpowiedz