Raport: Przyszłość rynku motoryzacyjnego w oczach warsztatów

, 12 grudnia 2011, 11:35

Podstawowym problemem badawczym podjętym w niniejszym badaniu było określenie zmian w przychodach warsztatów w 2011 roku w odniesieniu do roku poprzedniego. Problemy poboczne to poznanie trendów w zyskach osiąganych przez warsztaty, zmiany w zatrudnieniu i kosztach roboczogodziny.

Raport składa się z trzech części:
– Tendencje i trendy w obrotach warsztatów
– Przyszłość rynku motoryzacyjnego w opinii warsztatów
– Prawo motoryzacyjne

Z raportu można uzyskać informację o zmianach wielkości zakupów części przez warsztaty, posiadanym dostępie do danych technicznych czy danych niezbędnych do określenia czasu potrzebnego na dokonanie określonych napraw.  Raport zawiera znaczną ilość korelacji poszczególnych zmiennych, dlatego też można uzyskać takie informacje jak prognozowana zmiana cen roboczogodzin w zależności od regionu.

Więcej informacji można znaleźć w załączonej broszurze. Szczegółową zawartość raportu przedstawia poniższy spis treści :
1. Struktura próby
1.1 Struktura próby ze względu na region.
1.2 Struktura próby ze względu na liczbę zatrudnionych pracowników.
1.3 Struktura próby ze względu na liczbę uczniów w warsztacie.
1.4 Struktura próby ze względu na wiek respondentów.
1.5 Struktura próby ze względu na wielkość miejscowości, w której działa warsztat.
1.6 Struktura próby ze względu na przynależność do sieci warsztatowej.
1.7 Struktura próby ze względu na okres funkcjonowania warsztatu na rynku.
1.8 Struktura próby ze względu na liczbę stanowisk naprawczych

Rozdział I

Tendencje i trendy w obrotach warsztatów

1. Procentowa zmiana przychodów warsztatów w minionym roku.
2. Zmiana kosztu roboczogodziny w odniesieniu do minionego roku.
2.1 Procentowa zmiana przychodów warsztatów w minionym roku a zmiana kosztu roboczogodziny.
3. Procentowy udział kosztów robocizny w całkowitym koszcie naprawy samochodu.
4. Zmiana obrotu częściami zamiennymi w warsztacie w bieżącym roku .
5. Czy warsztat w jakiś szczególny sposób przygotowuje się do okresu zimowego?
6. Zmiana zyskowności warsztatu w odniesieniu do ubiegłego roku.
7. Produkty polecane klientom przez właścicieli / pracowników warsztatu.
8. Jaki procent zakupów części stanowią części kupowane przez Internet?
8.1 Udział procentowy części kupowanych w Internecie w ogólnych zakupach części a zmiana 
       zarobków.
9. Sposób rozwiązywania kwestii utylizacji części przez warsztaty samochodowe.
10. Zmiana zarobków w warsztacie w bieżącym roku .
10.1 Procentowa zmiana przychodów warsztatów w minionym roku a zmiana zarobków w
        warsztacie.
11. Zmiana liczby pracowników w warsztacie w bieżącym roku.
Wnioski z rozdziału I

Rozdział II

Przyszłość rynku motoryzacyjnego w opinii warsztatów

1. Prognoza warsztatów samochodowych dotycząca zmiany cen roboczogodziny w najbliższym roku.
1.1 Prognoza warsztatów samochodowych dotycząca zmiany cen roboczogodziny w najbliższym roku
       wg regionów Polski.
2. Prognoza warsztatów samochodowych dotycząca zmiany wielkości rynku części zamiennych w
    Polsce.
3. Prognoza warsztatów samochodowych dotycząca zmiany liczby klientów w warsztatach.
4. Prognoza warsztatów samochodowych dotycząca zmiany zatrudnienia w warsztatach
     samochodowych.
5. Prognoza warsztatów samochodowych dotycząca zmiany liczby warsztatów w Polsce.
6. Prognoza warsztatów samochodowych dotycząca kierunku rozwoju warsztatów.
6.1 Czy powstaną kolejne sieci warsztatowe ?
6.1.1 Czy powstaną kolejne sieci warsztatowe a region Polski.
6.2 Czy mniejsze warsztaty zostaną wyparte przez większe.
6.2.1 Czy mniejsze warsztaty zostaną wyparte przez większe a region Polski .
6.3 Czy ilość warsztatów należących do sieci będzie rosła?
6.3.1 Czy ilość warsztatów należących do sieci będzie rosła a region Polski.
7. Częstotliwość wizyt w warsztacie na naprawę samochodu z napędem hybrydowym.
8. Częstotliwość rezygnacji z naprawy samochodu ze względu na zaawansowanie techniczne pojazdu.
Wnioski z rozdziału II

Rozdział III

Prawo motoryzacyjne

1. Źródła pozyskiwania danych technicznych niezbędnych do wykonania niektórych napraw
    samochodów.
1.1 Źródła pozyskiwania danych technicznych niezbędnych do wykonania niektórych napraw
      samochodów  a wiek respondentów.
2. Liczba marek samochodów do danych technicznych, których warsztat ma dostęp.
2.1 Liczba marek samochodów do danych technicznych których warsztat ma dostęp a wielkość
      miejscowości,  w której znajduje się warsztat.
3. Częstotliwość aktualizacji danych technicznych przez warsztaty naprawcze.
3.1 Częstotliwość aktualizacji danych technicznych przez warsztaty naprawcze a przynależność do
       sieci.
4. Udział procentowy części w oryginalnym opakowaniu producenta we wszystkich częściach
     kupowanych przez warsztat.
5. Miejsce zakupu części oryginalnych w opakowaniu producenta samochodu.
6. Sposoby kalkulacji czasu potrzebnego na dokonanie określonej naprawy przez warsztaty
    samochodowe.
Wnioski z rozdziału III


 

Dowiedz się więcej

Podsumowanie rynku części zamiennych w 2010 r.
Podsumowanie rynku części zamiennych w 2010 r.

Marcin Nowak Dyrektor ds. Badań Rynku w firmie MotoFocus.pl zaprezentował podsumowanie rynku części motoryzacyjnych w roku 2010. W swojej prezentacji skupił się na wynikach dystrybucji części w segmencie osobowym, ciężarowym jak również transporcie, gdyż jak słusznie zauważył sprawy te są ze sobą ściśle powiązane.  Jaki był rok 2010 w dystrybucji części w Polsce? Z badań […]

Podsumowanie rynku w 2009r. na tle kryzysu
Podsumowanie rynku w 2009r. na tle kryzysu

Podczas IV Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego prezes SDCM Pan Alfred Franke oraz Pan Jarosław Lewandowski z firmy Logistics Service S.A. zaprezentowali podsumowanie rynku części motoryzacyjnych na tle kryzysu w roku 2009. Panowie w swoim wystąpieniu skupili się na wynikach dystrybucji części w segmencie osobowym, ciężarowym jak również transporcie, gdyż jak słusznie zauważyli sprawy te są ze […]

MotoFocus TV odc. 7 – Warsztaty w świetle rosnących cen paliw
MotoFocus TV odc. 7 – Warsztaty w świetle rosnących cen paliw

Jak kierowcy oceniają wpływ cen paliw na użytkowanie i serwis samochodów? Czy rosnące koszty eksploatacji skłaniają do oszczędności przy naprawach? Zapraszamy do obejrzenia programu!   Masz inne zdanie na ten temat? Dodaj komentarz, lub wyślij nam swoją opinię na redakcja@motofocus.pl.  

Raport: Rynek części regenerowanych
Raport: Rynek części regenerowanych

Nowe, używane czy regenerowane? To pytanie stawia sobie wielu właścicieli samochodów borykających się z naprawą pojazdu. Regeneracja pozwala w sposób fachowy przywrócić „do życia” używane części, a ostatnimi czasy znajduje coraz większe grono zwolenników. Zajmują się nią m.in. dystrybutorzy, producenci, jak również firmy specjalizujące się w tej dziedzinie. Części samochodowe po profesjonalnej regeneracji posiadają identyczne […]

Niezależny rynek motoryzacyjny w Wielkiej Brytanii – wywiad z prezesem IAAF
Niezależny rynek motoryzacyjny w Wielkiej Brytanii – wywiad z prezesem IAAF

W Polsce udział warsztatów niezależnych w rynku jest bardzo wysoki, po ulicach jeżdżą średnio jedenastoletnie samochody. Nieco inaczej sytuacja przedstawia się na zachodzie Europy, w tym w Wielkiej Brytanii. Rozmawialiśmy z prezesem tamtejszego stowarzyszenia reprezentującego niezależny rynek motoryzacyjny (IAAF), Brianem Sprattem. Czym szczególnym odróżnia się rynek motoryzacyjny Wielkiej Brytanii od innych rynków Europy? Brian Spratt: […]