Każdy właściciel samochodu ma prawo korzystać z usług dowolnie wybranego warsztatu – niezależnego, sieciowego, autoryzowanego (ASO). Na polskim rynku działa wiele warsztatów zrzeszonych w sieciach. Z roku na rok zwiększa się także liczba warsztatów decydująca się na funkcjonowanie pod logo sieci.
Raport przedstawia analizę rozmieszczenia geograficznego (wg województw i powiatów) warsztatów zrzeszonych w najważniejszych sieciach warsztatowych w Polsce. Opracowanie stanowi analizę obecnej sytuacji na rynku warsztatów pod kątem przynależności do sieci, powodów przystąpienia lub niechęci do partnerstwa sieciowego, rodzaju oczekiwanego wsparcia od organizatora sieci, oceny korzyści z członkostwa. Ponadto raport ukazuje liczbę samochodów przypadających na jeden warsztat niezależny i sieciowy.
Publikacja została przygotowana z myślą ukazania struktury poszczególnych sieci warsztatowych w Polsce, a tym samym wskazaniu „białych” miejsc na mapie, gdzie istnieje możliwość pozyskania nowych partnerów sieciowych. Dzięki raportowi poznają Państwo oczekiwania warsztatów względem organizatorów sieci oraz ocenę wsparcia marketingowego, czy też powody niechęci do sieci.
Dzięki informacjom zawartym w opracowaniu rozwój poszczególnych sieci w kontekście pozyskiwania kolejnych warsztatów będzie mógł być łatwiejszy i efektywniejszy.
Kliknij, aby pobrać broszurę Sieci warsztatowe w Polsce
Kliknij, aby pobrać broszurę Rozmieszczenie sieci warsztatowych w Polsce
Szczegółowy spis treści raportu:
- Struktura sieci warsztatowych w Polsce w latach 2010 -2011.
-
Struktura próby badawczej.
- Struktura próby ze względu na zajmowane stanowisko.
- Struktura próby ze względu na wiek.
- Struktura próby ze względu na region.
- Struktura próby ze względu na liczbę pracowników.
- Struktura próby ze względu na wielkość miejscowości, w której znajduje się warsztat.
- Czy Twój warsztat należy do sieci warsztatowej?
- Struktura przynależności do poszczególnych sieci warsztatowych.
- Którą sieć warsztatową uważasz za najlepszą?
- Okres przynależności do sieci warsztatowej.
- Przyczyny podjęcia decyzji o przystąpieniu do sieci.
- Przyczyny rozważania możliwości wystąpienia z sieci warsztatowej.
- Plany warsztatów niezrzeszonych dotyczące przystąpienia do sieci.
- Motywy mające wpływ na chęć przystąpienia do sieci.
- Rodzaj świadczonych usług przez warsztaty.
- Średnia dzienna liczba klientów odwiedzających warsztat.
- Zmiana (wzrost/spadek) dziennej liczby klientów odwiedzających warsztat po przystąpieniu do sieci.
- Ocena korzyści z przynależności do sieci warsztatowych.
-
Posiadanie stron internetowych przez warsztaty.
- Posiadanie stron internetowych przez warsztaty a wiek respondentów.
-
Ocena stwierdzeń związanych z przynależnością do sieci.
- Ocena stwierdzenia: przynależność do obecnej sieci daje mi bardzo dużo satysfakcji.
- Ocena stwierdzenia: obecność w tej sieci daje mi możliwości rozwoju.
- Ocena stwierdzenia: od kiedy jestem w sieci moje dochody znacznie wzrosły.
- Ocena stwierdzenia: dzięki przynależności do sieci mam dostęp do szerszej wiedzy technicznej.
- Ocena stwierdzenia: znacząco odczuwam korzyści płynące z przynależności do sieci.
- Ocena stwierdzenia: wybierając sieć warsztatową drugi raz dokonałbym takiego samego wyboru.
- Znajomość sieci warsztatowych.
- Rodzaj wsparcia oczekiwanego od organizatora sieci.
-
Ocena wsparcia marketingowego ze strony sieci.
- Ocena wsparcia marketingowego ze strony sieci a wielkość miejscowości.
-
Powody niechęci warsztatów związane z przystąpieniem do sieci.
- Powody niechęci warsztatów związane z przystąpieniem do sieci a region.
- Powody niechęci warsztatów związane z przystąpieniem do sieci a wielkość miejscowości.
-
Skłonność warsztatów do płacenia za uczestnictwo w sieci.
- Skłonność warsztatów do płacenia za uczestnictwo w sieci a wiek.
- Kwota, jaką warsztaty są gotowe zapłacić za uczestnictwo w sieci.
- Liczba samochodów osobowych i dostawczych przypadająca na 1 warsztat AM / sieciowy.
Zastrzeżenia
Kontakt
Spis tabel, wykresów, diagramów, map
Ostatnie publikacje MotoFocus