Menu

Schaeffler Polska

Sprzęgło ciągnione Fiat Ducato – pedał sprzęgła w podłodze [FILM]

Sprzęgło ciągnione w Fiacie Ducato wykorzystuje dosyć mocno wystający tłumik drgań. Po przyłożeniu tarczy do docisku okazuje się, że nie ma miejsca, żeby zmieścić tłumik drgań. Firma Schaeffler pokazuje w swoim filmie instruktażowym jak uzyskań miejsce na tłumik drgań.

Profesjonalna regeneracja skrzyni biegów Renault – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie dotyczyć będzie regeneracji dwusprzęgłowej, zrobotyzowanej skrzyni biegów Renault. Poprowadzi je specjalista techniczny Schaeffler – Marek Matejkowski.

Problem z instalacją łożyska oporowego sprzęgła ciągnionego w samochodach Citroen/Peugeot? [FILM]

Nierównomiernie zużyty układ wysprzęglania jest powodem problemów z zapięciem łożyska oporowego w sprężynie talerzowej sprzęgła ciągnionego. Film przygotowany przez firmę Schaeffler przedstawia sposób na rozwiązanie tego problemu.

Jak poprawnie zamontować szpilkę napinacza w 1.9 i 2.0 TDI VW [FILM]

Firma Schaeffler przedstawia jak prawidłowo zamontować szpilkę napinacza paska rozrządu w silnikach 1.9 i 2.0 TDI. Prawidłowy montaż wymaga zamocowania szpilki do końca, prostopadle do głowicy. Film instruktażowy prezentuje jak sprawdzić, czy szpilka została zamontowana w odpowiedni sposób.

Problem z adaptacją skrzyni DSG (grupa VW) po wymianie koła dwumasowego [FILM]

Dwumasowe koła zamachowe stosowane w skrzyniach DSG zmodyfikowano przy wprowadzeniu funkcji start/stop w modelach VW w 2010 roku. Firma Schaeffler przedstawia szczegóły tych zmian w swoim filmie instruktażowym.

Poprawny montaż sprzęgła SAC za pomocą narzędzia 400 0237 10 i blokada transportowa BMW [FILM]

Specjalne narzędzie do sprzęgieł samonastawnych umożliwia bezsiłowy montaż docisku poprzez ściśnięcie sprężyny talerzowej na całym jej obwodzie. Wraz z montażem sprzęgła konieczne jest właściwe wycentrowanie tarczy – za pomocą trzpienia centrującego zawartego w zestawie. Niektóre sprzęgła są zablokowane specjalną blokadą transportową, przez co nie trzeba już ściskać sprężyny talerzowej. Na przykładzie sprzęgła do samochodów BMW […]

Sprzęgła samonastawne SAC i TAC – używaj 400 0237 10 do poprawnego montażu [FILM]

Stosowane od połowy lat 90. sprzęgła samonastawne SAC wymagają specjalnego narzędzia do ściśnięcia sprężyny talerzowej podczas montażu. Również przy sprzęgłach typu TAC należy stosować odpowiednie narzędzie do sprzęgieł samonastawnych. Firma Schaeffler prezentuje narzędzie numer 400 0237 10 w swoim filmie instruktażowym.

Co to znaczy PP SIDE? Montaż tarczy sprzęgła właściwą stroną [FILM]

Oznaczenie na jednej ze stron tarczy sprzęgła pozwala określić, jak powinna być ona zamontowana. Właściwy kierunek montażu tarczy sprzęgła względem docisku sprzęgła opisuje firma Schaeffler w swoim filmie instruktażowym.

Większy wymiar tylnej części wysprzęglika [FILM]

Podczas wymiany elementów sprzęgieł konieczne jest zwrócenie uwagi na szczególne procedury montażu. Przykładem jest wysprzęglik o numerze 510017710, stosowany w pojazdach grupy Volkswagen i marki Ford. Tego elementu dotyczy film, przygotowany przez specjalistów z firmy Schaeffler.

Zmiana pierścienia czujnika wału, sprzęgło przeciążeniowe ITL [FILM]

W kole dwumasowym stosowanym w silnikach do Forda Transita 2.4 litra zastosowano nowy wieniec czujnika położenia wału oraz sprzęgło przeciążeniowe. Film przygotowany przez firmę Schaeffler prezentuje szczegóły nowych rozwiązań.

Schaeffler to jeden z największych europejskich dostawców części samochodowych, działających na rynkach OE oraz aftermarket. Jest właścicielem marek LuK, INA oraz FAG, pod którymi oferowane są m.in. części takie jak sprzęgła, pompy wspomagania kierownicy, przekładnie, mechanizmy różnicowe, elementy skrzyń biegów, łożyska czy różnego rodzaju zestawy naprawcze. Obszerny katalog części Schaeffler jest systematycznie poszerzany o kolejne referencje części do samochodów osobowych i ciężarowych. Schaeffler jest jednym ze światowych specjalistów w dziedzinie rozrządów, skrzyń biegów oraz technologii związanych z kołami jezdnymi. Jest autorem nowoczesnych platform jezdnych, przeznaczonych do samochodów nowej generacji – elektrycznych i autonomicznych. Więcej o innowacjach Schaeffler oraz bieżącej ofercie firmy można przeczytać w artykułach z tej kategorii.