Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
04.10 Nowe, cyfrowe narzędzie do kalibracji ADAS. Byliśmy na przemierze na Automechanika 2024. 04.10 Co Polacy wiedzą o recyklingu opon? Jest wiele wiedzy do nadrobienia. 04.10 Nowe produkty BASF Coatings. Bezbarwne lakiery powstałe z wykorzystaniem… zużytych opon. 04.10 Dystrybutor części zawarł umowę ze szkołą zawodową 03.10 Co zmieni norma EURO 7 w układach hamulcowych?

Schaeffler Polska

Producenci części vs. Unia Europejska – priorytety polityczne

CLEPA (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych) opublikowała swoje priorytety polityczne na kadencję 2024–2029. Celem dokumentu zatytułowanego „Driving Ambition to Action – Priorities for Sustainable and Smart Mobility in the EU” jest wspieranie solidnego dialogu z decydentami. Dialog ten według CLEPA powinien przyczynić się do tego by UE pozostała w czołówce innowacji i konkurencyjności w branży […]

Aktywne elementy zawieszenia i układów kierowniczych – szkolenie online dla Czytelników MotoFocus.pl

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane specjalnie dla naszych Czytelników przez firmę Schaeffler. Szkolenie będzie dotyczyć aktywnych elementów zawieszenia i układów kierowniczych FAG i Bilstein. Poprowadzą je Marek Matejkowski specjalista techniczny Schaeffler oraz Andrzej Wojciech Buczek, ekspert techniczny Bilstein.

Pasta na łańcuch rozrządu. Jak stosować? [FILM]

Przy wymianie rozrządu, poza zestawem prowadnic i łańcucha, do zestawu często jest dołączana specjalna pasta. Jakie ma dokładnie zastosowanie, czemu służy i w jaki sposób się ją nakłada? Na wszystkie pytania odpowiada ekspert marki Schaeffler w kolejnej pigułce wiedzy.

Pompa wody w silnikach Renault (1.0, 1.2, 1.6): czy otwór ma być nagwintowany?

W przypadku pompy wody o numerze 530 0182 30 montowanej w silnikach Renault 1.0, 1.2 oraz 1.6 (Clio I, II, Kangoo I, Scenic I, Twingo I, II itp) pojawia się wątpliwość, czy otwór mocujący osłonę rozrządu występujący w części powinien być nagwintowany. Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.

Stuki w skrzyni DSG z mokrymi sprzęgłami [FILM]

W samochodach wyposażonych w podwójne sprzęgło mokre mogą pojawić się stuki na biegu jałowym lub na “Parkingu” (bieg P). Jak przeprowadzić serwis takiej usterki i dlaczego sama wymiana koła zamachowego nie wystarczy? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytania.

Różne pierścienie Mercedes A Class [FILM]

Czym różnią się koła zamachowe do pojazdu Mercedes A Klasa i jak je rozróżnić? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.   Więcej informacji technicznych można znaleźć na portalu technicznym REPXPERT.

Plastikowe łożysko oporowe [FILM]

Coraz częściej w standardowych łożyskach oporowych widoczne są bieżnie trące, które są pokryte plastikowym pierścieniem. Czym on się różni od metalowych bieżni i w jakim celu jest to zrobione? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.

CPA tłumik drgań + REPEXPERT [FILM]

Koła dwumasowe są produkowane w różnych technologiach. Jak zapobiec drganiom, które czasami mogą się w nich pojawić? Zapraszamy na kolejny film, w którym ekspert marki Schaeffler odpowiada na to pytanie.

Moto-Profil z międzynarodowym wyróżnieniem

„Shareholder of the Year” TEMOT International – to międzynarodowy tytuł, który powędrował do Moto-Profil. Czym się wyróżniła polska firma, że otrzymała tę nagrodę?

Schaeffler to jeden z największych europejskich dostawców części samochodowych, działających na rynkach OE oraz aftermarket. Jest właścicielem marek LuK, INA oraz FAG, pod którymi oferowane są m.in. części takie jak sprzęgła, pompy wspomagania kierownicy, przekładnie, mechanizmy różnicowe, elementy skrzyń biegów, łożyska czy różnego rodzaju zestawy naprawcze. Obszerny katalog części Schaeffler jest systematycznie poszerzany o kolejne referencje części do samochodów osobowych i ciężarowych. Schaeffler jest jednym ze światowych specjalistów w dziedzinie rozrządów, skrzyń biegów oraz technologii związanych z kołami jezdnymi. Jest autorem nowoczesnych platform jezdnych, przeznaczonych do samochodów nowej generacji – elektrycznych i autonomicznych. Więcej o innowacjach Schaeffler oraz bieżącej ofercie firmy można przeczytać w artykułach z tej kategorii.