Schaeffler w nowej odsłonie na targach Automechanika. Co pokazała firma?

19 września 2024, 10:59

Jednostka biznesowa Schaeffler Automotive Aftermarket po raz pierwszy zaprezentowała się pod nową nazwą Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions (VLS) na targach Automechanika 2024. Zwiedzającym została zaprezentowana cała gama rozwiązań naprawczych i serwisowych dla silników spalinowych, pojazdów hybrydowych i elektrycznych.

Trzy kluczowe obszary rynku

Odwiedzający targi mogli dowiedzieć się wszystkiego na temat Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions na stoisku A01 znajdującym się na poziomie 0. Stoisko wystawiennicze zostało podzielone na trzy części obejmujące produkty zorientowane na rynek, usługi zorientowane na klienta i technologie przyszłości.

– Jako Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions po raz kolejny koncentrujemy się na innowacjach, postępie i orientacji na klienta odnawiając naszą obietnicę bycia idealnym partnerem biznesowym. Niezależnie od tego, czy nasi odbiorcy potrzebują rentownych, zorientowanych na rynek i warsztat rozwiązań dla silników spalinowych, hybryd czy samochodów elektrycznych: będziemy wspierać ich na każdym kroku, dostarczając części zamienne i zestawy naprawcze z jakością OE i z podejściem serwisowym, które nie ma sobie równych w utrzymaniu bliskich relacji z klientem. – mówi Jens Schüler, CEO Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions.

Elektromobilność, inteligentne sieci i cyfryzacja to trendy, które kształtują rozwój branży i wskazują na przyszły rynek, nad którym Schaeffler pracuje już dziś. Schaeffler Mover skalowalna platforma dla autonomicznych autobusów umożliwiająca elastyczne dopasowanie do określonego zastosowania to tylko jedno z przykładowych rozwiązań, które zostaną zaprezentowane w obszarze technologii gotowych na przyszłość. Na stoisku znalazła się przednia część pojazdu wraz z układem kierowniczym, układem sterowania podwoziem, zestawem akumulatorów i osią elektryczną. Cały pojazd można było obejrzeć na zewnątrz.

Drukarka 3D OmniFusion – kolejny eksponat na targach

Drukarka wykorzystująca metodę druku 3D – znaną również jako produkcja addytywna – współpracuje z wieloma materiałami i umożliwi w przyszłości szybką reakcję na nowe wymagania rynkowe czy projektowe. Dzięki specjalnym kombinacjom materiałów ta innowacyjna metoda otwiera niemal nieograniczone możliwości w zakresie projektowania produktów i narzędzi oraz wspiera przyspieszony rozwój prototypów dla potencjalnych zastosowań.

Produkty dla zróżnicowanych segmentów rynku

Produkty zorientowane na rynek zajęły centralne miejsce na stoisku Schaeffler. Są to
rozwiązania w zakresie napraw i części zamiennych, spełniające obecne i przyszłe wymagania ekosystemu mobilności w pięciu wyspach tematycznych – skrzyni biegów, silnika, podwozia, zarządzania temperaturą i elektrycznych układów napędowych.

Duże zainteresowanie wzbudziła ekspozycja dedykowana elektrycznym układom napędowym, gdzie Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions zaprezentował RepSystem-G oraz RepSystem-M – rozwiązania dla warsztatów, które umożliwiają naprawę przekładni oraz silnika elektrycznego modeli Volkswagen Golf czy Hyundai Ioniq bez konieczności wymiany całej jednostki.

Moduł zarządzania temperaturą INA drugiej generacji, łożysko Schaeffler TriFinity™ nominowane do nagrody Innovation Award, zestaw naprawczy sprzęgła rozłącznego LuK K0 do pojazdów hybrydowych, rozwiązania naprawcze dla napędu pomocniczego oraz nowa generacja sprawdzonych rozwiązań łożysk kół FAG, takich jak zestawy łożysk FAG WheelSet, to jedne z rozwiązań w tym obszarze.

Na wyspie ekspozycyjnej było można zobaczyć także specjalny produkt w postaci czujnika NOx Vitesco Technologies, prezentowany w ramach oferty Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions. Czujnik tlenku azotu – przyszły kluczowy produkt Schaeffler Vehicle Lifetime Solutions – stanowi uzupełnienie gamy produktów i umożliwia monitorowanie emisji z silników wysokoprężnych (diesel), wspierając w ten sposób przestrzeganie norm spalin i ułatwiając wydajną oraz czystą pracę silnika.

Usługi dla klientów Schaeffler

Trzeci obszar stoiska ekspozycyjnego koncentruje się na prezentacji usług zorientowanych na klienta, w szczególności marki serwisowej REPXPERT, która oferuje usługi cyfrowe oraz
szybki i łatwy dostęp do istotnych informacji, takich jak instrukcje obsługi, narzędzia czy szkolenia.

Zespół REPXPERT przeprowadził wiele demonstracji, aby pokazać, jak łatwo można naprawiać skrzynie biegów i silniki za pomocą RepSystems-G i -M. Wreszcie, odwiedzający stoisko będą mieli okazję przetestować Schaeffler OneCode – kod QR, który można znaleźć na opakowaniu każdego produktu, który dostarcza istotnych informacji o produkcie i instrukcjach montażu. Kod może być również wykorzystany do sprawdzenia autentyczności produktu.

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!