ZF jest globalnym dostawcą rozwiązań z zakresu układu napędowego i podwozia. Wkrótce firma zorganizuje w Polsce cykl szkoleń Sachs Roadshow. Na nasze pytania odpowiedział Peter Rothenhöfer, Dyrektor Przedstawicielstwa ZF Friedrichshafen AG na Polskę.
Jak podsumuje Pan rok 2012 na rynku polskim rynku? Czy firma odczuła skutki panującego kryzysu?
Mijający rok jest dla nas dobry i zamkniemy go dwucyfrowym wzrostem obrotów. Odnotowaliśmy wzrost w kluczowych grupach produktów, zwłaszcza w dziedzinie sprzęgieł i amortyzatorów do pojazdów osobowych. Dzięki lepszej kondycji branży transportowej, która jeszcze niedawno mocno zaciskała pasa, umocniliśmy swoją pozycję również w dziedzinie części zamiennych do pojazdów użytkowych. Warto zauważyć, że globalne wyniki koncernu ZF, uwzględniające jednocześnie sprzedaż komponentów na pierwszy montaż oraz części zamiennych, również były dobre. Obrót na poziomie 17,4 mld euro, z czego rynek części zamiennych wypracował około 1,4 mld euro, oznacza dwunastoprocentowy wzrost w porównaniu z 2011 rokiem. Wynik ten został osiągnięty pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych w wielu krajach świata – Polska z pewnością do nich nie należy.
Produkty ZF, Sachs, Lemforder to dość wysoka półka cenowa. Jak radzicie sobie z konkurencją firm produkujących tańsze zamienniki?
Nasze marki są produktami premium i tak też są lokowane na rynku. Oczywiście istnieje bardzo wielu producentów oferujące zamienniki w niższych cenach. ZF oferuje części zamienne w jakości w 100% zgodnej z tą, która cechuje komponenty trafiające na pierwszy montaż do producentów pojazdów osobowych i użytkowych na całym świecie. Są one rezultatem działań tych samych ośrodków badawczo-rozwojowych, przechodzą te same testy jakościowe. Firmy które zaopatrują producentów pojazdów np. w elementy układu jezdnego można policzyć na palcach jednej ręki – ZF jest jedną z nich i to tworzy naszą przewagę konkurencyjną również na rynku części zamiennych. Nasi klienci wiedzą też, że zawsze mogą liczyć na profesjonalną obsługę i serwis przez cały okres użytkowania naszych części – w przypadku wielu producentów nie jest to tak oczywiste.
ZF dostarcza wiele podzespołów producentom samochodów. Do których najnowszych modeli samochodów trafiły ostatnio produkty ZF i co to było?
ZF dostarcza swoje komponenty do większości producentów pojazdów osobowych i użytkowych na całym świecie. Wśród najnowszych modeli wykorzystujących nasze podzespoły można wymienić m.in.: Audi Q5 Hybrid, BMW serii 3, BMW serii 6 Gran Coupe, Jeepa Grand Cherokee, Maserati Quattroporte, MINI Pacemana, Nissana Altimę, Porsche Cayman i 911, pickupa RAM 1500, Range Rovera, a także Iveco Stralis Hi-Way czy DAFa XF.
Kliknij po więcej informacji na temat: samochody z technologią ZF.
ZF bierze udział w produkcji napędów hybrydowych. Czy uważacie, że takie rozwiązania są przyszłością motoryzacji?
Obecnie na rynku motoryzacyjnym rozwijane są jednocześnie różnorodne koncepcje napędów. Jednak w najbliższej przyszłości nadal dominować będą silniki spalinowe. Skupiamy się zatem na poprawie konwencjonalnych układów przeniesienia napędu pod względem zużycia paliwa, a co za tym idzie emisji spalin. Jednocześnie pracujemy nad dalszym rozwojem układów hybrydowych i napędów elektrycznych. Największy potencjał wykorzystania energii elektrycznej do poruszania pojazdów tkwi w modelach typowo miejskich. Oprócz ciągłego rozwoju napędów hybrydowych znajdujących się już na rynku, intensywnie zajmujemy się systemami dla pojazdów wyłącznie elektrycznych. Dla pojazdów klasy średniej, już teraz ZF ma do zaoferowania elektryczny układ napędowy centralnie osadzony na osi napędowej, który zapewnia bardzo dobre właściwości jezdne i satysfakcjonujący zasięg.
Po polskich drogach jeździ coraz więcej aut wyposażonych skrzynie automatyczne ZF. Czy zapewniacie warsztatom naprawiającym automaty jakieś wsparcie techniczne?
Planujemy w tym roku wprowadzenie na rynek polski zestawów naprawczych i części do skrzyni biegów oraz równocześnie wsparcia technicznego dla warsztatów.
Proszę powiedzieć coś na temat programu Original SACHS Service
Original SACHS Service to koncepcja warsztatowa. Mogą należeć do niej warsztaty pojazdów osobowych i ciężarowych, które stosują oryginalne produkty marki Sachs. W Polsce działa obecnie około 800 warsztatów partnerskich, przy czym jeszcze nie wszystkie z nich są oznaczone naszym logo. Docelowo chcielibyśmy, aby do programu przystąpiło w Polsce co najmniej 1500 warsztatów, w tym powinno się znaleźć około 250 warsztatów obsługujących samochody ciężarowe.
Co istotne, z programem OSS nie wiążą się żadne zobowiązania finansowe. Umowa partnerska to gwarancja zwiększenia konkurencyjności warsztatu, a także okazja do profesjonalnego kształtowania jego rynkowego wizerunku. Członkostwo w programie oznacza przede wszystkim bieżący dostęp do najnowszej wiedzy technicznej, a także regularne wsparcie z naszej strony w zakresie marketingu i sprzedaży.
Często organizujecie szkolenia dla mechaników. Jakie przedsięwzięcia przygotowano na rok 2013?
W 2013 roku kluczowym wydarzeniem będzie zdecydowanie Sachs Roadshow – cykl szkoleń technicznych, którym będą towarzyszyły liczne atrakcje dodatkowe, jak np. udział Jörga van Ommena – znanego niemieckiego kierowcy wyścigowego. Wydarzenie to odbędzie się w maju i czerwcu. Organizujemy je w Polsce po raz pierwszy, ale sądząc po sukcesie jaki wcześniej odniosło w Niemczech i Czechach, liczymy, że w kolejnych latach stanie się ważnym wydarzeniem również dla polskich mechaników. Poza tym, będziemy realizowali też „standardowe” szkolenia dla warsztatów, zarówno tych zrzeszonych w programie OSS, jak i tych, które jeszcze do niego nie należą.
Czy Sachs Roadshow to pojedynczy event czy też będzie ich więcej w przyszłości? Ile szkoleń liczy seria maj-czerwiec 2013?
Sachs Roadshow potrwa sześć tygodni. W tym czasie odwiedzi Poznań, Toruń, Warszawę oraz Kamień Śląski niedaleko Opola, a położenie tych lokalizacji ułatwi też udział osobom z innych regionów Polski. W każdej z nich odbędzie się kilka serii całodniowych szkoleń i towarzyszących im atrakcji. W całej akcji weźmie udział blisko 2,5 tysiąca pracowników branży warsztatowej – specjalistów zarówno w dziedzinie pojazdów osobowych jak i ciężarowych.
Jaki jest cel organizacji Sachs Roadshow?
ZF jest wiodącym dostawcą rozwiązań z zakresu układu napędowego i podwozia. Oferujemy przede wszystkim wysoką jakość produktów i zapewniamy serwis. Dbamy o to, aby nasze produkty wyróżniały się na tle konkurencji. Chcemy, aby polscy odbiorcy nas dobrze poznali. Stale podkreślamy rolę szkoleń i konieczność rozwoju zawodowego mechaników. W programie szkoleń podczas Sachs Roadshow 2013 znalazły się takie punkty, jak jazdy porównawcze samochodami z prawidłowo działającymi i uszkodzonymi amortyzatorami oraz szkolenia dotyczące montażu i diagnostyki kół dwumasowych. Jednak Sachs Roadshow to nie tylko szansa na zdobycie nowej, praktycznej wiedzy. Celem wydarzenia jest również integracja środowiska warsztatowego – w formie zabawy w gronie miłośników motoryzacji oraz wyścigów samochodowych. Zapewniam, że będzie to dobrze spożytkowany czas.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 14 lutego 2013, 8:09 0 0
obawiam się, że nie wymyślono jeszcze silników hybrydowych, są za to napędy hybrydowe. Brzmi podobnie, ale to ogromna różnica.
Odpowiedz
Anonim, 14 lutego 2013, 10:10 0 0
a mi się coś wydaje, że Sachs zdecydowanie odbiera rynek Monroe
Odpowiedz