Pod maską nowego Mercedesa SLK 55 AMG pracuje widlasty silnik o pojemności 5,5 litra. Powietrze docierające do wolnossącej jednostki filtrowane jest przez kompletny moduł filtra powietrza, zaprojektowany i dostarczany przez firmę Ufi.
W najnowszym SLK 55 AMG zastosowano ośmiocylindrową jednostkę napędową w układzie V, bez turbodoładowania lub kompresora. Jej konstrukcja wykorzystuje rozwiązania z Formuły 1, dzięki czemu pojazd osiąga setkę w nieco ponad 4 sekundy.
Ciekawostką jest funkcja automatycznego wyłączania połowy cylindrów podczas jazdy bez obciążenia, co obniża zużycie paliwa nawet o 30 proc.
Moduł filtra powietrza do tego samochodu dostarcza firma UFI. Cała obudowa (airbox) została opracowana wspólnie z inżynierami Mercedesa i jest doskonale widoczna po otwarciu maski.
Moduł filtrujący (kod Mercedes-Benz A152 090 00 01) zbudowano z uwzględnieniem obowiązujących trendów: downsizingu, redukcji wagi, zachowania maksymalnych parametrów filtrujących oraz ograniczenia hałasu silnika. Wkład filtrujący UFI wykonany jest z włókien celulozowych, zgodnie z normą ISO5011.
Kliknij, by przeczytać artykuł o nowym Mercedesie SLK 55 AMG na CarFocus.pl.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 31 stycznia 2012, 18:15 0 0
Prestiż :)
Odpowiedz
Anonim, 31 stycznia 2012, 21:17 0 0
Bardzo dobrym filtrem jest marka UFI, POLECAM. W ogóle, filtry UFI, to marka sama w sobie, w tym i wielu innych aspektach motoryzacji Made in ITALY, jestem za marką którą dopieszczają "Pedanci motoryzacji".
Pozdrawiam SOFIMCARS
Odpowiedz
Anonim, 1 lutego 2012, 11:41 0 0
Też polecam. Montuje zamiast Filtrona i MANNa
Odpowiedz