Na początku listopada w Las Vegas odbyły się branżowe targi SEMA Show 2016. BILSTEIN zaprezentował na nich m.in. nowe rozwiązania do samochodów terenowych.
Wprowadzenie do oferty nowych amortyzatorów poprzedza seria testów. W dobie wydajnych komputerów i projektowania cyfrowego, większość z nich przeprowadzana jest wirtualnie. BILSTEIN nie porzuca przy tym sprawdzianów w warunkach drogowych, co niekoniecznie musi oznaczać typowy tor doświadczalny.
Takim przykładem są nowe amortyzatory B8 8112 i B8 8100, które zostały zaprezentowane na tegorocznej edycji targów aftermarketowych SEMA Show. Zamontowano je w Toyocie Tacoma, która w drodze na stoisko BILSTEIN w Las Vegas pokonała 500 mil po bezdrożach Ameryki. Następnie, bez mycia i czyszczenia – ale dla lepszej ekspozycji amortyzatorów – ze zdjętymi kołami, zaparkowana została w centrum ekspozycji, stając się jedną z atrakcji tych targów.
Nowe amortyzatory BILSTEIN należą do serii Performance, która jest przeznaczona do modyfikacji fabrycznego zawieszenia samochodu. W budowie amortyzatorów B8 8112 (przednia oś prezentowanej na SEMA Toyoty) wykorzystano opatentowaną technologię ZoneControl CR. Składa się ona z trzech stref ściskania (stąd w nazwie C, z języka angielskiego „Compression”) i dwóch odbicia (R = Rebound) wytwarzanych przez trzy niezależne tłoki. Dodatkowo, wyposażono je w system RCO, który ma za zadanie zapobiec powtórnemu odbiciu tłoka podczas hamowania. W efekcie poprawiono komfort jazdy w terenie.
Z kolei amortyzatory B8 8100 (tylna oś Toyoty) wyposażono w układ by-pass. To dodatkowe obejście pozwala na wytworzenie optymalnego tłumienia podczas ściskania i odbicia tłoka. W rezultacie pozwala to na lepszą przyczepność, w zależności od obciążenia tyłu pojazdu i nierówności drogi.
Na swoim stoisku BILSTEIN zaprezentował jeszcze dwie nowości do samochodów terenowych. To amortyzatory B8 5112 (w zestawie ze sprężynami) i B8 5162 (w zestawie ze sprężynami i dodatkowym zbiornikiem oleju), dzięki którym można na tyle zwiększyć skok zawieszenia, aby założyć nawet 35 calowe koła.
Amortyzatory BILSTEIN przeznaczone do off-roadu produkowane są w USA. Stamtąd, dla bezpieczeństwa, trafiają do Europy drogą morską, co znaczenie wydłuża czas oczekiwania na zamówione referencje. Dlatego też zdecydowano się na otwarcie w Niemczech dodatkowego magazynu, w którym dostępne – niemal od ręki – są najpopularniejsze referencje.
Komentarze