Bosch opracował wydajny napęd elektryczny o mocy do 80 kW (prawie 109 KM). Jednostka charakteryzuje się wagą zaledwie 32 kg i małymi wymiarami. Dysponuje wyjątkowo wysoką sprawnością w cyklu miejskim.
SMG180/120 – elektryczny silnik firmy Bosch
Kompaktowy silnik Bosch będący elementem układu przeniesienia napędu w samochodach elektrycznych waży zaledwie 32 kg i ma tak zwartą konstrukcję, że bez problemu zmieściłby się w zwykłym plecaku szkolnym. Oznacza to, iż jest bardziej kompaktowy i znacznie lżejszy od konwencjonalnego silnika spalinowego, a mimo to oferuje moc do 80 kW.
SMG 180/120 to rozwiązanie Bosch dla samochodów z napędem elektrycznym. Już od pierwszych metrów jazdy silnik oferuje dynamiczne przyspieszenie za sprawą momentu obrotowego 200 Nm. Można go montować zarówno w samochodach z napędem wyłącznie elektrycznym, jak i w wersjach hybrydowych.
Kierowcy modelu Smart fortwo oraz Fiata 500e już dziś mogą wypróbować możliwości nowego silnika elektrycznego. Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi jest montowany także w samochodach hybrydowych, np. w dieslowskiej hybrydzie Peugeot 3008. W samochodach hybrydowych kompaktowy silnik elektryczny Bosch wspomaga pracę silnika spalinowego mocą do 40 kW. W przypadku aut z napędem czysto elektrycznym oraz hybryd Plug-in silnik SMG 180/120 oferuje moc do 80 kW.
Silnik jest bardzo efektywny: osiąga sprawność powyżej 90%. Unikalną cechą nowej jednostki jest jej przystosowanie do trybu miejskiego, do którego optymalnie dopasowano jej sprawność. Im efektywniejsza praca silnika elektrycznego, tym większy zasięg jazdy z napędem elektrycznym.
Drugim atutem kompaktowego silnika elektrycznego jest wygoda zapewniana kierowcy. Co typowe dla silnika elektrycznego, SMG180 realizuje funkcje Start-Stop oraz odzysku energii hamowania (rekuperacja). Brak przełączania biegów, ponieważ silnik pracuje ze stałym przełożeniem. Wyjściowa prędkość obrotowa dochodząca do 12 800 obrotów na minutę zapewnia silnikowi elastyczność i uniwersalność. Nawet w przypadku jazdy wstecz, bieg nie jest przełączany mechanicznie, lecz elektrycznie.
Silnik powinien być w praktyce bezobsługowy. Nie zawiera on mechanicznych części zużywających się, które wymagałyby regularnego serwisowania lub wymiany. Nie trzeba także kontrolować poziomu oleju ani uzupełniać płynu w chłodnicy.
Ważną zaletą w przypadku nowego silnika SMG jest elastyczność montażu. Silnik można zainstalować także na tylnej osi pojazdu. Dzięki temu w samochodach hybrydowych silnik spalinowy może napędzać przednią oś, a elektryczny – tylną. Silnik zapewniać może więc funkcję napędu na cztery koła. Przykładem samochodu z takim rozwiązaniem napędu Axle Split jest Peugeot 3008 Hybrid4, wprowadzony do produkcji seryjnej przez koncern PSA i firmę Bosch.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 sierpnia 2019, 4:03 2 0
Gdzie to naprawdę można kupić to przecież powinno być na rynku ogólnie dostępne.
Odpowiedz
Anonim, 27 sierpnia 2019, 3:49 0 0
I gdzie to jest na rynku ogólnie dostępne?
Odpowiedz