Grupa Bosch poprawiła wyniki w 2013 roku

28 stycznia 2014, 13:30

Według wstępnych danych Grupa Bosch, pomimo słabej koniunktury gospodarczej, zwiększyła obroty w 2013 roku o 2,7 proc., do 46,4 mld EUR.

Według wstępnych danych zysk operacyjny EBIT (przed odliczeniem podatków i odsetek) Grupy Bosch, liczony bez dodatkowych obciążeń ze strony fotowoltaiki, wynosi ok. 6 proc. obrotu. Oznacza to wzrost o ok. jeden punkt procentowy w porównaniu do poprzedniego roku. Uwzględniając dodatkowe obciążenia ze strony fotowoltaiki, które wynoszą ok. 1,3 mld EUR, EBIT wynosi ok. 3 proc. obrotu.

– „Liczne podjęte przez nas działania mające na celu poprawę rentowności przynoszą rezultaty. Postęp w przypadku zysku operacyjnego przekroczył nawet nasze oczekiwania” – powiedział dr Volkmar Denner, Prezes Zarządu Robert Bosch GmbH. – „Część drogi udało nam się już pokonać. Koncentrujemy się nadal na dochodowości, wzroście i tempie działania.” – dodał Denner, odnosząc się do planowanego wzrostu obrotów oraz zysku.

Bosch intensywnie pracuje nad przyszłością rozwiązań w motoryzacji. Samochody przyszłości mają być elektryczne, zautomatyzowane i zintegrowane z siecią. W 2013 roku Bosch wprowadził na rynek wiele produktów i usług odpowiadających na wymienione trendy. Należą to nich oszczędne układy wtryskowe do silników benzynowych i Diesla, układy wspomagające, jak np. układ stabilizacji dla motocykli, systemy informacyjno-rozrywkowe, jak np. "mySPIN" i usługi telematyczne pomocne w zarządzaniu flotami pojazdów.

Dział Techniki Motoryzacyjnej, mimo negatywnego wpływu kursów wymiany walut, rozwijał się w 2013 roku pozytywnie. Branża układów wtryskowych do silników benzynowych i Diesla znacznie zwiększyła swoje obroty. Dział branżowy Car Multimedia odnosił sukcesy dzięki sprzedaży zestawów wskaźników oraz systemów informacyjno-rozrywkowych.

Wzrost obrotów poza Europą, wzrost zatrudnienia w Azji i Ameryce Północnej

Silna waluta europejska negatywnie wpływała na regionalny rozwój obrotów Grupy. Mimo to ubiegłoroczne obroty w regionie Azji i Pacyfiku wzrosły nominalnie o ponad 5 proc. W Ameryce Północnej nominalny wzrost wyniósł według wstępnych wyników ponad 3 proc. Z kolei w Ameryce Południowej odnotowano lekki spadek obrotów. Pomimo wciąż słabej koniunktury w Europie, obroty wzrosły w tym regionie nominalnie o ok. 2 proc.

Na początku 2014 roku Grupa Bosch zatrudniała na całym świecie ok. 281 000 pracowników (rok wcześniej – 273 000 pracowników). Głównymi regionami, w których odnotowano wzrost zatrudnienia, były Azja i Ameryka Północna.

Dowiedz się więcej

Superlekki silnik elektryczny Bosch
Superlekki silnik elektryczny Bosch

Bosch opracował wydajny napęd elektryczny o mocy do 80 kW (prawie 109 KM). Jednostka charakteryzuje się wagą zaledwie 32 kg i małymi wymiarami. Dysponuje wyjątkowo wysoką sprawnością w cyklu miejskim. SMG180/120 – elektryczny silnik firmy Bosch Kompaktowy silnik Bosch będący elementem układu przeniesienia napędu w samochodach elektrycznych waży zaledwie 32 kg i ma tak zwartą […]

Bosch wyprodukował 10 milionów rozruszników Start-Stop
Bosch wyprodukował 10 milionów rozruszników Start-Stop

Fabrykę Bosch w Hildesheim opuścił dziesięciomilionowy egzemplarz rozrusznika Start-Stop. W ciągu sześciu lat technologia ta stała się tak popularna, że korzysta z niej co drugi produkowany dziś w Europie Zachodniej pojazd. Oszczędność paliwa – „Już dziś co drugi produkowany w Europie Zachodniej samochód jest wyposażony w układ Start-Stop. W wielu modelach samochodów układ Start-Stop jest […]

Wyniki Grupy Bosch na świecie w 2012 r.
Wyniki Grupy Bosch na świecie w 2012 r.

Podczas specjalnej konferencji prasowej podano do publicznej wiadomości wyniki finansowe Grupy Bosch za 2012 rok. Jednocześnie poinformowano także o strategii finansowej firmy na rok bieżący. Bosch w 2012 r. W roku finansowym 2012 Bosch zwiększył obroty o 1,9%, do 52,5 mld Euro. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 2,5%. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 2,8 mld […]

Osiem nowoczesnych rozwiązań Bosch w nowych samochodach
Osiem nowoczesnych rozwiązań Bosch w nowych samochodach

Bosch opracowuje nowoczesne systemy, których zadaniem jest zmniejszanie zapotrzebowania samochodu na paliwo. Niektóre technologie, na przykład układ Start/Stop, są już standardem w wielu modelach samochodów. Przedstawiamy osiem rozwiązań Boscha, wprowadzonych w ostatnich latach. Układ bezpośredniego wtrysku paliwa Wtrysk bezpośredni jest od wielu lat popularny w silnikach Diesla. Dzięki nowoczesnym układom Common Rail począwszy od 1997 […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!