Fabrykę Bosch w Hildesheim opuścił dziesięciomilionowy egzemplarz rozrusznika Start-Stop. W ciągu sześciu lat technologia ta stała się tak popularna, że korzysta z niej co drugi produkowany dziś w Europie Zachodniej pojazd.
Oszczędność paliwa
– „Już dziś co drugi produkowany w Europie Zachodniej samochód jest wyposażony w układ Start-Stop. W wielu modelach samochodów układ Start-Stop jest dostępny jako wyposażenie standardowe. Ambitne cele dotyczące emisji CO2 zapewnią dalszy, dynamiczny rozwój technologii Start-Stop” – powiedział dr Ulrich Kirschner, Prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators.
Układy Start-Stop obniżają zużycie paliwa nawet o 5 proc. w trybie NEFZ (nowy europejski cykl jezdny). We fragmentach miejskich NEFZ spadek zużycia paliwa sięga 8 proc.
Układ pracuje w tle i przed uaktywnieniem się analizuje informacje dostarczane przez czujniki, np. akumulatora, czy temperatury wewnątrz pojazdu – silnik jest wyłączany w razie zatrzymania tylko wtedy, gdy akumulator umożliwia bezproblemowy rozruch, jeżeli jest bardzo zimno lub bardzo gorąco, silnik również nie zostanie wyłączony, aby samochód szybciej osiągnął komfortową temperaturę. System Start-Stop uzupełnia przetwornica napięcia stałego, która stabilizuje napięcie sieci pokładowej w czasie rozruchu, tak aby nie powodować zakłóceń w odbiorze radia, działaniu nawigacji czy urządzenia głośnomówiącego.
Silnik wyłączony w trakcie jazdy
Specjaliści Bosch stopniowo rozszerzają czasy przestoju silnika: początkowo będzie to możliwe w fazie wytracania prędkości przez pojazd, a do roku 2016 także podczas jazdy, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu. Także podczas tych dłuższych faz jazdy z wyłączonym silnikiem będzie zagwarantowane sprawne działanie wszystkich funkcji bezpieczeństwa i komfortu.
– „W zależności od profilu jazdy, udoskonalone układy Start-Stop będą oszczędzać dodatkowo do 10 proc. paliwa” – powiedział Kirschner.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 18 sierpnia 2013, 22:36 0 0
Zgaście światła a zaoszczędzicie dóż więcej PALIWA
Odpowiedz