Świat Motoryzacji 3/2021

, 8 kwietnia 2021, 15:24

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 3/2021, które dostępne jest na stronie www.swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Niezależny rynek ofiarą cyberbezpieczeństwa? – Upowszechnienie technologii informatycznych w motoryzacji sprawiło, że podobnie jak komputery i smartfony, także i samochody wystawione są na ataki hakerów. W Unii Europejskiej trwają dyskusje na temat przepisów zapewniających pojazdom bezpieczeństwo cybernetyczne. Niestety przy tej okazji próbuje się przeforsować rozwiązania, które ograniczą swobodną konkurencję na rynku i uderzą w niezależne warsztaty.
  • Pojazdy autonomiczne nie lubią deszczu – Nie tylko kierowcom trudniej się prowadzi podczas opadów atmosferycznych. Okazuje się, że problemy z jazdą w takich warunkach ma także sztuczna inteligencja.
  • Ultrafioletem w wirusy – W małych, ciasnych pomieszczeniach – takich jak np. kabina samochodu – szkodliwe substancje i organizmy są zdecydowanie bardziej groźne niż na otwartych przestrzeniach. Jednocześnie dym nikotynowy czy zapach zwierząt powodują mało przyjemny zaduch. W celu podniesienia higieny we wnętrzu pojazdu marka OSRAM proponuje więc swoje najnowsze urządzenie fotokatalityczne.
  • Portal dla całego rynku części zamiennych – Całkowicie zmodernizowany portal ZF Aftermarket ma być platformą służącą wszystkim uczestnikom rynku: od warsztatów samochodowych aż po hurtownie oraz sieć autoryzowanych partnerów serwisowych ZF.
  • Bio Service, czyli ochrona środowiska i zysk z recyklingu – Ochrona środowiska to temat, który coraz mocniej wybrzmiewa w branży motoryzacyjnej. Właściciele serwisów pod groźbą wysokich kar administracyjnych muszą spełniać coraz to nowe obowiązki. Z pomocą przychodzi program Bio Service, stworzony przez Inter Cars.
  • Olejem w LSPI – Coraz surowszych norm dotyczących emisji spalin nie daje się spełnić bez redukcji zużycia paliwa. Stąd m.in. narastająca tendencja do downsizingu, czyli ograniczania pojemności skokowej silników bez zmniejszania ich mocy. Skutkiem tego jest jednak rosnące obciążenie jednostek napędowych, powodujące m.in. szkodliwe zjawisko określane skrótem LSPI.
  • Turbosprężarki Nissens z elektrycznym siłownikiem – Nissens Automotive rozszerzył swą gamę turbosprężarek oferowanych na rynku wtórnym. Oto pojawiły się w niej elektrycznie sterowane turbosprężarki z kierownicami spalin o zmiennej geometrii, przeznaczone do popularnych na rynku modeli pojazdów.
  • Naprawa sieci CAN – Wilgoć jest częstą przyczyna kłopotów z siecią CAN. Woda przewodzi wszak prąd, powodując mniejsze lub większe zwarcia.
  • Zawory EGR i czujniki EGT – Zawory EGR i czujniki EGT mają związek ze spalinami, jednak ich umiejscowienie i rola są zupełnie inne.
  • Jedna lampa wiele funkcji – Firma OSRAM stale aktualizuje swoją ofertę lamp warsztatowych. Niedawno powiększyła się ona o lampę LEDinspect PRO Space 1000, która ma postać trzech osobnych, oddzielnie ustawianych głowic, dzięki czemu można uzyskać trzy strumienie światła skierowane na różne obszary wymagające doświetlenia.
  • OSRAM do akumulatorów – Firma OSRAM wprowadziła do oferty urządzenia do obsługi i wspomagania akumulatorów. Są to inteligentne prostowniki i boostery, inaczej zwane jump starterami, czyli bezprzewodowe urządzenia, które umożliwiają szybkie uruchomienie samochodu z wyładowanym akumulatorem, bez konieczności użycia kabli i korzystania z pomocy innego auta.
  • TEXA – 20 lat diagnostyki motocykli – TEXA świętuje wyprodukowanie 20-tysięcznego urządzenia z serii Navigator TXB, interfejsu diagnostycznego zaprojektowanego do naprawy motocykli i quadów. Osiągnięcie to zbiegło się z rocznicą dwudziestolecia wejścia firmy na rynek diagnostyki motocykli.
  • Od nitki pod ścianę i do kłębka – Zdarzają się awarie, kiedy warsztat postępuje zgodnie ze wszystkimi procedurami i wiedzą techniczną, ale mimo to ostatecznie staje pod ścianą. W takich sytuacjach warto pomyśleć nieszablonowo.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!