Świat Motoryzacji 12/2020

, 4 stycznia 2021, 14:02

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 12/2020, które dostępne jest na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili można sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Motoryzacyjne podsumowanie roku – W internecie można już załatwić sprawy, o których kilka lat temu nikomu się nie śniło. W tym roku online odbył się XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego organizowany przez SDCM. Nie z wyboru oczywiście – „pomógł” COVID-19. Jednak komentarze osób, które uczestniczyły w tym ważnym wydarzeniu potwierdzają, że poza formułą nic się nie zmieniło, bo uczestnicy jak zawsze otrzymali to, z czego znane były kongresy SDCM, czyli dużą dawkę merytorycznej wiedzy.
  • Od stycznia nie każde nowe auto da się zarejestrować – Wraz z nowym rokiem w życie wchodzą europejskie przepisy obligujące producentów nowych pojazdów, głównie osobowych, do redukcji zanieczyszczeń pochodzących ze spalin. Samochody emitujące ich nadmierną ilość i nie posiadające urządzeń monitorujących zużycie paliwa lub energii, nie będą dopuszczone do ruchu.
  • Handel „zakazanymi” częściami wciąż kwitnie – Wystarczy otworzyć jedną z popularnych platform sprzedaży online, wpisać: „poduszka powietrzna”, „klocki hamulcowe” czy „tłumik” oraz oznaczyć opcję „używane”, a pojawi się co najmniej kilka tysięcy ofert sprzedaży. – Montaż takich części jest nielegalny i bardzo niebezpieczny. Trzeba o tym przypominać, szczególnie w czasie pandemii, kiedy handel online kwitnie – przestrzegają eksperci największej w Polsce sieci warsztatów niezależnych ProfiAuto Serwis.
  • Battery Point, czyli korzyść dla wszystkich – Wspólnie z firmą Clarios, producentem akumulatorów VARTA, Inter Cars rozpoczął projekt Battery Point. Przedsięwzięcie jest kierowane do użytkowników samochodów, ale powinno przynieść wymierne korzyści również warsztatom biorącym w nim udział.
  • Oleje i płyny do elektryków i hybryd – Firma Total poinformowała, że jako pierwsza na rynku w pełni odpowiada na zapotrzebowanie pojazdów osobowych i ciężarowych z silnikami elektrycznymi dotyczące płynów eksploatacyjnych. Dotyczy to zarówno cieczy chłodzących i smarujących nowoczesne układy napędowe, jak również chłodzących akumulatory.
  • Do czego potrzebny jest oscyloskop – Wielu właścicieli warsztatów przeglądając ofertę mierników i testerów, zastanawia się, czy potrzebny jest im również oscyloskop.
  • Ostrożnie z zaworami – Bez względu na to, z jakich przyczyn dokonywana jest naprawa silnika, podczas której trzeba zająć się również zaworami, warto pamiętać o kilku związanych z nimi sprawach. Inaczej można narobić sobie niepotrzebnych kłopotów.
  • Odboje, osłony, poduszki… –  Jak dowodzi praktyka, różnego rodzaju uszkodzeniom ulec może niemal każdy podzespół samochodu. Zasada ta, rzecz jasna, dotyczy również amortyzatorów i współpracujących z nimi elementów zawieszenia. Dlatego najlepiej od razu wymienić komplet części.
  • Więcej światła na drodze –  Żarówki halogenowe towarzyszą nam ponad pół wieku, niemniej nadal można w nich coś udoskonalić. Dowodzi tego odnowiona gama żarówek samochodowych marki Philips.
  • Pomysł na legalne retrofity LED – Moda na światła samochodowe typu LED nie ustaje. Wraz z nią popularność zyskują także LED-owe źródła światła montowane w reflektorach fabrycznie przystosowanych do żarówek halogenowych. Powód? Wiara, że poprawi to widoczność i bezpieczeństwo.
  • Michelin – ćwierć wieku w Olsztynie –  Mija 25 lat odkąd olsztyńska fabryka opon jest częścią Grupy Michelin. Dziś zakład ten jest największym producentem ogumienia w Polsce, i jednocześnie największym pracodawcą na Warmii i Mazurach. Firma zatrudnia ponad 5 tysięcy osób, wytwarza około 11 milionów opon rocznie oraz eksportuje 85 procent swojej produkcji do krajów na wszystkich kontynentach.
  • Uparty francuski staruszek –  Doświadczeni mechanicy wiedzą, że zdarzają się wyjątkowo wredne awarie. Objawy wydają się jednoznaczne, tymczasem rozmaite czynności, ze wszech miar uzasadnione, nie przynoszą pożądanego skutku. Wreszcie stajemy zapędzeni w kozi róg, w którym utknęlibyśmy na zawsze, gdyby nie przyszedł nam do głowy jakiś nowy pomysł. Często bywa on nieszablonowy, często bardzo prosty, ale jak się okazuje – zbawiennie skuteczny.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!