Świat Motoryzacji 3/2019

, 1 kwietnia 2019, 13:04

W wydaniu Świata Motoryzacji nr 3/2019, które dostępne jest na stronie swiatmotoryzacji.com.pl i w każdej chwili sobie je z niej ściągnąć, znalazło się wiele interesujących tekstów.

Oto krótka informacja o kilku wybranych:

  • Brexit na twardo – homologacja razy dwa – Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych ostrzega, że jeżeli Wielka Brytania wyjdzie z Unii Europejskiej bez żadnego porozumienia, bardzo ucierpi na tym cała branża w naszym kraju. Wielka Brytania jest bowiem trzecim rynkiem eksportowym części motoryzacyjnych z Polski.
  • Branża prognozuje – Największe wyzwania, jakie w najbliższej perspektywie stoją przed przemysłem i rynkiem motoryzacyjnym, to bez wątpienia brexit, szybko rozwijające się dalekowschodnie internetowe platformy handlowe, światowe wojny cenowe i regulacje dotyczące redukcji CO2 – wynika z raportu SDCM na rok 2019.
  • Nowe standardy bezpieczeństwa coraz bliżej – Komisja ds. Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów (IMCO) Parlamentu Europejskiego, opowiedziała się za znaczącą reformą standardów bezpieczeństwa pojazdów. Oznacza to obowiązkowe wyposażenie samochodów w wiele elektronicznych systemów bezpieczeństwa.
  • VIII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników – nowy rekord eliminacji – Ponad 2500 młodych i zawodowych mechaników rywalizowało o miejsce w finałach VIII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników przeprowadzanych pod patronatem producenta olejów silnikowych Mobil 1.
  • Większość aut powinna trafić do warsztatu – Polscy kierowcy wciąż zaniedbują bieżące czynności związane z utrzymaniem pojazdów, wpływające na stan techniczny ich samochodów – wynika z badań przeprowadzonych w ramach akcji ProfiAuto PitStop, czyli cyklu regionalnych imprez motoryzacyjnych, podczas których mobilne centra diagnostyczne pojawiły się w kilkudziesięciu miastach.
  • Jak skutecznie zdezynfekować klimatyzację – Większość samochodów poruszających się po polskich drogach jest wyposażona w układ klimatyzacji. Musi on podlegać regularnej obsłudze, a jej ważnym elementem jest czyszczenie i dezynfekcja. Zależy od niej nie tylko komfort podróżowania, ale również zdrowie pasażerów.
  • Opróżnianie sprężarki z oleju – W zależności od konstrukcji sprężarki klimatyzacji, należy zastosować odpowiednią metodę przy opróżnianiu kompresora z oleju.
  • Elektryczna przyszłość klimatyzacji – Pojazdy hybrydowe i elektryczne stają się coraz popularniejsze. Wymagają one obsługi, która ma swoją specyfikę, czego przykładem jest układ klimatyzacji w takich samochodach.
  • Fluid TITANIUM zmniejsza tarcie – Po latach badań i testów Castrol przedstawił walory technologii Fluid TITANIUM, dzięki której olej Castrol EDGE pozwala zredukować tarcie zmniejszające moc silnika nawet o 20%.
  • Olej a awarie sprzęgła Haldex – Z rynku napraw docierają sygnały, że w autach z napędem 4×4 marki Opel i Volvo wyposażonych w sprzęgło Haldex, nawet po stosunkowo niedużym przebiegu, bo wynoszącym ok. 50 tys. km, występują awarie i usterki tego sprzęgła.
  • Tarcza sprzęgłowa Valeo TH – Okazuje się, że tarcza sprzęgłowa może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa i spełnienia coraz ostrzejszych norm emisji spalin. Pokazuje to przykład tarcz nowej generacji typu TH oferowanych przez Valeo na pierwsze wyposażenie producentom pojazdów ciężarowych i autobusów, a od niedawna dostępnych także na rynku wtórnym.
  • Śruby do kół – W przypadku zmiany felg, a już szczególnie, gdy stalowe zastępujemy tzw. lekkimi, koniecznie trzeba sprawdzić czy nie trzeba dokupić do nich nowych śrub.
  • Kłopoty z klasą pierwszą A – Mówi się, że niektórzy mechanicy obdarzeni są intuicją, pozwalającą im odkryć przyczyny awarii, z którymi nie mogą sobie poradzić inni. Nie jest to jednak żaden dodatkowy zmysł, lecz suma doświadczeń i umiejętność wyciągania z nich wniosków. O tym jak takie kwalifikacje przydają się w warsztacie, opowiada ta oto historia.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!