SDCM
W czwartek 26 listopada 2009, odbyła się IV Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego, organizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wydarzenia. W hotelu Holiday Inn w Warszawie spotkali się przedstawiciele ministerstw, organizacji i stowarzyszeń motoryzacyjnych, dystrybutorzy, producenci części samochodowych i urządzeń warsztatowych oraz wiele innych osób, którym […]
Podczas IV Konferencji Dystrybutorów i Producentów Części Samochodowych która odbyła się 26 listopada w Warszawie miało miejsce uroczyste wręczenie nagród dla Najlepszych Producentów oraz Dystrybutorów 2009r. Łącznie w poszczególnych kategoriach wyróżnionych zostało 15 firm. Konkurs został zorganizowany już po raz czwarty, z inicjatywy Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych we wsparciu mediów branżowych. W tym […]
Organizując po raz dziewiąty targi, firma Inter Cars pokazała, że wśród podmiotów działających na niezależnym rynku motoryzacyjnym znajdują się wysoce rozwinięte przedsiębiorstwa na najwyższym europejskim poziomie. Wśród wystawców znaleźli się zarówno polscy, jak i zagraniczni producenci samochodowych części zamiennych dostarczający swoje wyroby do montażu samochodów. Oferowane przez nich produkty, oznaczone logo wytwórcy (Bosal, Bosch, Monroe, […]
Dnia 28 lipca 2009 roku, Komisja Europejska opublikowała propozycje dotyczące instrumentu prawnego ogólnej konkurencji, by regulować kontrolę na rynkach dystrybucji. Po konsultacjach, Komisja planuje zastąpienie obecnego Rozporządzenia VR-BER 2790/1999, po jego wygaśnięciu 31 maja 2010 roku, zmienionymi przepisami. Proponowane rozporządzenie VR-BER będzie regulowało umowy dystrybucji towarów i usług, a także będzie odnosiło się do sprzedaży […]
Publikacja przez Komisję Europejską analizy oddziaływania i kierunku stanu prawnego w zakresie przyszłego projektu regulacji prawnej dla sektora motoryzacyjnego. Organizacje reprezentujące niezależny rynek motoryzacyjny, w Europie FIGIEFA jak i w Polsce SDCM, przyjmują z zadowoleniem rozpoznanie i zgłębienie przez Komisję Europejską potrzeby ustanowienia specyficznych zasad dla rynku motoryzacyjnego, ale również domagają się od Komisji kroków […]
Niezależny rynek motoryzacyjny narodził się mniej więcej w tym samym czasie, w którym żywota dokonał tzw. socjalizm. W ciągu dwudziestu lat przeszedł on (rynek, nie socjalizm) niebywały wręcz rozwój. Kto pamięta czasy, kiedy przed kierownikiem Polmozbytu wykonywało się znany ze starożytnej Persji pokorny gest zwany proskynesis (polegający na padnięciu plackiem na ziemię), ten dostrzega jak […]
Choć rozporządzenie GVO wygasa w 2010 roku, to już w kwietniu bieżącego roku Komisja Europejska powinna podjąć decyzję co do jego dalszych losów, aby zdążyć z procesem legislacyjnym. W przypadku opóźnienia tego procesu powstanie czasowa luka prawna narażająca 835 tysięcy europejskich małych i średnich firm na poważne kłopoty (w Polsce zagrożonych jest 28 tysięcy firm). […]
Początek roku niesie ze sobą wiele niespodzianek, a poza kryzysem, który nas wszystkich pochłania dzieją się też inne ważne rzeczy. Do takich spraw można zaliczyć przełomową integrację w branży motoryzacyjnej, której synergia musi przynieść długo oczekiwane efekty. Z początkiem roku 2009 doszło do zasadniczej zmiany w strategii rozwoju Stowarzyszenia skupiającego Dystrybutorów części motoryzacyjnych. Wiodący Producenci […]
W końcu listopada odbyła się III Konferencja Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych, podsumowująca sytuację rynkową oraz działalność Stowarzyszenia. Całodniowa konferencja cieszyła się niezmiernie dużym zainteresowaniem, udział w niej wzięło blisko 200 uczestników. Ważnym wydarzeniem mającym miejsce przy okazji tej imprezy było ogłoszenie rozpoczęcia nowego etapu w rozwoju Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Po trzech latach od […]
Dnia 27 listopada 2008r. przedstawiciele branży motoryzacyjnej będą mieli okazję spotkać się i porozmawiać o tematach najistotniejszych dla wszystkich uczestników niezależnego rynku. Problemy związane z walkami cenowymi, niską rentownością, nowymi przepisami homologacyjnymi czy też szarej strefy w motoryzacji to tylko niektóre z licznych tematów poruszanych podczas III Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Jest to już trzecia […]