Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:20 Auta z USA – czy warto kupować, czy trudno naprawiać? MotoFocus TV. 03.12 Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce – podsumowanie roku [FILM] 02.12 Konkurs Delphi: wyniki 02.12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 02.12 Szkolenia Marelli: grudzień 2024

Oleje i płyny

Nowy olej do skrzyń DSG od Castrol jest w pełni syntetyczny

Castrol TRANSMAX DUAL MULTIVEHICLE jest w pełni syntetycznym olejem do skrzyń DSG. Olej ten pasuje do ponad 90% przekładni dwusprzęgłowych dostępnych w samochodach na rynku europejskim.

Hamulec pneumatyczny

W miarę, jak samochody przybierały na rozmiarach, stało się konieczne wprowadzenie ulepszeń do układu hamulcowego. Z pomocą przyszedł wynalazek z 1869 r., który pierwotnie miał służyć jako hamulec wagonów kolejowych. Ostatecznie okazał się on tak skuteczny na drodze, że od tamtej pory jest powszechnie stosowany w samochodach ciężarowych.

Nowy dodatek do paliwa w ofercie Liqui Moly

Fuel Protect Diesel (nr 21649) to nowość w ofercie Liqui Moly. Jest to dodatek do oleju napędowego, który wiąże i usuwa wodę z układu paliwowego.

Czy na polskich stacjach Orlen pojawią się e-paliwa, znane jako paliwa syntetyczne?

Zakaz sprzedaży samochodów spalinowych zacznie obowiązywać od 2035 roku. Wcześniej pojawią się podatki, zniechęcające kierowców do rejestrowania aut spalinowych. W przepisach uwzględniono niemiecką zmianę, która pozwala na rejestrację aut napędzanych paliwami syntetycznymi, czyli ekologicznymi e-paliwami. Obecnie są one produkowane jedyne w laboratoriach i są bardzo drogie. Czy w Polsce będą produkowane e-paliwa, przeznaczone do zasilania […]

Oleje TotalEnergies do klasycznych skrzyń automatycznych

Popularność automatycznych skrzyń biegów ciągle rośnie. Przez lata rozwoju powstało wiele odmian przekładni tego rodzaju, ale nadal istotny udział w rynku mają automaty klasyczne, składające się ze sprzęgła hydrokinetycznego, zestawu szeregowych przekładni planetarnych oraz modułu sterującego. TotalEnergies przypomina o ich podstawowych wymaganiach eksploatacyjnych i prezentuje swoje produkty smarne z gamy FLUIDMATIC do ich obsługi.

3/4 warsztatów popiera zakaz samodzielnej wymiany oleju przez kierowców

Mobil 1 przeprowadził ogólnopolskie badanie wśród mechaników. Pytania na które odpowiadali ankietowani dotyczyły ekologii i podejścia warsztatów do tego tematu. Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem wyników tej ankiety.

Akademia Quartz dla ekspertów branżowych

Blisko 100 mechaników, przedstawicieli niezależnych warsztatów motoryzacyjnych w dniach 29-30 maja wzięło udział w szkoleniu Akademia Quartz Professional. To pierwsza edycja tego programu dedykowana ekspertom branżowym. Wydarzenie stanowi rozwinięcie znanej formuły, która od ponad trzech lat jest wykorzystywana w kształceniu uczniów i studentów kierunków mechanicznych.

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

Dlaczego warto płukać układ chłodzenia? Jaki olej silnikowy wybrać? Jaki płyn hamulcowy kupić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dziale “Oleje i płyny”. Kategoria zawiera artykuły poruszające temat olejów silnikowych, olejów do skrzyń biegów, płynów chłodniczych, płynów do spryskiwaczy i innych. Znajdziesz tu treści, które przygotowaliśmy we współpracy z najbardziej znanymi, renomowanymi producentami. Dzięki temu zyskujesz pewność, że publikowana wiedza jest rzetelna i aktualna. 

Sprawdź aktualności, informacje techniczne i poradniki dotyczące rynku olejów i płynów do samochodów.