Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12:35 Przemysł i rynek motoryzacyjny w Polsce – podsumowanie roku [FILM] 02.12 Konkurs Delphi: wyniki 02.12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 02.12 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 02.12 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze.

Oleje i płyny

Oleje dla samochodów hybrydowych. Czym różnią się od dotychczas znanych olejów?

Z uwagi na charakterystykę pracy, silnik w samochodzie hybrydowym wymaga smarowania olejem o konkretnych właściwościach. Z uwagi na fakt stale rosnącej liczby samochodów z napędem hybrydowym na polskich drogach eksperci PETRONAS wyjaśniają, jaka przyszłość czeka napędy konwencjonalne i dlaczego silniki hybrydowe potrzebują innego oleju.

Ford przedłuża rekomendację olejów znanej marki na kolejne pięć lat

Nowa pięcioletnie porozumienie zawarte pomiędzy Ford Motor Company, a jednym z wiodących europejskich dostawców środków smarnych, firmą Castrol jest przedłużeniem dotychczasowej umowy.

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni ZF – ważna jest regularność

By uniknąć usterek automatycznej skrzyni biegów, a jednocześnie zmaksymalizować wydajność pojazdu pod kątem zużycia paliwa, należy zadbać o regularną wymianę oleju przekładniowego. Eksperci firmy ZF Aftermarket wyraźnie podkreślają znaczenie regularnej kontroli stanu oleju i jej korzyści dla naszego pojazdu.

Dlaczego dobór odpowiedniego płynu chłodniczego jest tak ważny? Różnice pomiędzy typami płynów chłodniczych.

Wielu producentów pojazdów zdefiniowało swoje własne wymagania odnośnie  płynów chłodzących. Doprowadziło to do powstania różnych standardów. Bardzo ważną kwestią jest fakt, że płynów tych nie można ze sobą mieszać! W najgorszym przypadku zmieszanie różnych płynów chłodzących może doprowadzić do poważnego uszkodzenia silnika. W artykule tym specjaliści febi opisują najważniejsze stosowane technologie oraz przyglądają się innym […]

7 zaostrzonych kryteriów jakościowych dla ILSAC GF-6 – najnowszej specyfikacji jakościowej dla olejów silnikowych

Zazwyczaj użytkownicy samochodów odróżniają oleje silnikowe po ich lepkości (np. 5W-30, 0W-20 czy 5W-40) uważając ten parametr jako wyznacznik jakościowy. Nie jest to wystarczający czynnik mający uzasadnić kompatybilność oleju z silnikiem. Dlatego w instrukcji obsługi pojazdu wymienione są normy jakościowe.

Od 10W-40 do 0W-8 – rozwój oleju silnikowego

Wraz z upływem czasu wybór odpowiedniego oleju silnikowego na wymianę nabrał wyjątkowego znaczenia. W przeszłości warsztaty samochodowe kupowały beczki 205 litrowe lub zamawiały dostawę luzem dwóch rodzajów oleju silnikowego. Pozwalało to serwisować większość pojazdów. Natomiast obecnie praktycznie każdy samochód wymaga dedykowanego oleju.

Dlaczego warto płukać układ chłodzenia? Jaki olej silnikowy wybrać? Jaki płyn hamulcowy kupić? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dziale “Oleje i płyny”. Kategoria zawiera artykuły poruszające temat olejów silnikowych, olejów do skrzyń biegów, płynów chłodniczych, płynów do spryskiwaczy i innych. Znajdziesz tu treści, które przygotowaliśmy we współpracy z najbardziej znanymi, renomowanymi producentami. Dzięki temu zyskujesz pewność, że publikowana wiedza jest rzetelna i aktualna. 

Sprawdź aktualności, informacje techniczne i poradniki dotyczące rynku olejów i płynów do samochodów.