Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera

Volkswagen

Blistein DampTronic do Volkswagenów na aftermarkecie

Grupa Volkswagen oferuje adaptacyjny system zawieszenia DCC. Firma Blistein wprowadza nie tylko zamienniki dla tych amortyzatorów, ale też zestawy pozwalające na dalsze modyfikacje. Dzięki układowi DCC kierowca może dostosować tłumienie zawieszenia albo do warunków panujących na drodze albo do własnych preferencji. Obecnie system ten pozwala wybrać jeden z pięciu profili jazdy – komfort, normal, sport, […]

Inżynier Volkswagena przyznaje się do winy w sprawie NOx

W sądzie w Detroit pojawił się 62-letni inżynier, James Robert Liang, który przyznał się do spisku w celu oszukania rządu i złamania ustawy Clean Air Act. Mieszkający w Kalifornii inżynier pracował dla Volkswagena w Wolfsburgu od 1983 do 2008 roku. Jak podaje arstechnica.com, w 2006 roku Liang rozpoczął z innymi inżynierami pracę nad silnikiem EA […]

Utrata mocy – efekt „naprawy” silnika EA189?

Nowe oprogramowanie sterujące silnikiem EA189 miało być receptą na nadmierną emisję tlenków azotu. Efekty nie są jednak imponujące, a właściciele donoszą o kolejnym problemie – silniki z nowym oprogramowaniem gorzej pracują, hałasują i tracą moc. Najnowsze raporty o niepokojących objawach pochodzą od właścicieli modelu Tiguan. Ich silniki po aktualizacji zaczynają tracić moc pomiędzy 1500 a […]

Wymiana rozrządu w silniku 2.8 30V – zobacz jak przebiega

Pomimo wielu już lat bytności silnika grupy Volkswagen – 2.8 l 30V na rynku, podczas wymiany elementów układu rozrządu do tej pory popełniane są zasadnicze błędy. W artykule eksperci z ContiTech PTG starają się przeprowadzić przez prawidłową wymianę komponentów układu rozrządu. Silnik 2.8 l 30 V jest bardzo popularnym silnikiem benzynowym znanym między innymi z […]

Podpory wału napędowego do pojazdów VAG w Tedgum

W ofercie Tedgum pojawiły się dwie nowe podpory wału napędowego. Części są przeznaczone do pojazdów Audi Q5 oraz Volkswagen Amarok.

Kto komu i za co (nie) zapłaci?

Afera dieslowska, której fale jak po wrzuceniu kamienia do wody zaczęły zataczać coraz szersze kręgi, zamiast wygasać, powraca z nową energią. Po tym jak szefostwo Volkswagena z bólem przyznało, ze skruchą wyraziło oraz z całą mocą zapewniło, na jaw wyszła kolejna heca. Otóż testy przeprowadzone przez włoską organizację konsumencką Altrokonsumo wykazały, że po fabrycznej „naprawie” […]

100 milionów Volkswagenów narażonych na łatwą kradzież

W 2013 roku naukowcy z Uniwersytetu w Birmingham chcieli opublikować informację o luce w zabezpieczeniach milionów Volkswagenów, która umożliwiała ich odpalenie i odjechanie bez kluczyka. W wyniku pozwu publikacja ich badań została opóźniona o dwa lata. Rok po opublikowaniu doświadczenia, Flavio Garcia (który stał na czele uniwersyteckiego zespołu) i inni badacze zaprezentowali kolejną szokującą wiadomość. […]

3.0 TDI też oszukuje podczas testów?

Popularna jednostka 3.0 TDI również ma problemy ze spełnianiem norm w normalnym ruchu ulicznym. Jak podaje Bild am Sonntag, amerykańskie władze odnalazły trzy niedozwolone programy w komputerze silników 3.0 TDI. Oprogramowanie wyłączało systemy kontroli emisji 22 minuty po uruchomieniu silnika w Audi Q7, Porsche Cayenne lub VW Touaregu. Oficjalne procedury testowe trwają zaś 20 minut. […]

DPF będzie montowany w silnikach benzynowych grupy VW

Volkswagen zamierza wprowadzić filtr cząstek stałych do samochodów z jednostkami benzynowymi już na początku 2017 r. Nie tak dawno temu Mercedes ogłosił, że zamierza montować w swoich samochodach filtr cząstek stałych dedykowany silnikom benzynowym – moduł GPF (Gasoline Particulate Filter). Rozwiązanie ma być stosowane na rynku europejskim, a obecnie prowadzone są testy z modelem Mercedes […]

„Oszukujące” silniki EA189 były produkowane w Polsce

Silniki koncernu VW z oprogramowaniem fałszującym wyniki testów, w latach 2011-2015 produkowane były w Polsce, w fabryce w Polkowicach. Na podstawie tych informacji prokuratura może wszcząć postępowanie wyjaśniające. Śledztwo prowadzone w Niemczech i USA wykazało, że w manipulowanie pomiarami emisji zamieszanych jest wielu menedżerów koncernu a skandal z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagen […]