Przyszły lider na rynku olejów? – wywiad z Timem Baekelandtem z firmy Wolf

24 października 2016, 11:30

“Jesteśmy gotowi, by do 2020 roku zostać wiodącą marką środków smarnych na rynku części zamiennych”. To ambitne zdanie wygłosił prezes firmy Wolf Oil Corporation podczas niedawno minionych targów Automechanika. Od niedawna firma coraz bardziej aktywnie działa także na rynku polskim. Rozmawiamy z Timem Baekelandtem – Regionalnym Menadżerem Sprzedaży w firmie Wolf Oil Corporation.

Nowy olej OFFICIAL TECH 0W20 LL FE jest Waszą odpowiedzią na zapotrzebowanie producentów nowoczesnych silników. Co wyróżnia ten produkt na tle innych środków smarnych?

Olej OFFICIALTECH 0W20 LL FE został stworzony specjalnie do nowych silników grupy Volkswagen – 2.0 TFSI o mocy 140 kW i 3.0 TDI CR 160 kW. Olej pozwoli warsztatom i sieciom dilerskim na zapewnienie klientom oleju o ultra niskiej lepkości i innych parametrach, dostosowanych do jednostek grupy VAG.

Dlaczego nowe silniki Audi i Volkswagena potrzebują oleju o tak niskiej lepkości?

Najnowsze silniki montowane w pojazdach Volkswagena i Audi posiadające oznaczenie 508 00/509 00 wymagają oleju bardzo wysokiej jakości. Wolf OFFICIALTECH 0W20 LL FE jest w pełni syntetycznym olejem, stworzonym w celu wydłużenia żywotności silnika i utrzymania wydajności układu napędowego przez jak najdłuższy czas. Dzisiejsze silniki są coraz mocniejsze i bardziej wyrafinowane technologicznie, potrzebują odpornych na obciążenia i długożywotnych olejów. Ultra niska lepkość oznacza znaczącą redukcję zużycia silnika, mniejszą emisję CO2 i mniejsze zużycie paliwa – nawet do 4%. Mniejsze zużycie paliwa wykazano w testach, było niższe o dokładnie 0,12l na 100km w porównaniu do zastosowania standardowego oleju 5W30. Olej OFFICIALTECH 0W20 LL FE pozwala pojazdom grupy Volkswagen na wydłużenie okresu pomiędzy wymianą oleju do 30 000 kilometrów lub dwóch lat. Olej zapewnia doskonałą czystość silnika, ochronę przed zużyciem przez cały okres pomiędzy wymianą oleju i utrzymanie trwałości. Dzięki temu jednostki Volkswagena i Audi od roku 2015 mogą wciąż działać jak nowe.

Czy mógłby Pan powiedzieć coś o współpracy z producentami samochodów? Którzy z nich używają oleju Wolf na pierwszy montaż, czy może są zainteresowani Waszymi produktami w tym kontekście?

W tej chwili nie współpracujemy z producentami samochodów w tym zakresie. To znaczy, żaden z producentów nie używa naszych produktów na pierwszy montaż – pierwsze zalanie silnika. Ze względu na naszą silną współpracę z producentami dodatków do środków smarnych, jesteśmy skoncentrowani na zostaniu liderem na aftermarkecie – tworzeniu nowych produktów, odpowiadających bieżącym trendom i zapotrzebowaniu rynku.

Posiadacie w ofercie także nowe oleje do skrzyń biegów, które mogą pracować w trybie "Long Life". Jak długi dystans można pokonywać pomiędzy wymianami, stosując te oleje oraz jakie są ich szczególne cechy?

Olej Wolf MULTI VEHICLE ATF HD-LD został stworzony specjalnie w celu wydłużenia dystansu pomiędzy koniecznymi wymianami oleju. Może on wynieść nawet 120 000 km lub 2 lata w zależności od wskazań producenta skrzyni. Spełnia szczególnie wymagania specyfikacji skrzyń ZF Ecomat 14C i EcoLife 20C dla maksymalnego interwału pomiędzy wymianami oleju. Im dłuższy interwał, tym niższe koszty, a także rzadsza konieczność wizyty w warsztacie. Produkując nasz olej skoncentrowaliśmy się na redukowaniu tarcia, odprowadzaniu ciepła i zapobieganiu zużyciu poprzez zastosowanie specjalnych dodatków, zapobiegających wżerom, łuszczeniu metalu, a także zatarciu sprzętu w wyniku awarii czy przestojów. W celu uzyskania możliwie najwyższego poziomu wydajności i oszczędności paliwa, ten produkt powinien być używany wraz z wysokiej jakości olejem silnikowym, najlepiej także w pełni syntetycznym jak WOLF OFFICIALTECH 5W30 UHPD. 

Na targach Automechanika 2016 prezentowaliście nowe podejście do relacji z klientami. Czy mógłby Pan wyjaśnić naszym czytelnikom, na czym będzie ono polegało?

Podejście, które prezentowaliśmy na Automechanice jest logicznym następstwem w naszej współpracy z partnerami zajmującymi się dystrybucją. Wszystko jest budowane wokół naszej ambicji pomagania im w generowaniu maksymalnych zysków na środkach smarnych, ale także we wspieraniu ich w zakresie pomocy ich klientom – warsztatom, sklepom – w generowaniu większych zysków. Zawsze staramy się wspierać wszystkich naszych interesariuszy – zarówno bezpośrednich partnerów, jak i specjalistów z branży motoryzacyjnej w rozwoju ich biznesu związanego ze środkami smarnymi. 

My nazywamy nasze podejście "Sprzedażą wartości". Jest ono skoncentrowane wokół następujących elementów: bycia ekspertem w zakresie oferowanych produktów i rozwijania produktów właściwych dla każdego rynku. Zamierzamy promować markę poprzez docieranie do specjalistów motoryzacyjnych i zwiększanie rentowności działań wszystkich partnerów, którzy są zaangażowani we współpracę z nami. Wszystko to łączy się z metodą, którą nazywamy "aktywacją pola", na którą składają się działania takie jak: szkolenia techniczne, dostarczanie narzędzi, zwiększających efektywność warsztatów, promocje, kampanie medialne itp. To jasne, że nie jest to podejście "do klienta", dla nas jest to podejście "do partnera".

Waszym celem jest osiągnięcie pozycji najlepszej marki olejowej na europejskim rynku. Wasz brand nie jest jeszcze bardzo popularny na ważnym z tego punktu widzenia rynku polskim, jak zamierzacie to zmieniać?

Wierzymy w to, że mamy wszystko, co potrzeba by stać się wiodącym producentem olejów na rynku wtórnym. Przede wszystkim za naszą marką stoi firma Wolf Oil Corporation, która jest jedną z wiodących niezależnych europejskich firm, specjalizujących się w mieszaniu środków smarnych. To daje nam podstawę do tworzenia olejów zgodnych ze specyfikacją OEM i jest wynikiem ponad 60 lat doświadczeń. Nasze nowe podejście, czyli "Sprzedaż wartości" będziemy teraz wdrażać także na polskim rynku. Wzrośnie nasza widoczność na rynku. Wyjaśnimy, dlaczego Wolf jest marką, której można zaufać. Pokażemy, że daje poczucie bezpieczeństwa i jest najlepszą z możliwych alternatyw dla innych "bardziej znanych" marek.

Dowiedz się więcej

Co nas truje w warsztacie? – wywiad z Jędrzejem Siwkiem z firmy NORFI
Co nas truje w warsztacie? – wywiad z Jędrzejem Siwkiem z firmy NORFI

Idzie zima, już teraz drzwi warsztatów zamykane są szczelnie, by nie wychładzać wnętrza. Przeziębienie to jednak tylko jedna z wielu chorób, których mogą nabawić się mechanicy, często zmuszani do pracy w oparach spalin. Na nasze pytania odpowiedział Jędrzej Siwek Specjalista ds marketingu i PR w firmie NORFI Polska. Spaliny silników Diesla zostały zakwalifikowane przez Światową […]

Czy serwis samochodów hybrydowych to opłacalna nisza? – wywiad Motofocus
Czy serwis samochodów hybrydowych to opłacalna nisza? – wywiad Motofocus

O samochodach hybrydowych krąży wiele mitów. Mówi się, że psują się znacznie rzadziej od tych z klasycznymi napędami, że serwis jest tańszy dla użytkownika. Postanowiliśmy porozmawiać z mechanikiem, który na co dzień serwisuje samochody hybrydowe, jaka jest prawda i czy jest to dochodowy biznes. Redakcja: Mówi się, że hybrydy są tańsze w serwisowaniu. Ile średnio […]

Jak wygrać wojnę o dobrego pracownika w branży moto? Wywiad.
Jak wygrać wojnę o dobrego pracownika w branży moto? Wywiad.

Paulina Fitzner-Trocińska jest niezależną konsultantką wspierającą firmy w realizacji ich celów biznesowych (specjalizuje się w działaniach z zakresu komunikacji wewnętrznej oraz employer brandingu). W naszym wywiadzie, poruszyliśmy temat trudności w znalezieniu odpowiednich pracowników w branży motoryzacyjnej. Czy można poradzić sobie z tym problemem?   Media  prześcigają się w podawaniu niepokojących danych, eksperci biją na alarm, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

antiVAG, 24 października 2016, 13:02 0 -1

Oleje LL to śmierć dla silnika - wymiana co 30k km to wymysł ludzi/producentów którzy produkują części zamienne.

Odpowiedz

Kogaion78, 30 marca 2018, 15:19 0 0

....pfffff.....ppl....you nail yourself in a very ironic way!.....if you don't like 0w20 LL (what is ll anyway ???...) then get 0w10!....it's even better!...and 16$ per litre min....just goagle.....

Odpowiedz

Megan RaceMeHard, 27 października 2016, 8:46 0 -1

Zgadzam się z antiVAG, producenci uczepili się jak rzep produktów typu LL, czy ktoś przytomny jeszcze łapie się na ten numer??

Odpowiedz

Kogaion78, 30 marca 2018, 15:27 0 0

you agree with what ???......that oil should be cheaper then gold ???.....and if you don't lik 30000km change it at 10000km!....it's cheap anyway.....it should be.....I mean, those guys try to beggg you to buy cheap and you think what, that they want to sell you a whole new car ???.....mobil.castrol are cheating your wallet ppl!....really....

Odpowiedz

Grzesio, 7 listopada 2016, 14:39 0 -3

Nie ma sensu dyskusja nt longlife. Klienta nie przekonasz, zresztą nie ma co być nadgorliwym.
Ja tylko śmieję się na te buńczuczne plany kogoś kto chyba nie zna zupełnie realiów polskiego rynku olejowego. Pomijam oleje w dziwnie niskich cenach na portalu aukcyjnym lub u niektórych "olejarzy". Ale ceny oleju, który dla polskich kierowców jest nr 1, 2 i 3 są tak niskie, że nie widzę możliwości zawojowania rynku olejem który jest od nich SPORO droższy a do tego kompletnie nieznany. I to nie jest tylko problem Wolfa, Eurola czy innego Rowe. To problem wszystkich marek poza castrolem, mobilem totalem czy motulem. Krzyżyk na drogę, zrobią wielkie oczy jak zobaczą po ile u nas mechanik olej kupuje

Odpowiedz

Kogaion78, 30 marca 2018, 15:21 0 0

....so....you want expensive oil ???....why ???.....it's just oil....it's not liquid gold or something!.....and the brands you mentioned ar veeeery expensive!.....

Odpowiedz