Utrata mocy – efekt „naprawy” silnika EA189?

7 września 2016, 13:41

Nowe oprogramowanie sterujące silnikiem EA189 miało być receptą na nadmierną emisję tlenków azotu. Efekty nie są jednak imponujące, a właściciele donoszą o kolejnym problemie – silniki z nowym oprogramowaniem gorzej pracują, hałasują i tracą moc.

Najnowsze raporty o niepokojących objawach pochodzą od właścicieli modelu Tiguan. Ich silniki po aktualizacji zaczynają tracić moc pomiędzy 1500 a 2250 obrotów i wydają niepokojące odgłosy. Problem dotyczy jednostek napędowych z oznaczeniem EA189, z lat 2008-2015.

– "Obniżenie stężenia tlenków azotu, przy jednoczesnym zachowaniu parametrów trakcyjnych pojazdu oraz charakterystyki silnika czyli momentu, mocy i zużycia paliwa, wymaga zastosowania dodatkowych urządzeń takich jak katalizatory. Umieszcza się je poza silnikiem, w układzie wydechowym. Zmiana samego tylko oprogramowania, sterującego pracą jednostki napędowej, pozwala na niewielką korektę stężenia NOx, ale takie działanie pociąga za sobą zmianę charakterystyki. W efekcie silnik traci, tak cenioną u diesli, elastyczność, zmniejszeniu ulega również dynamika pojazdu. Dlatego korekta oprogramowania obniża walory użytkowe pojazdu objętych aferą Dieselgate." –  komentuje Ryszard Cydejko, rzeczoznawca motoryzacyjny.

– "Informacje o problemach, które przekazują właściciele aut z wgranym nowym fabrycznym oprogramowaniem, potwierdzają nasze obawy i utwierdzają w przekonaniu o słuszności żądań, zawartych w pozwie" – mówi Jacek Świeca, prezes stowarzyszenia StopVW.pl.

Przedstawiciele Stowarzyszenia zwracają również uwagę na aspekt ochrony środowiska: "Wadliwe silniki EA 189, montowane w Audi, Seatach, Skodach czy Volkswagenach, emitują do 40 razy więcej tlenków azotu, niż przewidują to normy. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że ich nadmiar w powietrzu może być przyczyną bardzo groźnych chorób układu oddechowego a nawet przedwczesnych zgonów, co jest dokumentowane przez Uniwersytet w Essex oraz Europejską Agencje Środowiska (EEA)" – dodaje Jacek Świeca.
 

Dowiedz się więcej

Pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi złożony
Pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko Volkswagenowi złożony

Do Sądu Okręgowego w Warszawie został złożony pierwszy w Polsce pozew zbiorowy przeciwko firmie Volkswagen AG. Sprawa ma związek z tzw. aferą Volkswagena. Niemiecki producent wprowadził na polski rynek ponad 140 tysięcy wadliwych samochodów z oprogramowaniem fałszującym wyniki emisji spalin. Auta te wyposażono w silniki diesla, które nawet 40-krotnie przekraczają normy w zakresie emisji tlenków […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

niii, 27 stycznia 2017, 23:56 3 0

Mam ten sam problem w octavia 1,6TDI. Gorzej jeździ po naprawie, szarpie, nierówno pracuje...

Odpowiedz

Anonim, 31 sierpnia 2017, 20:21 0 0

Jak rozwiązałem problem?

Odpowiedz

Cichy, 24 października 2018, 23:39 0 0

Nie bójcie się tych silników , te silniki Vw są jedne z najlepszych ,a to ze Vw przekombinował ze spalinami jest drugorzędną sprawa. Silniki maja wszystko to co wcześniejsze 1.9 tdi , zmieniony tylko układ wtryskowy. Ale materiały użyte do produkcji są naprawdę bardzo dobrej jakości . Jeżeli komuś z posiadaczy serwis Vw przeprogramowal komputer , to niech jedzie do jakiegoś zakładu tuningowego i wgra nowy soft lub chipa. Będzie tak jak wcześniej albo lepiej, silniki te można kręcić do 180 km bez problemu , wytrzymają napewno. Nie czytajcie idiotyzmów .

Odpowiedz