Grupa Volkswagen oferuje adaptacyjny system zawieszenia DCC. Firma Blistein wprowadza nie tylko zamienniki dla tych amortyzatorów, ale też zestawy pozwalające na dalsze modyfikacje.
Dzięki układowi DCC kierowca może dostosować tłumienie zawieszenia albo do warunków panujących na drodze albo do własnych preferencji. Obecnie system ten pozwala wybrać jeden z pięciu profili jazdy – komfort, normal, sport, eco i individual. Z tego rozwiązania mogą korzystać właściciele najnowszych generacji Volkswagena Golf (VII), Passat (B8), Touran (II) i Tiguan (II) oraz pokrewnych konstrukcji, jak SEAT Leon (III), Skoda Octavia (III) i Superb (III).
Adaptacyjny system zawieszenia DCC wymaga również zastosowania specjalnie opracowanych pod tym kątem amortyzatorów. W ofercie firmy Blistein odpowiada im gama DampTronic, która została właśnie uzupełniona o referencje do tych modeli z Grupy Volkswagen.
Do wymiany montowanych fabrycznie amortyzatorów w układzie DCC przeznaczony jest typ Blistein B4 DampTronic z czarnej serii Replacement. Referencja nr 23-238978 przypisana jest do przedniej osi, zaś referencja nr 20-238988 do tylnej.
Dodatkowo inżynierowie firmy Blistein opracowali amortyzatory z żółtej serii Performance pozwalające na dalszą modyfikację zawieszenia opartego na układzie DCC. BILSTEIN B6 to udoskonalona wersja seryjnie montowanych amortyzatorów, których wybór powinni rozważyć przede wszystkim kierowcy często podróżujący z kompletem pasażerów bądź ładunku, jak i z podpiętą do samochodu przyczepą. W tym przypadku referencja nr 23-254343 przeznaczona jest na przód, a referencja nr 20-254353 na tył pojazdu.
Z kolei gwintowany zestaw Blistein B16 DampTronic (nr referencji 49-255874) pozwala jeszcze bardziej zestroić zawieszenie pod kątem sportowych osiągów. Jest to możliwe m.in. poprzez obniżenie zawieszenia w zakresie 30-50 mm oraz regulację faz dobicia i odbicia.
W ofercie firmy Blistein znajduje się także pełna gama amortyzatorów z serii Replacement i Performance do wymienionych modeli z Grupy Volkswagen, w których nie ma adaptacyjnego systemu zawieszenia DCC.
Komentarze