Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Volkswagen

Kto komu i za co (nie) zapłaci?

Afera dieslowska, której fale jak po wrzuceniu kamienia do wody zaczęły zataczać coraz szersze kręgi, zamiast wygasać, powraca z nową energią. Po tym jak szefostwo Volkswagena z bólem przyznało, ze skruchą wyraziło oraz z całą mocą zapewniło, na jaw wyszła kolejna heca. Otóż testy przeprowadzone przez włoską organizację konsumencką Altrokonsumo wykazały, że po fabrycznej „naprawie” […]

100 milionów Volkswagenów narażonych na łatwą kradzież

W 2013 roku naukowcy z Uniwersytetu w Birmingham chcieli opublikować informację o luce w zabezpieczeniach milionów Volkswagenów, która umożliwiała ich odpalenie i odjechanie bez kluczyka. W wyniku pozwu publikacja ich badań została opóźniona o dwa lata. Rok po opublikowaniu doświadczenia, Flavio Garcia (który stał na czele uniwersyteckiego zespołu) i inni badacze zaprezentowali kolejną szokującą wiadomość. […]

3.0 TDI też oszukuje podczas testów?

Popularna jednostka 3.0 TDI również ma problemy ze spełnianiem norm w normalnym ruchu ulicznym. Jak podaje Bild am Sonntag, amerykańskie władze odnalazły trzy niedozwolone programy w komputerze silników 3.0 TDI. Oprogramowanie wyłączało systemy kontroli emisji 22 minuty po uruchomieniu silnika w Audi Q7, Porsche Cayenne lub VW Touaregu. Oficjalne procedury testowe trwają zaś 20 minut. […]

DPF będzie montowany w silnikach benzynowych grupy VW

Volkswagen zamierza wprowadzić filtr cząstek stałych do samochodów z jednostkami benzynowymi już na początku 2017 r. Nie tak dawno temu Mercedes ogłosił, że zamierza montować w swoich samochodach filtr cząstek stałych dedykowany silnikom benzynowym – moduł GPF (Gasoline Particulate Filter). Rozwiązanie ma być stosowane na rynku europejskim, a obecnie prowadzone są testy z modelem Mercedes […]

„Oszukujące” silniki EA189 były produkowane w Polsce

Silniki koncernu VW z oprogramowaniem fałszującym wyniki testów, w latach 2011-2015 produkowane były w Polsce, w fabryce w Polkowicach. Na podstawie tych informacji prokuratura może wszcząć postępowanie wyjaśniające. Śledztwo prowadzone w Niemczech i USA wykazało, że w manipulowanie pomiarami emisji zamieszanych jest wielu menedżerów koncernu a skandal z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagen […]

80 modeli VW straciło homologację

80 modeli aut marek Volkswagen i Audi utraciło homologację w Korei Południowej. Jak podaje The Guardian, tamtejsze Ministerstwo Środowiska cofnęło ją niemal wszystkim modelom dostępnym na tamtejszym rynku. Firmę ukarano mandatem w wysokości 16 mln dolarów. Cofnięcie homologacji 83 tys. pojazdów jest efektem prowadzonego przeciwko spółce dochodzenia związanego z fałszowaniem wyników pomiarów emisji spalin. Zdaniem […]

Ministerstwo Środowiska zainteresowało się aferą Volkswagena, Szef firmy do aresztu?

Ministerstwo Środowiska nie pozostało głuche na apele właścicieli Volkswagenów z silnikami diesla, które fałszowały wyniki pomiaru spalin. MŚ powołało zespół do spraw afery VW. Silniki EA189, wielokrotnie przekraczające normy, są zamontowane w ponad 100 000 pojazdów poruszających się po polskich drogach. W Korei Płd. prokuratura wystąpiła z nakazem aresztowania byłego szefa koncernu w tym kraju. […]

Czy naprawa silników EA189 faktycznie jest naprawą?

Najnowsze testy, przeprowadzone we Włoszech po „naprawie” silnika w Audi A5, pokazały, że emisja szkodliwych tlenków azotu zamiast spaść, znacząco wzrosła. W Polsce problem dotyczy ponad 140 tysięcy samochodów marek Audi, SEAT, Skoda i Volkswagen. Testy, przeprowadzone przez włoską organizację konsumencką Altrokonsumo, wykazały, że emisja szkodliwych tlenków azotu po „naprawie” wzrosła aż o 25%. Tymczasem […]

Volkswagen zapłaci 15 mld dolarów kary w USA

Volkswagen zostanie zobowiązany do wypłacenia odszkodowania niemal 500.000 posiadaczom samochodów napędzanych dieslem. Dodatkowe odszkodowanie zostanie wypłacone na rzecz rozwoju niskoemisyjnych silników diesla w VW, a także na rzecz funduszy ekologicznych.

Nowy Castrol LongLife 0W-20 dla niemieckich samochodów

Castrol wprowadza pierwszy olej Castrol EDGE Professional LL IV FE 0W-20 przeznaczony do samochodów Grupy Volkswagen. Opracowany przez Castrol przy współpracy z Grupą Volkswagen, olej przewyższa specyfikacje VW dotyczące zużycia paliwa, zapewniając jego oszczędność na poziomie ponad 4%  przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z trybem serwisowania LongLife. W teście PV1451, którego zaliczenie było wymagane do spełnienia wymogów […]