Castrol wprowadza pierwszy olej Castrol EDGE Professional LL IV FE 0W-20 przeznaczony do samochodów Grupy Volkswagen.
Opracowany przez Castrol przy współpracy z Grupą Volkswagen, olej przewyższa specyfikacje VW dotyczące zużycia paliwa, zapewniając jego oszczędność na poziomie ponad 4% przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z trybem serwisowania LongLife. W teście PV1451, którego zaliczenie było wymagane do spełnienia wymogów VW 508 00/509 00, olej Castrol EDGE Professional LL IV FE 0W-20 zapewnia o ponad 4% niższe zużycie paliwa w porównaniu z olejem referencyjnym 15W-40. Wyniki uzyskiwane podczas normalnej jazdy mogą odbiegać od tych danych ze względu na rodzaj pojazdu, warunki na drodze oraz styl jazdy.
Nowy olej LongLife jest przeznaczony do silników wymagających zgodności ze specyfikacją VW 508 00/509 00. To nowa generacja silników, opracowana z myślą o wykorzystaniu olejów, które pozwalają na zmaksymalizowanie osiągów. Producent zapewnia, że jego zastosowanie umożliwia przejechanie do 30 000 km (w Europie) bez konieczności wymiany.
– „Po dziesięciu latach ścisłej współpracy z Grupą Volkswagen Castrol podnosi poprzeczkę, dostarczając pierwszy olej LongLife 0W-20, przeznaczony do samochodów tego koncernu. Oleje silnikowe muszą dziś zapewniać niższe zużycie paliwa bez pogorszenia osiągów. Z dumą prezentujemy więc pierwszy olej o niskiej lepkości przeznaczony do silników Grupy Volkswagen” – powiedział Oliver Rose, wiceprezes BP ds. współpracy strategicznej.
Olej ten jest już wykorzystywany do pierwszego napełniania silników wybranych samochodów koncernu. Castrol EDGE Professional LL IV FE 0W-20 będzie dostępny w autoryzowanych serwisach Grupy VW i u dealerów od października 2016.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Andrew, 30 czerwca 2016, 12:13 0 0
Gdzie porównanie oleju 15W/40, który jest olejem mineralnym w zasadzie nie stosowanym w nowoczesnych silnikach spalinowych z nowością wprowadzaną na rynek - a z założenia mającą mieć zastosowanie w nowoczesnych jednostkach. Może wiele osób powie - super niby lepiej, ale zastanówmy się. Olej mineralny nie jest olejem LongLife. Może być stosowany w Jelczu czy Starze - nie obrażając tych jednostek - chodzi oczywiście o porównanie, ale nie w nowoczesnych wysilonych jednostkach. I to jeszcze z nastawieniem na okresy długoterminowe pomiędzy wymianami ustawiane na 30-35-40 000 km. Zresztą - osobiście uważam, że żaden olej Long Life nie da tego smarowania silnikowi co zwykłą wymiana na świeży olej po przejechaniu dystansu 15 000 km. Przy wymianach co 30-40 tyś. km olej nie wygląda jak olej - to jest po prostu spuszczanie smoły z silnika. I jak te silniki mają przejechać 100 000 km, jak sami na własne życzenie je sobie zajeżdżamy.
Odpowiedz
a świstak ....., 30 czerwca 2016, 12:43 0 0
Nowy olej będzie bardzo tani, gdyż będzie go można nabyć w promocyjnej cenie już za jedyne 499zł za opakowanie itd itd....
Odpowiedz