Nowy Ład a firmy z branży motoryzacyjnej – odpowiedzi na pytania

, 25 lutego 2022, 12:38

Reforma systemu podatkowego, przedstawiana jako polski „Nowy Ład”, wprowadziła wiele chaosu w działalność firm na początku roku. Wiele kwestii, o które pytają przedsiębiorcy, także ci z branży motoryzacyjnej, wciąż zawiera niejasności. Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na kilka ważnych pytań. Niestety nie na wszystkie da się odpowiedzieć w jednym czy kilku zdaniach…

Pomocy w przygotowaniu artykułu udzieliła nam Kancelaria Prawna Skarbiec, zajmująca się m.in. doradztwem podatkowym.

 

1. Nowe podatki dla największych firm w Nowym Ładzie

Według zapowiedzi rządu, Nowy Ład miał podnieść podatki „dla najbogatszych”, a więc największych firm. Głównym obciążeniem dla takich przedsiębiorstw jest nowy podatek przychodowy, który obejmuje firmy wykazujące duże przychody, a niewykazujące podatku. Jednak wbrew zapowiedziom resortu finansów nowy podatek nie dotknie jedynie największych korporacji, ale także mniejszych przedsiębiorców. Ustawodawca nie przewidział bowiem progu przychodowego.

Jak wygląda zasada działania nowego podatku przychodowego? Szczegóły tej sprawy zostały przedstawione w osobnym artykule -> Kliknij, by go przeczytać.

2. Warsztaty samochodowe w Polsce to najczęściej małe przedsiębiorstwa

Popularna w branży napraw pojazdów jest jednoosobowa działalność gospodarcza. Jak przedsiębiorcy mogą poradzić sobie w realiach Nowego Ładu? Pewnym rozwiązaniem może być właściwy dobór formy prowadzenia działalności gospodarczej, a konkretnie założenie spółki komandytowo-akcyjnej. Szczegółowo ta kwestia została omówiona w artykule -> Kliknij, by go przeczytać.

3. Polski Ład a szara strefa

Polski Ład wprowadza rozwiązania, mające na celu zmniejszanie tzw. szarej strefy w zakresie np. ukrywania dochodów lub nielegalnego zatrudniania pracowników. Co nowego będzie groziło przedsiębiorcy w przypadku wykrycia podobnych nieprawidłowości? Więcej informacji na ten temat przedstawiamy w artykule -> Kliknij, by go przeczytać.

4. Ulga dla klasy średniej

Wielu pracowników branży motoryzacyjnej spotkało się już z tzw. ulgą dla klasy średniej. W jakiej sytuacji korzystanie z niej może okazać się opłacalne, a kiedy lepiej zrezygnować z tej opcji? Odpowiedź na pytanie znajduje się w artykule -> Kliknij, by go przeczytać.

5. Zmiana formy działalności lub sposobu rozliczeń

Dla których firm z branży motoryzacyjnej korzystnym rozwiązaniem może być zmiana formy działalności lub sposobu rozliczania się? Niestety odpowiedź na to pytanie może być udzielona tylko na podstawie indywidualnych ustaleń. Przedsiębiorcy, którzy zastanawiają się, czy zmiana formy działalności mogłaby okazać się dla nich korzystna, powinni indywidualnie skonsultować się z doradcą podatkowym. Przepisy dotyczące Nowego Ładu wciąż dynamicznie się zmieniają, dlatego też niemożliwe jest udzielenie konkretnej odpowiedzi na pytanie, np. dla określonych form działalności typu właściciel warsztatu czy pracownik prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!