Marki motoryzacyjne najbardziej rozpoznawalne wśród Polaków

, 28 stycznia 2014, 8:59

Organizacja Superbrands już od dziesięciu lat przyznaje nagrody najsilniejszym markom na rynku polskim. W procesie certyfikacji Superbrands 2013/2014 zostały wskazane marki cieszące się uznaniem konsumentów. Wśród nich było 30 przedstawicieli branży motoryzacyjnej.

Najsilniejsze marki motoryzacyjne

Konkurs składał się z dwóch etapów. Najpierw, w badaniu przeprowadzonym wspólnie z firmą ARC Rynek i Opinia, 15 tysięcy konsumentów oceniło między innymi marki motoryzacyjne: motocykle i skutery, opony i części samochodowe, samochody, stacje paliw i oleje oraz nawigacje GPS i car audio. Zadaniem uczestników było wskazanie, które spośród przedstawionych za pomocą logotypów marek są im znane i na ile są skłonni polecić je swoim bliskim. Następnie skrócona lista marek trafiła do ekspertów z Rady Marek Superbrands, złożonej z 43 specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, komunikacji i brandingu, którzy oceniali wizerunkową siłę marki w odniesieniu do  polskiego rynku.

W gronie laureatów Superbrands 2013/2014 znalazło się 30 firm z branży motoryzacyjnej. Dodatkowe przyznano wyróżnienia "Created in Poland Superbrands". Otrzymały je firmy o polskim rodowodzie, których strategię wypracowali polscy specjaliści. Były to: Orlen (otrzymał także nagrodę Superbrands), Dębica oraz system nawigacji AutoMapa.

W gronie laureatów Superbrands 2013/2014 znalazło się kilku producentów opon: Dunlop, Goodyear, Michelin, Pirelli. Wśród marek samochodów dominowały te z tzw. klasy premium: Audi, BMW, Bentley, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz, Porsche. Wyróżniono także Hondę, Jeepa, Subaru, Skodę, Toyotę, Volkswagena i Volvo. Polacy dobrze kojarzą także marki motocykli: Harley-Davidson, Yamaha. Nagrody otrzymały również sieci stacji benzynowych BP, Castrol, Statoil, Shell. Jako producenta systemów nagłośnienia do samochodów, w kategorii motoryzacyjnej wyróżniono także Sony. Rodzynkiem z branży części motoryzacyjnych oraz wyposażenia warsztatowego w Superbrands został Bosch.

Dowiedz się więcej

„Superbrand Germany 2007/2008” dla Bridgestone
„Superbrand Germany 2007/2008” dla Bridgestone

Superbrands – niezależna światowa organizacja oceniająca marki, wyróżniła Bridgestone jako jedną z najlepszych i najmocniejszych marek produktów i firm 2007. Na ceremonii wręczania nagród, która miała miejsce w teatrze „Theatre of Dreams” w Dusseldorfie pojawiło się wielu gości z całego świata oraz przedstawiciele 76 zwycięskich marek łącznie z ADAC, Aral, Deutsche Bank, DHL, Hertz, Kinder, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!