Elastyczne przewody hamulcowe TRW najlepsze w testach

, 23 października 2012, 16:25

Elastyczne przewody hamulcowe TRW poddano testom porównawczym względem głównych konkurentów firmy. Wyniki są satysfakcjonujące dla producenta.

Przewody hamulcowe TRW najlepsze w testach porównawczych

Przewody hamulcowe TRWProgram elastycznych przewodów hamulcowych TRW klasy OE uzyskał najlepszy wynik w testach porównawczych. Badania zostały przeprowadzone przez agencję badającą jakość wyposażenia oferowanego przez producentów – AMECA (Automotive Manufacturers Equipment Compliance Agency). Zdaniem producenta, dobry wynik testów ma swoje źródło w procedurze, którą przechodzą wszystkie produkty TRW na etapie przedprodukcyjnym. Przewody hamulcowe TRW odbywają rygorystyczne testy w ekstremalnych warunkach. Badania obejmują:

  • testy ciśnieniowe – do 200 bar – dające 100 procentową gwarancję szczelności,
  • testy odporności na rozerwanie – do 1100 barów,
  • testy reakcji na obecność płynu hamulcowego, obejmujące test wysokociśnieniowy, poprzedzony umieszczeniem produktu na trzy dni w piecu o temp. do 120 ° C,
  • test na rozciąganie,
  • test odpornościowy pod stałym ciśnieniem 20 bar, przy 800 obr/min,
  • test wytrzymałości.

 

Elastyczne przewody hamulcowe TRW posiadają precyzyjnie wykonane koncentryczne otwory, zapewniające swobodny przepływ płynu hamulcowego, co jest szczególnie ważne w przypadku samochodów wyposażonych w nowoczesne systemy ABS oraz dynamiczne systemy kontroli pojazdu, takie jak elektroniczny system kontroli stabilności ESC, gdzie najważniejsze jest uzyskanie szybkich zmian ciśnienia w przewodach.

Oferta elastycznych przewodów hamulcowych TRW pokrywa 86 procent europejskiego parku pojazdów (ok. 220 mln maszyn). Producent nie zamierza jednak rezygnować z ciągłego poszerzania gamy. Wkrótce rozbudowanie zostanie oferta przeznaczona do samochodów azjatyckich.

Przewody w oplocie ze stali nierdzewnej TRW

Do programu elastycznych przewodów hamulcowych TRW klasy OE zostaną wprowadzone także…czytaj dalej


Przewody w oplocie ze stali nierdzewnej TRW

Do programu elastycznych przewodów hamulcowych TRW klasy OE zostaną wprowadzone także przewody w oplocie ze stali nierdzewnej, przeznaczone do samochodów osobowych. Przewody te zapobiegają gromadzeniu się ładunków elektrostatycznych i posiadają wewnętrzną warstwę politetrafluoroetylenu (PTFE – teflon). Do ich produkcji używa się wytrzymałych rurek i elementów o podwójnych stalowych ściankach, co w przemyśle motoryzacyjnym uważane jest za najbezpieczniejsze rozwiązanie. Aby zaoszczędzić czas i pomóc mechanikom, przewody są sprzedawane w układzie umożliwiającym natychmiastowy montaż.

Oferowane przez TRW przewody elastyczne w oplocie ze stali nierdzewnej z powłoką PA bazują na takiej samej konstrukcji jak przewody gumowe. Mają formę przewodu wewnętrznego owiniętego splotem, pokrytym następnie warstwą zewnętrzną. Różnicę stanowi tu użyty w splotach materiał, tj. druty ze stali nierdzewnej, oferujący w poszczególnych pojazdach zdecydowanie lepszą charakterystykę pracy. Do pozostałych zalet przewodów w oplocie ze stali nierdzewnej zalicza się także to, że opierają się one rozszerzaniu swojej średnicy pod wpływem wzrostu ciśnienia wewnątrz przewodu oraz zapewniają lepsze czucie pedału i większą odporność na uszkodzenia.

Gama elastycznych, wysokociśnieniowych przewodów hamulcowych TRW obejmuje produkty wykonane z: gumy, PTFE, stali lub połączenia gumy i stali, gwarantując najwyższą jakość oraz wysoką odporność na działanie wilgoci, chemikaliów i paliw. Materiały wykorzystywane w przewodach są produkowane zgodnie z certyfikatem jakości wyposażenia AMECA * SAE J1401 i FMVSS106 i posiadają oznaczenie DOT.

Dowiedz się więcej

Przewody hamulcowe z Polski na europejskich rynkach
Przewody hamulcowe z Polski na europejskich rynkach

Rozmowa w Witoldem Pniewskim, dyrektorem Przedsiębiorstwa „WP” Jako producent ma pan chyba poczucie odniesionego sukcesu, skoro przewody hamulcowe sztywne, które produkuje Przedsiębiorstwo „WP”, kupić można dziś niemal w całej Europie, choć często, pod cudzą marką. Firma „WP” przed ponad ćwierć wiekiem była niewielkim zakładem rzemieślniczym na miarę ówczesnych możliwości. Dziś należy do największych, najlepiej wyposażonych […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 25 października 2012, 12:40 0 0

W związku z powyższ

Odpowiedz

Anonim, 25 października 2012, 13:56 1 0

Kilka uwag i pytań do zamieszczoneg powyżej tekstu;
-czy "najlepsze w testach przewody hamulcowe TRW"sprzedawane na rynku polskim były badane w oparciu o Polską Normę PN-90/S-47033?
-wg nas nie,poniewaz zakres badań pełnych zgodnie z PN-90/S-47033 obejmuje następujące parametry;
a.wymiary/drożność/gwinty
b.powłoki ochronne PN-76/H-04603
c.szczelność PN-90/S-47033
d.rozszerzalność PN-90/47033
e.wytrzym.na ciśnienie PN-90/S-47033
f.wytrzym.na rozciaganie PN-90/S-47033
g.wytrzym.na zginanie zmęczeniowe PN-90/S-47033
h.odporność na działanie niskich temperatur PN-75/C-94250.09 met.A
i.odpornosć na działanie ozonu PN-85/C-05015
j.odpornosć na działanie płynu hamulcowego PN-93/C-04236
-Powyższe wymagania PN-90/S-47033 spełniają Elastyczne Przewody Hamulcowe produkowane przez naszą firmę "ENZet" od roku 1979!
-Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie;w których krajach są produkowane "najlepsze przewody hamulcowe"?
-z oczywistych wzg pomijam wiele nieścisłości merytorycznych zawartych w tekście.
Z poważaniem,

Zbigniew Niewiadomski
"ENZet"Firma Polska producent
elastycznych Przewodów Hamulcowych od 1979 roku

Odpowiedz

Anonim, 26 października 2012, 10:26 0 0

Szanownie Panowie,
skoro mieliście tak złe doswiadczenia czemu nie zwracaliście nam uwagi na goraco?!po zdarzeniu.Nie jesteśmy anonimowi,jest z nami szybki bezpośredni kontakt do którego serdecznie zapraszamy.
Chcemy i nie uchylamy się przed krytyką,przed uwagami jeśli są tylko słuszne to natychmiast na nie reagujemy.Mogę tylko powiedzieć,że mamy za sobą współpracę z FSO,Daewoo,Ursusem itp.i podlegając totalnej kontroli przez całe lata byliśmy liczącym się dostawcą.
WSZYSTKIE NASZE PRZEWODY HAMULCOWE SĄ SPRAWDZANE NA SZCZELNOŚĆ NA SPECJALNYM UNKALNYM NASZEJ KONSTRUKCJI STANOWISKU POD CIŚNIENIEM 200BAR PRZEZ 3 MIN !
W naszej ponad 30 letniej praktyce produkcji przewodów na podstawie labolatoryjnych i trakcyjnych sposób okucia wg nas jest wystarczający.podwójne okucie tak jak Pan pisze ma także swą złą stron zbyt agresywneg zmęczenia materiału gumoweg i przez to skrócenie czasu ekspluatacji przewodu.
Na koniec dziękuję Wam za słowa krytyki,do której każdy ma prawo ale proszę na przyszłość o reakcje bezpośrednie i upewnienie czy są to nasze przewody,bo nie wszystkie na rynku są nasze produkcji.
Zapraszam do naszej firmy,pokażamy Panom cały cykl produkcyjny.
Pozdrawiam,
Zbigniew Niewiadomski

Odpowiedz

Anonim, 26 października 2012, 12:34 0 0

Szanowny Panie "lewar",
przy okazji pobytu w Warszawie zapraszam do naszej firmy.
Pozdrawiam,
Z.Niewiadomski

Odpowiedz

Grzegorz Zawadzki, 16 sierpnia 2016, 13:07 0 0

Witam!

4 lata po ukazaniu się artykułu ale dopiszę swoje trzy słowa.
Zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym w Szczecinie komplet przewodów elastycznych do fiata SC. Montaż samodzielny lecz jako ,iż uważam się za osobę ponadprzeciętnie wykwalifikowaną z zachowaniem zasad sztuki mechaniki. ale do rzeczy: Zamontowane przewody działały bez problemu jednakowoż po ok 6miesiącach przy okazji zmiany tarcz i klocków na osi przedniej zauważyłem bąble na przewodach. Co dziwne nie uległy rozszczelnieniu, jako nie fachowiec zaciągnąłem języka u kolegi który pracuje jako zakuwacz przewodów hydraulicznych i dowiedziałem się ,że takie bąble są efektem zbyt słabego zakucia. Zakucie trzyma na tyle mocno ,że nie ma wycieków lecz na tyle słabo iż płyn wdarł się pomiędzy warstwy węża. Przewody do wymiany. Nie reklamowałem bo przecież używałem ich pół roku, zakupiłem drugi komplet na przód również Enzet jako że innych w "moim" sklepie akurat nie było i... i to był błąd. W między czasie samochód stał prawie rok bo był przebudowywany na "rajdówkę" Po uruchomieniu i wyjechaniu na drogi dosłownie po pierwszym KJSie i może 300km przejechanych po drogach publicznych na przewodach znów wyskoczyły takie same bąble ( w sklepie usłyszałem ,że może źle montuje u wyrywa końcówkę... może i tak by się dało lecz jestem pewien ,iż montaż był poprawny a przewody właściwie prowadzone )
Ponowna wymiana przewodów tym razem na marki Semperit i takie które na końcówkach posiadają wspomniane przez przedmówców dwa zagniecenia. Póki co bez problemów. Chociaż na przyszłość myślę o przewodach teflonowych w oplocie stalowym.

Odpowiedz