Cotec: Skuteczność od pierwszego hamowania

, 30 listopada 2011, 12:30

Firma TRW opracowała innowacyjną powłokę klocków hamulcowych Cotec, która umożliwia zwiększenie skuteczności hamowania podczas pierwszych zatrzymań po wymianie klocków hamulcowych.

Nowatorska powłoka Cotec, pokrywająca materiał cierny klocka, zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania podczas pierwszych zatrzymań po wymianie klocków, gdyż redukuje ryzyko zmniejszenia siły hamowania wskutek przegrzania materiału ciernego. Po wyjeździe z warsztatu odczuwa się więc zauważalną poprawę – w niektórych przypadkach droga hamowania skraca się o całą długość samochodu. Podczas kolejnych hamowań powłoka ta ściera się i rozpoczyna się normalny proces układania do tarczy hamulcowej.

TRW poinformowało o wynikach testów przeprowadzonych przez RDW w Holandii, według których wykazały, że klocki hamulcowe pokryte materiałem TRW Cotec osiągają lepsze parametry pod względem uzyskiwanych opóźnień  i skrócenia drogi hamowania podczas pierwszych zatrzymań niż klocki hamulcowe trzech głównych konkurentów oraz produkty klasy OE. Wszystkie klocki hamulcowe przetestowano na tym samym pojeździe, w tych samych warunkach pogodowych,  na tym samym odcinku drogi. W każdym teście zachowano identyczne ciśnienie atmosferyczne, nacisk na oś przednią 900 kg i oś tylną 710 kg, szybkość wiatru, wilgotność i temperaturę. Przy piątym zahamowaniu po zmianie klocków droga hamowania z klockami OE wyniosła 10,11 m, a z klockami TRW Cotec — 7,2 m. Różnica wyniosła zatem aż 2,91 m.   

Powłoka Cotec będzie stopniowo wprowadzana we wszystkich klockach hamulcowych TRW, począwszy od 500 najpopularniejszych artykułów w roku 2011. 

 

Dowiedz się więcej

TRW na 13. Targach Inter Cars
TRW na 13. Targach Inter Cars

TRW zaprasza na swoje stoisko na Targach Inter Cars, które odbędą się już w najbliższy weekend. Firma zaprezentuje kilka ciekawych zagadnień, produktów oraz atrakcji dla zwiedzających. Wśród produktów, które zaprezentuje TRW znajdą się m.in.: Klocki hamulcowe TRW z powłoką Cotec – innowacyjną krzemianową warstwą na materiale ciernym klocka, która znacząco wpływa na skrócenie drogi hamowania […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 1 grudnia 2011, 23:56 0 -2

Nie oszukujmy się to już bajer nad bajery. Dla zwykłego "zjadacza chleba" 7 czy 10 m co za różnica. Trochę słaby chwyt marketingowy jak dla mnie.

KUKA

Odpowiedz

Anonim, 4 grudnia 2011, 20:52 0 0

tak to prawda ja sam montuje często klocki tej firmy gdyż cena nie jest wygórowana a jakość jedna z lepszych oferowana na rynku części zamiennych

Odpowiedz

Anonim, 5 grudnia 2011, 12:24 2 0

Różnica 3 m. To mało ?! Szerokość przejścia dla pieszych albo długość Smarta.

Odpowiedz

Anonim, 4 stycznia 2012, 20:51 0 -1

Jak zwykle kit, ciekawe jak przetestuje to niezależny ośrodek ha ha ha

Odpowiedz