DPF Regeneration+ D61 – nowość od BIZOL

, 7 maja 2019, 16:01

Nowy produkt marki BIZOL zapobiega wczesnemu zatykaniu się filtra DPF w samochodach z silnikami wysokoprężnymi. 

Obecnie każdy nowoczesny samochód z silnikiem Diesla posiada tak zwany filtr cząstek stałych jako część swojego standardowego i obowiązkowego wyposażenia. Zasadniczo zadaniem filtra DPF jest odfiltrowanie sadzy z gazów wydechowych, zapobiegając jej uwolnieniu do powietrza, którym oddychamy. Oprócz recyrkulacji spalin (EGR) i katalizatora, DPF służy również do niezawodnego i skutecznego oczyszczania gazów spalinowych.

Aby zagwarantować prawidłową i stałą pracę filtra DPF, musi on podlegać ciągłej regeneracji. Może to jednak wystąpić tylko przy średniej temperaturze 600° C. Zwykle silnik osiąga tę temperaturę, gdy samochód jedzie z wysoką prędkością podczas długich podróży autostradą. W ruchu „stop-and-go” lub ruchu miejskim, silnik osiąga temperaturę spalania około 400° C. W rezultacie sadza nie może zostać spalona i zatyka filtr DPF, uniemożliwiając w ten sposób wykonanie zadania. W najgorszym przypadku zatkany filtr może prowadzić do znacznego zmniejszenia wydajności silnika.

Preparat BIZOL DPF Regeneration+ D61

Aby zapobiec zatykaniu DPF, zaleca się jego regularne serwisowanie. Jednak, w jaki sposób ustalić, że filtr DPF wymaga serwisu? Pierwszym widocznym objawem, którego dostarczy samochód, będzie kontrolka DPF lub check engine, która pojawia się na desce rozdzielczej, informując, że nastąpi całkowite zatkanie DPF.

Oto kilka symptomów, które nie pozostaną niezauważone przez uważnego kierowcę:

  • utrata mocy silnika
  • wzrost zużycia paliwa
  • zauważalny wzrost emisji
  • samochód nie jest w stanie osiągnąć maksymalnej prędkości

W takim przypadku, firma BIZOL zaleca podanie specjalnego dodatku do regeneracji DPF bezpośrednio do paliwa, co znacznie opóźnia zatykanie DPF.

Jak to działa?

Dodatek regeneracyjny obniża katalitycznie temperaturę zapłonu sadzy do 350°C, umożliwiając tym samym jej spalanie, co prowadzi do udanej regeneracji DPF.

W krajach, gdzie jakość paliwa jest zadowalająca, zaleca się stosowanie dodatku przy co trzecim napełnianiu zbiornika, aby uzyskać czysty i skuteczny filtr DPF. W krajach o niskiej jakości paliwa zaleca się stosowanie tego środka zapobiegawczego przy każdym napełnianiu zbiornika.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!