Moduł filtracji UFI dla silników BMW

, 12 maja 2016, 14:46

Firma UFI Filters będzie dostarczała kompletny moduł filtracji oleju przeznaczony do silników BMW o pojemności 3,0 l, zarówno Diesla, jak i benzynowych. UFI Filters już od lat produkuje filtry olejów napędowych do samochodów BMW z silnikami Diesla.

Obecnie kompletny moduł filtracji oleju silnikowego produkowany przez UFI Filters montowany jest w silnikach benzynowych B58 i w silnikach Diesla B57; pierwszy napędza modele BMW 340i, 440i i 740i, drugi stosowany jest w BMW 730d i 740d. Od 2017 roku filtr ten będzie montowany w tych samych silnikach także w samochodach BMW serii 5 oraz we wszystkich pozostałych seriach gamy.

– „Jesteśmy zaszczyceni, że koncern BMW zaufał UFI Filters w kwestii modułu olejowego. Potwierdza to postępującą innowacyjność stosowanych przez nas rozwiązań z zakresu filtracji. Dzięki temu nasi klienci z sektora aftermarket wkrótce będą mogli korzystać z produktów o wysokiej wartości dodanej, opracowanych zgodnie z najbardziej wymagającymi standardami OEM” – powiedział Luca Betti, Group Aftermarket Business Unit Director.

Technologia filtra

Korpus filtra: wzmocnione tworzywo Moduł olejowy dostarczany dla BMW składa się z korpusu filtra, pierwszego tego typu produkowanego przez UFI Filters, który jest identyczny w obu rodzajach silnika – Diesla i benzynowym. Wykonany jest on w całości z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym.

Plastikowa konstrukcja zapewnia znaczną redukcję wagi w porównaniu z analogicznymi modułami metalowymi (o około 35%), co ma służyć ograniczeniu zużycia paliwa i zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń. Zastosowanie włókna szklanego znacznie wzmacnia konstrukcję korpusu. Dzięki temu filtr działa pod ciśnieniem do 5 bar w Dieslu (lub nawet wyższym w przypadku silnika benzynowego) tak jak w analogicznych rozwiązaniach z wysokociśnieniowych odlewów metalowych.

Medium filtracyjne: osiągi zgodne z Euro 6 i całkowity brak metalu Elementem filtrującym w dostarczanym dla BMW module olejowym jest medium, które w obu typach napędu zwiększa powierzchnię filtracyjną i minimalizuje spadki ciśnienia. Wykonano je w oparciu o technologię zgrzewania ultradźwiękowego, zwiększającego trwałość.

Produkt dla aftermarketu

Zaprojektowany dla BMW element filtracyjny modułu olejowego – pojawiający się na rynku po raz pierwszy raz – dostępny będzie dla klientów aftermarketu od drugiego kwartału 2016 roku pod markami UFI i Sofima (zgodnie z odpowiadającymi im kodami: UFI 25.148.00 i S 5148 PE).

Przewiduje się, że od tego momentu w ciągu kolejnych lat nastąpi wysoka sprzedaż pojazdów wyposażonych w ten filtr. Wiele z nich wejdzie w skład flot zakładowych, korzystających głównie z usług naprawczych niezależnych warsztatów. Aspekt ten sprawi, że filtr olejowy UFI stanie się kluczowym produktem na aftermarkecie.

Więcej informacji na temat firmy UFI Filters oraz produktów marek UFI i Sofima można znaleźć na stronach www.ufi-aftermarket.com oraz www.sofima-aftermarket.com.

Dowiedz się więcej

UFI Filters prezentuje swoje innowacje na rynek OE
UFI Filters prezentuje swoje innowacje na rynek OE

UFI Filters przedstawił na targach Automechanika we Frankfurcie swoje osiągnięcia w roli dostawcy dla najważniejszych światowych producentów oraz wynikające z tego korzyści dla gam produktów aftermarketowych marek UFI i Sofima. W dziewięciu szklanych, eleganckich gablotach eksponowanych było kilka przykładów produktów wybranych spośród szerokiej gamy: filtry powietrza, paliwa, oleju silnikowego i kabinowe – do stosowania w […]

Komentarze

Brak komentarzy