Panoramiczny dach Webasto pochłania ciepło

, 23 lutego 2015, 12:43

Pochłaniający ciepło panoramiczny dach Webasto wykonany z odpornego na stłuczenia poliwęglanu zapewnia lepsze oświetlenie wnętrza samochodu, tworząc w Smarcie Fortwo wrażenie większej przestrzeni.

Webasto produkuje panoramiczne okna dachowe montowane w trzeciej generacji Mercedesa Smart Fortwo. Panele dachowe o powierzchni 1,2 m2 wykonane są z lekkiego tworzywa sztucznego, poliwęglanu. System ten przepuszcza bardzo dużo światła do wnętrza auta.

Kamień milowy w dziedzinie komfortu

Jedną z podstawowych zalet tego systemu dachowego jest jego zdolność do pochłaniania energii słonecznej, co zapobiega nadmiernemu nagrzewaniu się wnętrza samochodu. Promieniowanie podczerwone pozostaje na zewnątrz. Umożliwiają to mechanizmy absorbujące podczerwień, które są zintegrowane z poliwęglanem, a konkretniej z granulatem, z którego wykonane są panele.

Zdolność pochłaniania podczerwieni jest również korzystna pod względem ekologicznym. Mniejsze nagrzewanie się wnętrza auta zmniejsza konieczność używania klimatyzacji, a to z kolei obniża spalanie paliwa.

Panel dachowy o połowę lżejszy od szkła

Materiał wykorzystany przy produkcji okna jest lekki i odporny na uderzenia oraz na warunki pogodowe. Poliwęglanowy panel dachowy jest aż do 50 procent lżejszy, niż byłby, gdyby do produkcji użyte zostało szkło. Wykonany z tworzywa sztucznego panel nowego Smarta Fortwo waży zaledwie 9,8 kilograma.

Proces produkcji dachu polega na dwuskładnikowym formowaniu wtryskowo-tłocznym. Drugim z wykorzystanych składników jest czarna poliwęglanowa mieszanka ABS Bayblend T95 MF. Pozwala ona na zamontowanie dodatkowych elementów takich jak otwory do mocowania umieszczone na dolnej części dachu. Do nich zamocowana jest roleta tkaninowa, która pozwala na nieograniczone dostosowywanie jasności wewnątrz samochodu.
 

Dowiedz się więcej

Webasto od 10 lat z tytułem „Best Brand”
Webasto od 10 lat z tytułem „Best Brand”

Webasto jest wskazywana przez czytelników niemieckiego magazynu „auto motor und sport” jako najlepsza marka już od dekady. W tym roku jury również przyznało firmie tytuł „Best Brand’ w kategorii „Ogrzewanie postojowe”. W tym roku Webasto zebrało 64,5% wszystkich oddanych głosów, co oznacza ponad pięcioprocentową przewagę nad konkurencją. W głosowaniu wzięło udział około 112 tysięcy czytelników […]

Sprzedażowy sukces Webasto
Sprzedażowy sukces Webasto

Firma Webasto zanotowała w 2014 roku wzrost wartości sprzedaży, która wyniosła 2,5 miliarda euro. To o 8 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. Co więcej, pozytywne wyniki finansowe dotyczą również zysków Webasto Group, które w 2014 roku wyniosły 136 milionów euro, co oznacza wzrost o 10 proc. w stosunku do 2013 roku. Bardzo dobry […]

Komentarze

Brak komentarzy