Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Łożyska i piasty kół

Jak sprawdzić stan manualnej skrzyni biegów – porady DEKRA

Manualne skrzynie biegów mają wśród kierowców liczną rzeszę swoich zwolenników, a jednym z powszechnych argumentów za takim wyborem jest ich większa trwałość niż tych automatycznych. Niestety ich awarie, za sprawą bardziej wysilonych silników i stosowania mniej trwałych elementów, zdarzają się coraz częściej. Usunięcie usterek jest kosztowne, dlatego przed zakupem używanego auta z tradycyjną skrzynią powinno […]

Dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym – wskazówki

Obecnie trudno sobie wyobrazić pracę w warsztacie samochodowym bez użycia klucza pneumatycznego. Specjaliści z firmy MOOG ostrzegają: o ile przy odkręcaniu połączeń takie narzędzie oddaje nieocenione usługi, o tyle podczas dokręcania należy korzystać z niego z rozwagą, tak aby nie przykładać zbyt dużego momentu do śrub i nakrętek lub w drugą stronę – żeby się […]

Katalog zestawów łożysk do piast kół ProKIT NSK udostępniony do pobrania w formacie PDF

Firmy obsługujące motoryzacyjny rynek części zamiennych (AAM) mogą obecnie korzystać z nowo opublikowanej edycji katalogu ProKIT firmy NSK dostępnej w formacie PDF. Podobnie jak w przypadku wersji online wydanej w 2020 r. dystrybutorzy, hurtownicy i właściciele warsztatów uzyskają dostęp do pliku PDF obejmującego całą gamę zestawów łożysk do piast kół ProKIT dla niezależnego rynku AAM.

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego – czy warto?

Wymiana dwumasowego koła zamachowego to droga czynność. Tym bardziej, że  powinno się je wymienić razem ze sprzęgłem. Nic zatem dziwnego, że klienci mogą szukać tańszych rozwiązań. Jednym z nich jest montaż dwumasowego koła zamachowego po regeneracji. Czy jest się czego bać?

Najczęstsze błędy mechaników przy wymianie amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów należy do podstawowych czynności serwisowych, jednak i na tym polu pojawiają się błędy. Monroe wskazuje te największe, które najczęściej przez nieuwagę są popełniane w warsztatach. Oto 7 grzechów mechaników wymieniających amortyzatory.

Regeneracja turbosprężarki – instruktaż fachowca

Regeneracja podzespołów samochodowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów warsztatów. Niewątpliwie wpływ na to ma fakt, że dokonanie takiego procesu wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami niż kupno nowej części wysokiej jakości. Dodatkowym plusem jest także troska o środowisko naturalne, do którego coraz bardziej przykładamy wagę. Adama Kujawskiego, specjalistę z warszawskiego warsztatu Regeneruj.pl, poprosiliśmy o wyjaśnienie, […]

Auta popowodziowe – jak je zidentyfikować? Czy trzeba je skreślać? Jak zabezpieczyć się przed kupnem wraku?

Nie ulega wątpliwości, że świadome sprzedawanie auta popowodziowego bez poinformowania o tym fakcie klienta to zwyczajne oszustwo. W związku z niedawnymi powodziami w Europie Zachodniej, coraz więcej osób obawia się zakupu importowanych pojazdów. Nie do końca słusznie, gdyż procent “zalanych aut” na rynku jest niewielki i dość łatwo zabezpieczyć się przed ich zakupem. Pomocą służą […]

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.