Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:22 OSRAM zaprezentowało nowy jump starter dla profesjonalistów 14:21 Szarpanie podczas ruszania 1.6 Hdi i 1.6 16V [FILM] 14:04 Nowa generacja filtrów powietrza o wyższej wydajności została wprowadzona na aftermarket 14:03 Wymiana oleju i filtra w automatycznej skrzyni biegów CVT Audi [FILM] 13:36 Samochody elektryczne – jakie są największe obawy i oczekiwania polskich kierowców?

Łożyska i piasty kół

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego – czy warto?

Wymiana dwumasowego koła zamachowego to droga czynność. Tym bardziej, że  powinno się je wymienić razem ze sprzęgłem. Nic zatem dziwnego, że klienci mogą szukać tańszych rozwiązań. Jednym z nich jest montaż dwumasowego koła zamachowego po regeneracji. Czy jest się czego bać?

Najczęstsze błędy mechaników przy wymianie amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów należy do podstawowych czynności serwisowych, jednak i na tym polu pojawiają się błędy. Monroe wskazuje te największe, które najczęściej przez nieuwagę są popełniane w warsztatach. Oto 7 grzechów mechaników wymieniających amortyzatory.

Regeneracja turbosprężarki – instruktaż fachowca

Regeneracja podzespołów samochodowych cieszy się rosnącym zainteresowaniem klientów warsztatów. Niewątpliwie wpływ na to ma fakt, że dokonanie takiego procesu wiąże się ze znacznie mniejszymi kosztami niż kupno nowej części wysokiej jakości. Dodatkowym plusem jest także troska o środowisko naturalne, do którego coraz bardziej przykładamy wagę. Adama Kujawskiego, specjalistę z warszawskiego warsztatu Regeneruj.pl, poprosiliśmy o wyjaśnienie, […]

Auta popowodziowe – jak je zidentyfikować? Czy trzeba je skreślać? Jak zabezpieczyć się przed kupnem wraku?

Nie ulega wątpliwości, że świadome sprzedawanie auta popowodziowego bez poinformowania o tym fakcie klienta to zwyczajne oszustwo. W związku z niedawnymi powodziami w Europie Zachodniej, coraz więcej osób obawia się zakupu importowanych pojazdów. Nie do końca słusznie, gdyż procent “zalanych aut” na rynku jest niewielki i dość łatwo zabezpieczyć się przed ich zakupem. Pomocą służą […]

Nowa linia turbosprężarek Garrett w ofercie MotoRemo

Dystrybutor produktów Garrett Performance wprowadza nową linię produktów Garrett – Club Line Turbochargers. GBC są zaprojektowane dla silników o małej pojemności stosowanych w sportach motorowych oraz motorowodnych.

Rozwiązania febi: Kontrola i wymiana przedniego łożyska [FILM]

Specjaliści febi wyjaśniają, jak powinna przebiegać procedura kontroli i wymiany przedniego łożyska w kole, na przykładzie samochodu Audi A3.

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.