Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Łożyska i piasty kół

Typowe uszkodzenia alternatorów

Poniżej opisane zostały najczęstsze awarie alternatorów w pojazdach silnikowych.

StachuraSzkolenia – grafik na luty i marzec

Firma StachuraSzkolenia przedstawiła pierwszy w tym roku grafik szkoleń, wyjątkowo startując od lutego. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

Nowa oferta SKV z nowym rokiem 

Marka SKV na początku nowego roku rozszerza swoją ofertę o nowe referencje.

Wyważarki wirników elektrycznych firmy CIMAT

Firma CIMAT zajmuje się tworzeniem rozwiązań dla producentów i usługodawców z branży silników elektrycznych od 1987 roku. Ma w swojej ofercie wyważarki własnej produkcji.

StachuraSzkolenia – grafik październik-grudzień

Firma StachuraSzkolenia przedstawiła grafik swoich szkoleń. Wszystkie szczegóły dostępne są w poniższej tabeli.

TOP 6 najbardziej nietypowych skrzyń biegów

Skrzynia biegów z sześcioma drążkami, ponad 100 km/h na biegu wstecznym, preselekcja biegów… to motoryzacyjne wariacje, o których dziś nikt już nie pamięta lub zupełnie odwrotnie – stały się one tak oczywiste, że nie zastanawiamy się dlaczego są w naszym pojeździe. Wiecie, że CVT ma już ponad pół wieku, a popularne japońskie układy hybrydowe oparte […]

Belka z drążkami skrętnymi – czym jest i jakie ma zastosowanie?

Belka z drążkami skrętnymi jest rodzajem zawieszenia tylnego, w którym pracujące koła jednej osi są od siebie częściowo zależne. Szczegółowe informacje o tym rodzaju zawieszenia znajdziesz w tym artykule. 

Lipcowe nowości w ofercie SKV

Lipiec to dla marki SKV okazja na zaprezentowanie kolejnych nowości w ofercie.

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.